تولید کیف ضدگلوله و زره کامپوزیتی با وزن کم و سطح حفاظت بالا

مدیرعامل شرکت کامپوزیت پیشرفته آزاد گفت: وزن کم‌تر و سطح حفاظت بالای کیف ضد گلوله و زره کامپوزیتی را از سایر محصولات متمایز می‌کند، به همین دلیل می‌توان ادعا کرد محصولی با این ویژگی در کشور تولید نشده است.

محمد آزادیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز کیف ضد گلوله و زره کامپوزیتی با پوشش نانو از دسته تجهیزات حفاظتی به شمار می‌روند اظهار کرد: طرح‌ها و ایده‌هایی بر اساس برخی مشکلات مطرح شده که در نهایت به پروپوزال تبدیل شد. همان طور که می‌دانید وزن بالا و سطح حفاظت آن این تجهیزات حفاظتی، از جمله مهم‌ترین پارامترهای تاثیرگذار این حوزه هستند.

وی با ذکر مثالی یادآور شد: اگر یک محصولی در حوزه حفاظتی دارای وزن کمتری داشته باشد، فردی که از این تجهیزات استفاده می‌کند تحرک‌پذیری خوبی خواهد داشت. از طرفی اگر محصول سطح حفاظت خوبی نیز داشته باشد، فرد می‌تواند در شرایط مختلف از خطر مصون بماند.

مدیرعامل شرکت کامپوزیت پیشرفته آزاد درباره کاربرد این محصولات گفت: کیف ضد گلوله محصول جدید شرکت ما است و هنوز ثبت اختراع آن را انجام نداده‌ایم. این محصول برای حفظ جان شخصیت‌ها کاربرد دارد و در مراسم‌های تشریفاتی از آن استفاده می‌شود. زره کامپوزیتی با پوشش نانو برای نیروهای نظامی مربوط می‌شود که در مناطق جنگی حضور دارند، این محصول هنوز ثبت اختراع نشده است. 

وی افزود: وزن کم‌تر و سطح حفاظت بالای کیف ضد گلوله و زره کامپوزیتی را از سایر محصولات متمایز می‌کند، به همین دلیل می‌توان ادعا کرد محصولی با این ویژگی در کشور تولید نشده است.

آزادیان خاطرنشان کرد: قیمت این محصولات بر اساس تعداد آن‌ها مشخص خواهد شد، به زبانی دیگر قیمت محصولات بر اساس حجم نیاز برآورد می‌شود.

وی بیان کرد: قرار است بحث سپرهای نیمه حرارتی پروتکشن سیستم است که در موشک‌های بالستیک استفاده می‌شود. این محصول اخیرا در کاوشگر ناسا استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت کامپوزیت پیشرفته آزاد اضافه کرد: این کاوشگر در سال ۲۰۱۸ به سمت خورشید فرستاده و کاوشگر به طور سلامت توانسته در جو خورشید قرار بگیرد و اطلاعات را از جو خورشید برداشت کند، این اتفاق برای اولین بار در تاریخ بشریت با کمک یک سپر حفاظت حرارتی ممکن شده است. سپر حرارتی در سنسورهای نانو کامپوزیتی در پایش سلامت انسان نیز کاربرد دارد. این ایده قرار است در نمایشگاه عصر امید ارائه شود.

وی تصریح کرد: برگزاری رویداد عصر امید منجر به آن می‌شود افرادی که راه حلی برای حل مشکلات دارند، به میدان بیایند، برگزاری چنین رویدادهایی به پیشرفت صنعت در حوزه‌های مختلف کمک خواهد کرد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1142212

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =