فعالیت جهادی مانع علم‌آموزی دانشجویان نمی‌شود/ ضرورت پرداختن به مسائل فرهنگی کشور در کنار تحصیل

 برنده‌ تندیس ملی فداکاری گفت: پیشرفت و موفقیت تنها از طریق درس و تحصیل به دست نمی‌آید و دانشجوی پویا، کسی است که در کنار تحصیل، به مسائل فرهنگی کشور هم توجه کند.

محمد حسن مظاهری دبیر کانون هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد و  برنده‌ تندیس ملی فداکاری در یازدهمین آیین اهدای این تندیس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: در تمام سطوح جامعه به دانشجویان دائما تاکید می‌شود که فقط باید درس را سرلوحه زندگی و کار خود قراردهند؛ اما به اعتقاد من،پیشرفت و موفقیت تنها از طریق درس و تحصیل به دست نمی‌آید؛ بلکه دانشجویی پویا و ارزشمند است که در کنار تحصیل خود به مباحث فرهنگی کشورش بپردازد و بتواند با ریشه‌یابی مشکلات فرهنگی جامعه‌، به حل آن کمک کند.

وی افزود: به عنوان مثال بنده همزمان با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌یHSE (ایمنی بهداشت و محیط زیست)، دبیر کانون هلال احمر دانشگاه آزاداسلامی نجف آباد و عضو شورای اجرایی جوانان شهرستان نجف‌آباد هستم. این فعالیت‌ها مانعی برای پرداختن به مسائل درسی و تحصیلی برای من نبوده است.

مظاهری در ادامه علت کسب موفقیت در به‌دست آوردن تندیس دانشجوی فداکار را مواردی مانند فعالیت‌های جهادی در کاروان‌های هلال‌احمر در استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، مشارکت فعال در طرح‌های پیشگیری از شیوع کرونا و فعالیت‌های جهادی سایر ارگان‌ها عنوان کرد.

وی افزود: فعالیت‌های جهادی ما، شامل برگزاری اردوهای جهادی به صورت کاروان‌های سلامت، بهداشت و درمان بود که به مناطق محروم اعزام می‌کردیم. یکی از نمونه‌ها اعزام کاروان سلامت از دانشگاه آزاداسلامی نجف‌آباد با همکاری بسیج دانشجویی به مناطق محروم شهرستان سمیرم در نوروز سال گذشته بود که موفق به ارائه تمام خدمات بهداشتی و درمانی شدیم.

مظاهری درباره ظرفیت موجود در دانشگاه برای فعالیت گروه‌های جهادی گفت: متاسفانه علیرغم وجود نیروی‌های جوان علاقه‌مند به چنین فعالیت‌هایی در دانشگاه، بعضا به علت مسائلی مانند کمبود بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها و باور غلطی که در ابتدای بحث به آن اشاره شد، جذب دانشجویان با مشکل مواجه شده است.

فعالیت جهادی مانع علم‌آموزی دانشجویان نمی‌شود/ ضرورت پرداختن به مسائل فرهنگی کشور در کنار تحصیل

وی در پایان به دانشجویان توصیه کرد: درصورتی که به دنبال خوشبختی حقیقی هستید باید بتوانید در کنار تحصیل به مسائل سرزمینی خود آگاه باشید تا نقش پررنگی را در حل مسائل و کمک به همنوعان خود ایفا کنید.

خبرنگار: فاطمه سادات میراحمدی

انتهای پیام/

کد خبر: 1142122

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =