هواشناسی ایران / بارش باران و وزش باد شدید ۳ روزه در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران، وزش باد شدید و رعدوبرق ۳ روزه در برخی مناطق کشور برای استان‌های جنوبی هشدار صادر کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، زنجان،‌شمال مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های تهران و البرز در ساعات بعدازظهر افزایش ابر،‌ رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

فردا یکشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده این شرایط در استان اردبیل نیز پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران / پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی استان‌ها

دوشنبه در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات تهران،‌ البرز و جنوب سیستان و بلوچستان و چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات تهران و البرز در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از امروز تا چهارشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

همچنین امروز و فردا در غرب استان هرمزگان، بوشهر،‌ جنوب فارس و جزایر شرق خلیج‌فارس وزش باد شدید و خیزش گردوخاک روی می‌دهد.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد شمال غربی

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی از 1 تا 1.5 متر و در نواحی فراساحلی 1.5 تا 2 متر

منطقه اثر:

شنبه 1401/03/07: تنگه هرمز، نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

دوشنبه 1401/03/09: نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و احتمال خسارت به قایق های صیادی و شناورهای کوچک.

توصیه: پرهیز از شنا به ویژه در فراساحل ، محدودیت در تردد با قایق های سبک و تفریحی و فعالیت‌های شیلاتی، احتیاط در ورود و خروج کشتی ها به بندر، محدود کردن فعالیت‌های پشتیبانی صنایع به ویژه در فراساحل.

انتهای پیام/

کد خبر: 1142133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =