تولید مواد اولیه برای ساخت سرنگ/ شکستن انحصار در واردات ویال

شرکت کوشش پژومان صنعت پلیمر از تولید مواد اولیه برای تولید سرنگ برای اولین بار در کشور خبر داد.

زهرا سالاری فر پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی در ‌گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،  با بیان اینکه شرکت کوشش پژومان صنعت پلیمر با تولیدات مواد اولیه برای ساخت سرنگ و درپوش ویال پنی سیلین در رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده است، اظهار کرد: این محصول مراحل آزمایشگاهی و بالینی را سپری کرده و آماده تولید انبوه است.

وی افزود: این محصول برخلاف نمونه‌های خارجی به راحتی در طبیعت تجزیه می‌شود و آلودگی صنعتی برای محیط زیست ایجاد نمی‌کند. این موضوع مهم‌ترین وجه تمایز مواد اولیه ساخت سرنگ داخلی و خارجی است. 

مدیر عامل شرکت کوشش پژومان صنعت پلیمر اضافه کرد: محصول درپوش ویال برای ساخت سرنگ نمونه داخلی ندارد و برای اولین بار در کشور ثبت اختراع شده و قرار است در بازار عرضه شود.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان برای کاهش قیمت از مواد اولیه بی‌کیفیت برای تولید سرنگ یا ویال استفاده می‌کنند؛ ادامه داد: در حال حاضر بیشتر مواد اولیه ساخت سرنگ از خارج کشور وارد می‌شود که عمدتا بی‌کیفیت هستند؛ اما متاسفانه توانسته‌اند بازارهای داخلی را در اختیار بگیرند.

سالاری‌فر درباره کاربرد این محصولات در جامعه تصریح کرد: تولید مواد اولیه مانند درپوش براق ساخت سرنگ باعث می‌شود که هزینه‌های تولید کاهش یابد. به عنوان مثال قیمت سرنگ به یک سوم کاهش می‌یابد.

این پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره نبود حمایت معنوی و مالی مسئولان از تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا زمانیکه از این محصولات  حمایت نکند؛ امکان جذب سرمایه‌گذار و تولید انبوه وجود ندارد چراکه این بازار انحصاری بوده و در اختیار برخی شرکت‌های وارد کننده است.

وی اضافه کرد: تولیدات شرکت کوشش پژومان صنعت پلیمر می‌تواند انحصار بازار واردات را بکشند و نیازهای بازار و بمیارستان‌ها رو تامین کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1142221

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =