تولید «بالابر پله‌رو» برای معلولان و سالمندان یا یک پنجم قیمت نمونه خارجی

یک شرکت دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی موفق به محصولات بالابر پله‌رو در ۲ مدل نفربر و ولیچربر شده که یک پنجم نمونه‌های خارجی تولید شده در آلمان و انگلستان قیمت دارد.

حامد معیری کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه محصولات بالابر پله‌رو در ۲ مدل نفر بر و ولیچر بر تولید می‌شود اظهار کرد: مخاطب این محصولات جامعه سالمندان، افراد دارای معلولیت و جانبازان بوده و دارای جمعیت قابل توجهی در کشور هستند. درسرشماری سال ۹۵، جمعیت سالمندان حدود ۸ میلیون نفر و جمعیت افراد دارای معلولیت و جانباز ۴.۵ میلیون نفر اعلام شده بود. در مجموع جمعیت این دو گروه به بیش از ۱۲ میلیون نفر می‌رسد.

وی ادامه داد: آمار فوق مربوط به سال ۹۵ است و از انجایی که کشور رو به سالمندی می‌رود، از یک سو بر تعداد این جمعیت افزوده می‌شود و از سوی دیگر به دلیل تصادفات جاده‌ای و دیگر موارد، تعداد افراد دارای معلولیت نیز افزایش پیدا کرده است. محصول بالابر پله‌رو برای این افراد ساخته شده همچنین افرادی که در زمینه مشکل زانو دارند، می‌توانند از این محصولات استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت همیار مکانیک کوشا گفت: طراحی خلاقانه بالابر پله‌رو مدل نفر بر امکان استفاده از آن در راه‌پله‌هایی با فضای کوچک بدون نیاز به تخریب یا تغییر در پله‌ها را میسر کرده است.  کاربر برای استفاده از این دستگاه لازم است صفحه‌ای که برای ایستادن تعبیه شده را باز کرده، روی آن ایستاده و با شاسی‌های کنترل تعبیه شده روی دسته بالابر و یا ریموت کنترل خود را به بالا یا پایین پلکان انتقال دهد.

وی افزود: برای حفظ ایمنی این بالابر، علاوه بر کمربند ایمنی تعبیه شده روی دستگاه که دور کمر کاربر بسته می‌شود، یک سیستم مکانیکی حساس به شتاب (پاراشوت) برای طول ریل های بیش از ۵ متر در شاسی اصلی دستگاه نیز در نظر گرفته شده است، در صورت پاره شدن سیم بکسل‌ یا هر گونه ایراد دیگر از سقوط دستگاه جلوگیری به عمل می‌آورد.

معیری بیان کرد: بالابر پله‌رو مدل نفر بر از آلیاژهای بسیار مستحکم فولادی ساخته شده و  در حالت بسته ۲۰ سانتی‌متر و در حالت استفاده ۶۰ سانتی‌متر فضا اشغال می‌کند. این محصول قابلیت نصب روی انواع پله، دیوار و نرده بدون نیاز به تخریب یا اخذ مجوز از شهرداری دارد، همچنین می‌توان آن را در فضای باز نصب کرد. این محصول می‌تواند وزن ۱۲۰ کیلوگرم در نمونه های معمولی و وزن ۲۰۰ کیلوگرم در نمونه های سفارشی تحمل کند.  

وی اضافه کرد: بالابر پله‌رو مدل نفر بر دارای کمربند ایمنی، استپ اضطراری و چراغ هشدار،  کنترل از راه و بیمه نامه مسئولیت بوده و امکان تکثیر ریموت کنترل به تعداد دلخواه نیز فراهم است.

تولید «بالابر پله‌رو» برای معلولان و سالمندان یا یک پنجم قیمت نمونه خارجی

معیری درباره محصول بالابر پله رو مدل ویلچربر گفت: این دستگاه در حالت بدون استفاده تنها ۳۰ سانتی‌متر و در هنگام استفاده ۱۱۰ سانتی‌متر از عرض راهروی پلکان را اشغال می‌کند. برای جمع و باز کردن کفی یک جک تعبیه شده است که با فشردن ریموت کنترل کفی جهت استفاده باز می شود، کاربر پس از قرار گرفتن روی آن با شاسی‌های کنترل تعبیه شده روی پلتفرم و یا ریموت کنترل خود را به بالا یا پایین پلکان انتقال می دهد.

وی اضافه کرد: این محصول برای حفظ ایمنی، علاوه بر دسته‌های تعبیه شده روی دستگاه یک سیستم مکانیکی حساس به شتاب (پاراشوت) برای طول ریل‌های بیش از ۵ متر در شاسی اصلی دستگاه نیز تعبیه شده است که در صورت پاره شدن سیم بکسل،  از سقوط دستگاه جلوگیری کند.

تولید «بالابر پله‌رو» برای معلولان و سالمندان یا یک پنجم قیمت نمونه خارجی

مدیر عامل شرکت همیار مکانیک کوشا درباره مزیت‌های این محصولات در مقایسه با نمونه‌های خارجی گفت: ما تلاش کرده‌ایم به عنوان یک شرکت دانش بنیان ضمن حفظ کیفیت، قیمت این محصولات را تا یک پنجم نمونه‌های خارجی کشورهای آلمان و انگلستان کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی ما برای این محصولات خدمات پس از فروش به صورت شبانه روزی در نظر گرفته‌ایم و این خدمات را در کمتر از ۴۸ ساعت به مشتریان ارائه می‌کنیم. این در حالی است که نمونه‌های خارجی خدمات پس از فروش ندارند و برای تعویض یک قطعه باید یک بازه زمانی ۶ تا ۸ ماهه صبر کنند. ما در حال حاضر تعمیرات نمونه‌های خارجی را نیز انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1142139

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =