روغن‌های طبیعیِ ضد چروک جایگزین بوتاکس می‌شود

دانشجوی مقطع دکتری رشته میکروبیولوژی از تولید محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی تولید داخل خبر داد و افزود: برخی از محصولات با قابلیت ضد چروک بهترین جایگزین برای بوتاکس تزریقی تولید شده از روغن‌ها و عصاره‌های مختلف با خاصیت آنتی ‌اکسیدان و روغن‌های طبیعی بدون ایجاد آلرژی تولید می‌شود.

پریوش قادری‌نیا، دانشجوی مقطع دکتری رشته میکروبیولوژی در زمینه تولید اسکراپ صورت، بادی باتر(کره بدن)، بالم لب، خوشبو کننده هوا، رژلب گیاهی بدون سرب، صابون خامه‌ای و صابون جامد با جلبک اسپیرولینا، عصاره پودری آلوئه‌ورا، کوکتل حمام، بمب حمام-فیزی، ماسک کربوکسی تراپی، نانوژل کلروهگزیدین(دهانشویه) به فعالیت پرداخته است.

این دانشجوی فعال در زمینه نانو دارو به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: در یکسال و نیم اخیر شرکت تولیدی به ثبت رسیده و  از امکانات دانشگاه حمایت شده است. اغلب محصولات گیاهی مورد استقبال قرار گرفته و سفارشات متعدد از صفحات مجازی اخذ می‌شود. محصولات با عناوین ضد چروک بهترین جایگزین برای بوتاکس تزریقی تشکیل شده از  روغن‌ها و عصاره‌های مختلف است. این محصولات با خاصیت آنتی‌ اکسیدان، ویتامین و روغن‌های مناسب در طبیعت بدون ایجاد آلرژی از اهمیت برخوردار است.

برای مثال از گذشتگان در دوران ابوعلی سینا نیز تولید محصولات با بهره گرفتن طبیعت از اهمیت برخوردار است و  مشکل خاصی برای تولید این محصول وجود نداشته و تکنیک‌های فناوری نانو در این زمینه بکاربرده شده است.

وی با بیان اینکه برای تولید این محصولات استفاده بهینه از تکنیک‌ها نانو مورد استفاده قرار گرفته است، ادامه داد: این محصولات از سوی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار گرفته شده و ستاد فناوری نانو در این رویداد هدف همراهی مسئولان است و در محل حاضر با دست خالی و حمایت دانشگاه به فعالیت پرداخته و بتوان مجوزهای لازم را اخذ کرد. مجوزها برای ما از اهمیت برخوردار است.

در حالی که رییس دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر مسئولان نسبت به اخذ مجوز اقدام کرد تا بتوان فعالیت‌های مناسب را در دستور کار قرار دهند. در سال ۹۶ با افزایش قیمت ارز واردات محصولات آرایشی و بهداشتی کاهش یافت و در این شرایط می‌توان از تولیدات داخلی بهره‌ برد.

به گفته قادری‌نیا با بیان اینکه در گذشته فقط به شکل آکادمیک و بر روی کاغذ به تفاهم رسیدیم، اما هم‌اکنون تولیدات افزایش یافته است. قیمت محصولات در مقایسه با نوع خارجی آن مطابقت داشته و با قیمت مناسب‌تر در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد. این محصولات مقرون به صرفه برای جامعه مصرف کننده است. البته اقدامات برای در اختیار قرار گرفته مواد اولیه تولید داخل در دست اقدام است.

برای مثال دهان شویه تولیدی از نوع نانو ژل راحت‌تر می‌توان در اختیار قرار گرفت. هدف افزایش تولیدات در  رویداد عصر امید  با حمایت از صنعت است و امیدواریم این مقوله مورد توجه قرار بگیرد. فناوری نانو برای ماندگی بیشتر و استفاده بهینه محصولات مورد توجه قرار گرفته است.

این دانشجو تاکید کرد: در  رویداد عصر امید به دنبال سرمایه گذاری هستیم تا  محصولات را به تولید انبوه رسانده و اشتغال‌زایی کنیم، اگر بتوانیم محصولات خود را به تولید انبوه برسانیم، قطعاً نیاز به همکار داریم و همین باعث می‌شود بتوانیم از نیروهای جوان، متخصص و تحصیل‌ کرده که نیازمند شغل هستند در این مسیر استفاده کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1142216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =