مانتوی کوتاه و جلوباز ممنوع است!

دبیر شورای فرهنگ عمومی خبر صفر شدن تعرفه واردات چادر را رد کرد و درباره "مانتوی جلوباز" گفت: مانتوی بالای زانو و جلو باز ممنوع است، در حال حاضر انتخاب دست مردم نیست و مجبور به خریدند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، طی ساعات اخیر اخباری مبنی بر تغییر کیفیت واردات پارچه چادری از کالای درجه چهار به درجه یک در رسانه‌ها منتشر شد. بر این اساس مقرر شد تعرفه واردات پارچه چادری به صفر برسد.

با این حال مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این باره در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با ردّ این خبر گفت: آنچه که در رسانه‌ها درباره به صفر رسیدن تعرفه واردات چادر منتشر شد، یک اشتباه رسانه‌ای بود.

طبق مصوبه، تعرفه واردات چادر درجه یک 10 درصد شده است؛ با این اقدام انتظار می رود بهبودی در کیفیت و قیمت چادر در کشور اتفاق بیفتد و تمام دستگاه‌های مربوطه شایسته و بایسته است در پیشبرد این قانون اقدامات لازم را انجام دهند.

وی درباره اعلام ممنوعیت مانتوهای جلو باز، گفت: مانتوهایی که قد آنها تا بالای زانو باشد ممنوع است و جلوی مانتوها باید روی هم بیاید و دکمه داشته باشد، حتی دستورالعمل پوشاک بانوان از طراحی گرفته تا تولید، توزیع و چیدمانِ ویترین ابلاغ شده است؛ طبیعتاً در این باره پلیس اماکن، اصناف و تعزیرات مسئولیت نظارت و حسن اجرای این قانون را بر عهده دارند.

امامی ادامه داد: مهم‌ترین راهبرد ما لباس ساده، عفیفانه، زیبا و ارزان است. در حال حاضر انتخاب دست مردم نیست و مجبور به خریدند متأسفانه از جهت شاخص سلامت، قیمت و کیفیت پارچه هم همه ناراضی‌اند امید است که با همکاری دستگاه‌های مربوطه شاهد تحول در فرهنگ عمومی کشور به ویژه در بحث عفاف و حجاب باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1142190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =