ماسک رازیانه برای زیبایی و شفافیت باورنکردنی پوست صورت

رازیانه خواص فوق العاده ای برای پوست دارد از جمله ی این خواص، خاصیت ضد چین و چروکی و همچنین جوانسازی پوست است که باعث محبوبیت این گیاه شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رازیانه یک گیاه معطر است که متعلق به خانواده جعفری می باشد. جعفری نیز گیاهی است که افراد معمولا بعد از اتمام وعده غذایی برای تازه شدن و خوشبو شدن دهانشان آن را می خورند اما بسیاری از افراد نمی دانند که رازیانه حاوی مس ، پتاسیم، کلسیم، زینک، منیزیم و آهن است.

بیشتر بخوانید:

ماسک زیبایی پوست صورت با گل‌های مختلف

این دانه همچنین آنتی اکسیدان است و خواص درمانی زیادی دارد و بهترین ماده برای مراقبت از پوست محسوب می شود. استفاده از دانه رازیانه در روتین روزانه و زیبایی به جلوگیری از آکنه ، آسیب سلولی، لکه های تیره پوست و از بین بردن چین و چروک ها کمک می کند.

استفاده از رازیانه برای زیبایی

حال در این قسمت از سری ماسک های خانگی موارد مختلف استفاده از رازیانه را برای اهداف زیبایی به شما معرفی خواهیم کرد: 

۱. تونر دانه رازیانه

مواد لازم:

یک کف دست دانه رازیانه
یک فنجان آب جوش 

طرز تهیه و طریقه استفاده:

می توانید در منزل با کم ترین زمان ممکن از دانه رازیانه یک تونر مناسب بسازید. بهترین ویژگی این تونر این است که از مواد کاملا طبیعی ساخته شده است. برای ساخت این تونر خانگی باید به اندازه یک کف دست دانه رازیانه را به آب جوش اضافه کنید و بعد از گذشت مدت کمی ، آن ها را از آب جوش خارج کنید و اجازه دهید که به دمای محیط برسند و سپس چند قطره روغن ضروری را به آب آن اضافه کنید و یک پد را به آن زده و روی صورتتان اعمل کنید.

می توانید این محلول را داخل بطری بریزید و به عنوان تونر از آن استفاده کرده و به پوستتان تازگی ببخشید. 

۲. ماسک دانه رازیانه

مواد لازم:

۱ قاشق غذاخوری دانه رازیانه
۲ قاشق غذاخوری جودوسر
یک چهارم فنجان آب جوش 

طرز تهیه و طریقه استفاده:

لایه برداری یک راه کلیدی برای داشتن پوستی سالم و درخشان می باشد. می توانید این لایه برداری را با دانه رازیانه در داخل منزل انجام دهید. برای تهیه این ماسک، دانه رازیانه را با جوی دوسر و آب جوش به خوبی مخلوط کنید و سپس این ماسک را روی صورتتان اعمال کنید بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید و با یک دستمال و یا حوله نازک و نرم ، روی صورتتان را پاک کنید.

این ماسک به شدت پوست شما را نرم خواهد کرد. 

۳. بخور صورت با دانه رازیانه

مواد لازم:

۱ قاشق غذاخوری دانه رازیانه
۱ لیتر آب جوش 

طرز تهیه و طریقه استفاده:

استفاده از بخور رازیانه فواید بی شماری برای پوست دارد. باید این دو ماده را درون ظرفی بریزید و روی حرارت گاز بگذارید و سر و گردنتان را با حوله بپوشانید تا بخار آن به صورتتان برسد. پنج دقیقه به این کار ادامه دهید و بعد صورتتان را پاک کنید.

این کار به پاکسازی منافذ پوستی کمک می کند و پوستی درخشان را به شما هدیه می دهد. 

۴. برطرف کردن پف چشم با دانه های رازیانه

مواد لازم:

۲ قاشق غذاخوری پودر دانه رازیانه
۱ لیوان آب خنک 

طرز تهیه و طریقه استفاده :

پف زیر چشم شما را خسته نشان می دهد . برای خلاص شدن از آن ، باید یک کمپرس مخصوص تهیه کنید زیرا احساس خنک شدن و نرم شدن می تواند به از بین بردن پف زیر چشم کمک کند .

کمی پودر دانه رازیانه را با مقداری آب مخلوط کرده و این ترکیب را روی صورت مرطوبتان بزنید و می توانید از پدهای صورت نیز استفاده کنید .

کمپرس یخ رازیانه را نیز روی پف ها قرار دهید . این روش به سرعت قرمزی و پف زیر چشم را از بین می برد. 

۵. ماسک صورت رازیانه

حال در این قسمت ماسکی را به شما معرفی می کنیم که قادر است التهابات پوستی را از بین ببرد و پوست و منافذش را به صورت عمقی تمیز کند و همچنین سبوم اضافه ، سلول های مرده ، آلودگی و جرم ها را بزداید. 

مواد لازم:

 نصف فنجان آب
 یک قاشق غذاخوری جوی دوسر
 یک قاشق غذاخوری دانه رازیانه 

طرز تهیه:
تمام مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد از خنک شدن این ترکیب ، آن را به صورتتان زده و ۲۰ دقیقه در همان حالت بمانید و سپس با آب گرم شستشو دهید. 

۶. استفاده از دانه رازیانه برای جلوگیری از اثرات پیری پوست

مواد لازم:

۲ قاشق غذاخوری دانه رازیانه
۱ لیوان آب
۱ قاشق چای خوری ماست 

طرز تهیه و طریقه استفاده:

ابتدا رازیانه را با یک لیوان آب در حرارت ملایم به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و بعد از این که کمی خنک شد، ماست را به آن اضافه کنید و بعد، تمام مواد را داخل میکسر بریزید و یک ترکیب نرم را بسازید. حال این ترکیب را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی صورتتان نگه دارید و بعد آب بکشید.

این ماسک به نرمی و درخشندگی پوست شما کمک می کند.

دم کرده رازیانه نیز سلامت کلی پوست را افزایش می دهد و همچنین با آکنه مبارزه می کند و پوست را روشن تر و جوان تر نشان خواهد داد. 

۷. ماسک پاک کننده پوست و از بین بردن آکنه

این ماسک را می توانید بعد از یک روز طولانی خارج از منزل به پوست خود بزنید و صورتتان را پاکسازی کنید. 

مواد لازم:

 ۱ قاشق غذاخوری برگ تازه رازیانه همراه با ۲ قاشق غذاخوری برگ خشک رازیانه
 یک چهارم فنجان آب جوش
 ۱ قاشق غذاخوری عسل
 ۲ قاشق غذاخوری ماست 

طرز استفاده:

رازیانه را در یک کاسه شیشه ای سرامیکی بریزید و کمی آب جوش را به آن اضافه کنید و اجازه دهید که مایع به طور کامل خنک شود و سپس آب رازیانه و عسل و ماست را با یکدیگر ترکیب کنید. حال یک براش آرایشی را به داخل آن بزنید و آن را روی پوست مرطوب خود ماساژ دهید . ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم بشویید و بعد صورتتان را با آب خنک شستشو دهید.

۸. از بین بردن سلولیت با رازیانه

مواد لازم:

۱ قاشق غذاخوری دانه رازیانه
۱ فنجان آب 

طرز تهیه و طریقه استفاده:

دانه های رازیانه نه تنها لایه برداری می کنند ، بلکه دارای خواص ادرارآور می باشند و به از بین بردن چربی ها و سموم بافت بدن کمک می کنند. استفاده از دانه رازیانه می تواند سلولیت را از بین ببرد. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که با پودر رازیانه و آب، خمیری تهیه کنید و سپس این خمیر را به محل های مورد نظر دارای سلولیت بزنید. چند روز بعد دوباره این کار را تکرار کرده و شاهد کاهش سلولیت ها باشید. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1142142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =