طراحی «پارک گردشگری مینیاتوری» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد رشت

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت موفق به طراحی «پارک گردشگری مینیاتوری» شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نصراله مولائی هشجین عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با طراحی «پارک گردشگری مینیاتوری» در رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی شرکت می کند. 

وی با بیان اینکه پارک گردشگری مینیاتوری، فضای بازی است که ساختمان ها و مدل های کوچک را برای تماشای عمومی به نمایش می گذارد، گفت: یک پارک مینیاتوری ممکن است مدل تنها یک شهر یا یک روستا را داشته باشد که اغلب به عنوان یک مینی شهر (شهر کوچک) یا روستای مدل نامیده می شود و یا می‌تواند در برگیرنده تعدادی از مدل های مختلف باشد.

 مولائی با اشاره به اینکه پارک‌های گردشگری مینیاتوری به عنوان جاذبه های گردشگری و تفریحی به شمار می روند و بیشتر نمونه های پارک های مینیاتور در فضاهای باز طراحی شده اند، افزود: شواهدی در دست است که نشان می دهد از قرن نوزدهم، مدل هایی از روستاهای خصوصی و پارک های مینیاتوری وجود داشته اند، اما تنها در دهه های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ این سبک به جاذبه های گردشگری و تفریحی تبدیل شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت درخصوص هدف طراحی پارک گردشگری مینیاتوری، اظهار کرد: هدف مشترک تمامی پارک های گردشگری مینیاتوری در دنیا آموزش و انتقال فرهنگ موضوعی مربوط به پارک به مردم کشورهای مختلف جهان، مردم کشور خود و تقسیمات درون سرزمینی آن است. البته گذران اوقات فراغت شهروندان و گردشگران و نیز ایجاد اشتغال و درآمدزایی و فراهم کردن بستر توسعه شهری و منطقه ای در مرحله نخست قابل مشاهده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور جهت دهی به سرمایه گذاری بخش گردشگری، آگاهی بخشی به آحاد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان در زمینه گردشگری، فراهم کردن زمینه انتخاب نوع جاذبه گردشگری توسط بازدیدکنندگان و افزایش ضریب ماندگاری گردشگران از جمله نیازمندی های بازار در زمینه طراحی پارک گردشگری مینیاتوری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1142124

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =