خواص قلم گاو و آب قلم گوساله و فواید شگفت انگیز آن

قلم گاو و آب قلم از فواید و خواص درمانی و سلامتی بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل حتی می توانید در غذاهای روزمره خود از آن استفاده کنید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، خواص قلم بی شمار و بی نظیر است. طبق گفته ی محققان انگلیسی آب قلم از پیری پوست جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید:

گیاه ریواس چه خواصی دارد؟

درد مفاصل را تسکین می بخشد و عملکرد مغز و دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. مطالعات انجام شده بر روی قلم و آب قلم نشان داده اند که می تواند سلامت شما را به هزاران روش بهبود بخشد. پس با مطالعه این بخش خواص قلم را بشناسید و برای تقویت اعضای بدن و بهبود سلامت آنها عصاره و آب قلم را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید.

کالری موجود در قلم گاو

کالری ۳۱۰ و سدیم ۶۵ میلی گرم
چربی کامل ۲۵ گرم، پتاسیم ۰ میلی گرم
چربی اشباع شده ۱۰ گرم کل کربوهیدرات ۰ گرم
فیبر رژیمی ۰ گرم
چربی اشباع نشده ۰ گرم
قند ۰ گرم
ترنس ۰ گرم
پروتئین ۲۰ گرم
کلسترول ۷۵ میلی گرم
ویتامین آ ۰%
کلسیم ۲%
ویتامین سی ۰%
آهن ۱۰%

خواص و فواید قلم گاو و آب قلم

۱. سیستم ایمنی را تقویت می کند:

آمینو اسیدهای موجود در قلم و آب قلم مانند آرژنین، گلوتامین و سیستئین، باعث افزایش ایمنی در انسان ها و حیوانات می شوند.

۲. قلم گاو برای سرماخوردگی و برونشیت:

دلیل علمی محکمی وجود دارد که ما در فصل سرما و آنفولانزا به سوپ مرغ نیاز داریم. در سال ۲۰۰۰، یک مطالعه بر روی قفسه سینه، که سوپ مرغ را مورد مطالعه قرار داده بودند، (قلم و آب قلم) منتشر شد و دریافتند که در واقع به کاهش علائم سرماخوردگی، با باز کردن خلط، باز کردن مسیرهای تنفسی و به هضم آسان کمک می کند. علاوه بر این، طبق گفته پزشکان سوپ مرغ به طور طبیعی حاوی اسید آمینه سیستمی است که به طور شیمیایی شبیه داروی برونشیت است.

۳. قلم گاو برای درمان التهاب:

مطالعات نشان می دهند که بسیاری از آمینو اسیدها در قلم و آب قلم (مانند سیستین، هیستیدین و گلایسین)، التهاب را کاهش می دهند و ال-گلوتامین به طور خاص التهاب روده را کاهش می دهد. علاوه بر این، همان مقاله که در ماه اکتبر سال ۲۰۰۰ که در بالا ذکر شد؛ به این نتیجه رسید که فواید ضد التهابی سوپ مرغ می تواند یکی از چیزهایی باشد که برای تسکین علائم سرماخوردگی رایج، بسیار مفید است.

۴. قلم گاو برای کمک به استحکام و دندان ها و استخوان ها:

مطالعه ای که بر روی مواد مغذی ضروری برای سلامت استخوان انجام شد، نشان داد که فرآیند تشکیل استخوان نیاز به "تامین کافی و ثابت این مواد مغذی":کلسیم، پروتئین، منیزیم، فسفر، پتاسیم، منگنز، مس، آهن، بور، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C و ویتامین های B دارد. قلم، آب قلم، گوشت و ماهی منبع خوبی از همه این ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

۵. قلم گاو برای کمک به کاهش وزن:

در حالی که مطالعات بیشتری درباره باکتری های شکمی و کاهش وزن لازم است انجام شوند، اما تحقیقات نشان داده اند که افراد چاق بیشتر از نوع خاصی از باکتری به نام فیرمیکوت و میزان کم تری از نوع دیگری به نام باکتریودتس در بخش های گوارشی خود دارند. میزان بالای فیرمیکوت منجر به مقدار بیشتر کالری استخراج شده از غذا می شود. بنابراین نسبت بالاتر فیرمیکوتس به باکتریودتس به یکی از عوامل چاقی تبدیل شده است. قلم و آب قلم منبع خوبی از ال-گلوتامین، که یک آمینو اسیدهای ضروری برای بدن و سلامت شکم است.

طبق مطالعات ال-گلوتامین برای کاهش فیرمیکوتس در روده مفید است. بنابراین به کاهش وزن کمک می کند. مطالعات بسیاری نیز به این مسئله توجه دارند که مصرف سوپ قبل از یک وعده غذایی کاهش وزن را به خاطر مقدار کم کالری که در طول غذا خورده بودند، افزایش می دهد. خوردن سوپ در واقع مصرف کالری را در غذای بعدی کاهش می دهد و تنها سوپ (نه غذا با آب) برای این اثر مفید است.

۶. قلم گاو و آب قلم برای پوست:

قلم و آب قلم، به خصوص وقتی با سبزیجات هم درست شود، الکترولیت ها (مواد معدنی) و کربوهیدرات ها (از سبزیجات) را به رژیم غذایی می افزایند. مطالعات نشان داده اند که خوردن قلم و آب قلم، الکترولیت ها و آب خوبی به بدن می دهند.

۷. قلم و آب قلم و ظرفیت ورزش:

مطالعات دیگری نشان داده اند که مایعات به همراه کربوهیدرات و الکترولیت ها، مانند قلم و آب قلم، به همراه سبزیجات، آب بدن و الکترولیت های از دست رفته در طی ورزش را به بدن باز می گرداند.

۸. قلم گاو مناسب برای ساختن ماهیچه ها:

آمینو اسیدهای موجود در قلم و آب قلم می تواند به تحریک سنتز پروتئین عضلانی کمک کند؛ سنتز پروتئین ماهیچه ای برای رشد مداوم، تعمیر و نگهداری توده های عضلانی اسکلتی ضروری است. در مطالعه ای بر بیماران سالم و بیماران مبتلا به سرطان تخمدان، محققان دریافتند که خوردن آمینو اسیدها به تحریک سنتز پروتئین عضلانی و کاهش التهاب کمک می کنند، هم در مشارکت کنندگان سالم و هم شرکت کنندگانی که تحت درمان سرطان قرار دارند.

۹. کمک قلم گاو به تقویت خلق و خو:

رژیم غذایی شما باکتری های شکمی را تحت تاثیر قرار می دهد و باکتری های شکمی شما بر مغز تاثیر می گذارند. به گفته عصب شناسان، باکتری شکم به طور مداوم بر مغز شما تاثیر دارند. آرایش باکتری های شکمی، که میکروبیوم نامیده می شوند، بر چگونگی برنامه ریزی مغز از کودکی به بزرگسالی، همراه با حالات، حافظه، توانایی یادگیری و چگونگی مقابله با استرس، تاثیر می گذارند.

وقتی شکم تان سالم است، سیگنال های شادی را به مغز ارسال می کند؛ زمانی که ناسالم است، می تواند علایم اضطراب را ارسال کند. به دلیل این سیگنال ها، عصب شناسان شروع به تحقیق درباره نحوه مدیریت باکتری ها برای درمان اختلالات مربوط به استرس مانند افسردگی کردند.

زیست شناسان می گویند، به دلیل وجود اسیدهای آمینه غنی از ژلاتین مثل گلایسین، آلانین، پرولین و هیدروکسی پرولین، بیماری های مسمومیت و فساد در جوامع صنعتی می تواند با استفاده از غذاهای غنی از ژلاتین اصلاح شود.

خواص و فواید دیگر قلم و آب قلم گاو گوساله برای بدن
محکم تر و سالم تر کردن ناخن ها
ضد پیری
ضد تومور
تسکین ورم مفاصل و درد مفاصل
محافظت از سلول ها
می تواند دیابت و قند خون را کاهش دهد؛ از تنظیم انسولین حمایت می کند.
می تواند خواب را بهبود بخشد.
به تنظیم خونریزی بینی، قاعدگی سنگین، زخم، بواسیر و خونریزی مثانه کمک می کند.
به نرمال کردن اسید معده کمک می کند که برای کوتیکول ها، بیماری های سلیاک، زخم ها و دیگر شرایط التهابی مفید است. برای دهه ها، تولید کنندگان مواد غذایی تلاش کردند تا به شما گاتورید، نوشیدنی های انرژی زا، داروهای بدون نسخه، آنتی بیوتیک ها، معجون های کاهش وزن و قرص های انرژی زا بفروشند. خوب، چیزی وجود دارد که شما می توانید برای سلامتی بهتر و عملکرد ورزشی بهتر استفاده کنید، اما این یکی از این ها نیست؛ قلم و آب قلم است!

قلم و آب قلم برای گیاهخواران چه؟

اگر رژیم غذایی گیاهخواری را دنبال می کنید، می توانید سوپ سبزیجات درست کنید، به خصوص اگر سیستم گوارشی شما در خطر افتاده باشد، این می تواند کلید بازیابی خوبی برای شما باشد؛ زیرا برای بدن راحت تر است. شما می توانید با استفاده از سبزیجات، یک سوپ سبزیجات تهیه کنید و آنها را در آب بریزید، سپس به مدت ۸-۲۴ ساعت بجوشانید. سپس قلم ها را بردارید، چون همه مواد مغذی آنها اکنون در سوپ قرار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1142151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =