۱۳ روش موثر برای از بین بردن بوی بد بدن

تابستان نزدیک شده و یکی از مشکلات رایج افراد در این فصل عرق کردن زیاد است که باعث می‌شود بدن بوی ناخوشایندی بدهد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عرق کردن روش طبیعی بدن برای تنظیم دما است. بسیاری از افراد برای رفع بوی بد بدن از دئودرانت‌ها استفاده می‌کنند. اما تحقیقات نشان می‌دهند که این محصولات حاوی مواد شیمیایی هستند؛ بنابراین بهتر است به دنبال روش‌های ایمن‌تر برای رفع این مشکل باشید. در این مقاله تصمیم داریم این روش‌های مؤثر را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

چگونه بوی بد سرویس بهداشتی را از بین ببریم؟

بعضی از روغن‌ها خواصی دارند که با بوی بد بدن مبارزه می‌کنند. در ادامه چند نمونه از بهترین روغن‌ها را برای رفع بوی بد بدن به شما معرفی می‌کنیم.

۱. روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از اسیدلوریک است که باکتری‌های موجود در بدن را از بین می‌برد و از این طریق به رها شدن از بوی بد بدن کمک می‌کند. مقدار کمی از روغن نارگیل را روی نواحی از بدن بمالید که مستعد عرق کردن هستند.

۲. روغن درخت چای

روغن درخت چای به دلیل اینکه یک ضدعفونی‌کننده است، می‌تواند باکتری‌ها و قارچ‌های روی پوست را از بین ببرد و از بروز دوباره‌ی بوی بد جلوگیری کند. یک کاسه‌ کوچک بردارید و روغن درخت را با مقداری آب مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به‌طور مستقیم در زیربغل و سایر نواحی مستعد عرق کردن بمالید.

۳. روغن اسطوخودوس

روغن اسانسی اسطوخودوس از رشد باکتری‌های ایجادکننده‌ی بو جلوگیری می‌کند. نشاسته‌ ذرت و جوش شیرین هم پوست را خشک نگه می‌دارند و از جمع شدن باکتری‌ها جلوگیری می‌کنند. روغن اسانسی اسطوخودوس را با نشاسته‌ ذرت و جوش شیرین مخلوط کنید و هر زمان که لازم شد، استفاده کنید.

۴. روغن نعناع

نعناع خواص ضدباکتریایی دارد و به همین دلیل می‌تواند جایگزین خوبی برای دئودرانت‌ها باشد. روغن نارگیل هم خواص ضدباکتریایی دارد و به از بین بردن باکتری‌های موجود روی پوست کمک می‌کند. می‌توانید چند قطره روغن نعناع را به‌طور مستقیم در قسمت زیربغل خود بمالید یا آن را با آب مخلوط کرده و به زیربغلتان اسپری کنید.

۲. سرکه‌ سیب

سرکه‌ سیب طبیعت اسیدی دارد و به توانایی خود در از بین بردن و پیشگیری از شکل‌گیری باکتری‌ها شناخته می‌شود که این موضوع می‌تواند از بروز مجدد بوی بد بدن جلوگیری کند. مقداری سرکه‌ سیب را با استفاده از پنبه به‌طور مستقیم به زیر بغل و سایر نواحی بدن خود بمالید که مستعد عرق کردن هستند.

۳. چای شنبلیه

تخم شنبلیله خواص ضدباکتریایی دارد و جلوی پخش شدن هر نوع عفونت باکتریایی را می‌گیرد. باور بر این است که چای شنبلیله از طریق رفع علت ریشه‌ای، بوی بد بدن را به‌طور طبیعی برطرف می‌کند. می‌توانید این چای را هر روز صبح بنوشید تا بدنتان را سم‌زدایی کنید.

۴. دانه‌ رازیانه

بعضی از ترکیبات موجود در رازیانه به‌عنوان ملین عمل می‌کنند و می‌توانند در رفع بوی بد بدن اثرگذار باشند. هر روز صبح این مخلوط را مصرف کنید تا نتیجه‌ دلخواه خود را بگیرید. دانه‌ رازیانه‌ له شده را به آب اضافه کنید و اجازه دهید مخلوط بجوشد. در صورت تمایل مقداری عسل به آن اضافه کرده و آن را نوش جان کنید.

۵. چای سبز

آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدتانیک موجود در چای سبز به رفع بوی بد بدن از درون کمک می‌کنند.

استعمال موضعی چای سبز پوست را خشک نگه می‌دارد و باکتری‌ها را کنترل می‌کند. مصرف روزانه‌ی چای سبز تمام سموم بدن را از بین می‌برد. یک روز در میان از چای سبز استفاده‌ موضعی کنید، چون استفاده‌ روزانه می‌تواند بعضی انواع پوست را خیلی خشک کند.

نوشیدن منظم از چای سبز با شکم خالی هم می‌تواند اثرات مثبتی در رفع بوی بد بدن داشته باشد.

۶. چای کیسه‌ای

تانن موجود در چای پوست را خشک نگه می‌دارد و از شکل‌گیری عرق جلوگیری می‌کند. می‌توانید از این روش خانگی دست‌کم سه بار در هفته استفاده کنید. آب را بجوشانید و چای کیسه ای را درون آب جوش قرار دهید. مخلوط به دست آمده را در وان حمام بریزید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آن دراز بکشید. همچنین می‌توانید آن را به‌طور مستقیم روی بدنتان بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند.

۷. جوش‌ شیرین

جوش‌ شیرین رطوبت را جذب کرده و به همین دلیل از شکل‌گیری عرق جلوگیری می‌کند. این ترکیب نه تنها باکتری‌های روی پوست را از بین می‌برد، بلکه بدن را هم قلیایی و بوی بد بدن را خنثی می‌کند. از این روش خانگی چند بار در هفته استفاده کنید.

پودر جوش‌ شیرین را درون یک کاسه بریزید و با یک براش آن را به نواحی مستعد عرق کردن (مثل زیربغل) بمالید. پودر اضافی را از بدنتان پاک کنید.

۸. آب لیموترش

طبیعت اسیدی لیموترش سطح PH بدن را پایین می‌آورد و زنده ماندن باکتری‌ها را روی پوست دشوار می‌کند. می‌توانید برای رفع بوی بد بدن این روش را هر روز به کار ببرید.

لیموترش را دو نیم کنید و آن را به‌طور مستقیم در قسمت زیربغلتان بمالید.

۹. آب گوجه‌ فرنگی

گوجه‌ فرنگی طبیعت اسیدی دارد و باکتری‌های پوست را از بین می‌برد. خاصیت قابض آن هم منافذ را کوچک می‌کند و تولید عرق را کاهش می‌دهد. می‌توانید برای رفع بوی بد بدن از این روش خانگی ۳ تا ۴ بار در هفته استفاده کنید.

در یک کاسه‌ بزرگ مقداری آب گرم بریزید و آب گوجه‌فرنگی را به آن اضافه کنید. زمانی که در حمام هستید، مخلوط را روی تمام بدنتان بریزید و اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند و بعد بشویید.

۱۰. گلاب

گلاب یک ترکیب قابض است و به همین دلیل اندازه‌ی منافذ پوست را کوچک می‌کند و تولید عرق را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، استفاده‌ موضعی از آن باعث می‌شود بدنتان بوی خوبی بگیرد. یک کاسه بردارید و گلاب و سرکه‌ سیب را با یکدیگر مخلوط کنید.

مخلوط ایجاد شده را درون بطری اسپری بریزید و هر زمان که لازم شد آن را زیر بغل و سایر قسمت‌های بدنتان اسپری کنید.

۱۱. جعفری

قرن‌هاست که برگ‌های جعفری به خواص ضدبوی خود شناخته می‌شوند. باور بر این است که کلروفیل موجود در برگ‌های جعفری در رفع بوی بد بدن و دهان مؤثر است. آب جعفری را هر روز بنوشید تا بهترین نتایج را بگیرید.

برگ‌های جعفری را به آب اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه بجوشد. مخلوط را از صافی رد کنید و آن را بنوشید.

۱۲. نشاسته‌ ذرت

خواص ضدباکتریایی نشاسته‌ ذرت به کنترل باکتری‌ها کمک می‌کند. نشاسته‌ ذرت همچنین پوست را خشک نگه می‌دارد و تولید عرق را کاهش می‌دهد. مقداری نشاسته‌ ذرت را به زیر بغل و سایر نواحی مستعد عرق کردن بمالید. اجازه دهید ترکیب تا پایان روز روی بدنتان بماند.

۱۳. سیب‌زمینی

سیب‌زمینی هم یک ترکیب مفید دیگر در رفع بوی بد بدن است. سیب‌زمینی را خوب بشویید و پوست آن را بگیرید. سپس آن را به لایه‌های نازک برش بزنید. لایه‌های سیب‌زمینی را به زیر بغلتان بمالید. اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه بماند. سپس زیر بغل خود را با آب بشویید.

روش‌های دیگر

علاوه بر روش‌های خانگی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، رعایت بهداشت و استحمام روزانه، رفع موهای زائد در نواحی مستعد عرق کردن، پوشیدن لباس‌های پنبه‌ای و خوردن مواد غذایی سالم هم در رفع بوی بد بدن مؤثر هستند. در ادامه به چند روش مفید دیگر اشاره می‌کنیم:

از دئودرانت‌های طبیعی و بدون آلومینیوم استفاده کنید.

هر روز دوش بگیرید.

به زیر بغل و سایر نواحی مستعد عرق کردن سرکه‌ سیب بمالید.

کمتر غذاهای تند بخورید.

بدنتان را به‌طور مرتب از طریق مصرف چای سبز و چای شنبلیله سم‌زدایی کنید.

کلام آخر

بوی بد بدن باعث می‌شود حسابی خجالت بکشیم و عزت نفسمان پایین بیاید. لازم نیست این شرایط را تحمل کنید. با استفاده از روش‌های خانگی که اشاره کردیم، می‌توانید به رفع بوی بد بدن خود بپردازید. سعی کنید تا جایی که امکان دارد از دئودرانت‌ها استفاده نکنید، چون برای بدن مضر هستند.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1142188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =