شبکه‌سازی در فعالیت‌های علمی ثروت و کارآفرینی به‌دنبال دارد

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: بزرگترین اقدام در همایش‌ها، نمایشگاه و رویدادهای علمی شبکه‌سازی است و همین مقوله باعث ثروت آفرینی و کارآفرینی می‌شود.

حامد رحمانی، مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: اگر دانشگاه آزاد اسلامی را به صورت کل در نظر بگیم، امروز بیش از ۳۰۰ واحد دانشگاهی داریم که بیش از یک و نیم میلیون نفر دانشجو در داخل کشور و بیش از ۲۰ هزار نفر هیات علمی را شامل می‌شود که در بسیاری از پژوهش‌ها فعال و پرکار هستند. در این مدت بعضی از واحدهای ما به خوبی فعالیت داشتند، اما بعضی از آنها دارای عملکرد به مراتب ضعیف‌تر و خروجی آنها به نحوی که باید و شاید مناسب نبود.

رحمانی افزود: از اواسط دهه ۹۰ دانشگاه به کارآفرینی بها داده و فارغ‌التحصیلان آن می‌توانند برای خود اشتغال ایجاد کنند. کارآفرینی و ایجاد شرکت فناوری و شرکت‌های دانش بنیان به چرخه اقتصاد کمک می‌کند تا ما واردات بیش از حد نداشته باشیم. در چند سال اخیر دلیل کند بودن این روند را می‌توان پاندمی کرونا دانست. در حال حاضر بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان داریم که اگر شرکت‌های فناوری را کنار بگذاریم، سهم قزوین ۹۸ شرکت و رتبه ۱۱ را  دارد.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: در سال‌های اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی شاهد کاهش تعداد دانشجویان هستیم، اما در چند ساله اخیر در واحد قزوین روند جذب دانشجو صعودی است. در دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه آموزش و پژوهش سرمایه‌گذاری شده است و با این اقدامات باید به سمت کارآفرینی و ایجاد یک اکوسیستم فناور و نوآور بتوان ثروت آفرینی کرد. دانشجویان در رویدادهای دانشجویی با اکوسیستم ایده تا عمل بیشتر آشنا می‌شوند. همانطور که می‌دانید ما به عنوان مراکز رشد سطح یک از رتبه یک برخوردار هستیم و از طریق افزایش حمایت‌ها فضای مناسب نیز ایجاد می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه با افزایش حمایت‌ها فضای مناسب هم  ایجاد می‌شود، ادامه داد: باید شبکه‌سازی صورت بگیرد،  زیرا ما یک جمعیت کثیر با بیش از یک و نیم میلیون دانشجو در حال فعالیت هستیم.

به گفته وی بزرگترین اقدام در رویدادهای علمی شبکه‌سازی است، چون با حضور در آن هزار ایده،  شرکت‌های نوپا متعدد و بیش از ۲۰ هزار هیات علمی  حضور دارند که حداقل هزار نفر از هیات علمی  شرکت می‌کنند و همین مقوله باعث ثروت آفرینی و کارآفرینی می‌شود. از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان و بویین زهرا بالای ۹۵ درصد از ایده‌ها و فناوری‌ها پذیرفته شده و به غیر از آن ۴۶ شرکت فناوری دانش بنیان پذیرفته شده است.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: هر شرکت دانش بنیان باید برای تک تک کارکنانش بیمه پردازی داشته باشد، با این تفاسیر اگر سال گذشته حقوق هر فرد سه میلیون و ۷۰۰  هزار تومان بود، در سالجاری نزدیک ۵ میلیون تومان تعیین شده است. همچنین سال گذشته مبلغ بیمه  ۷۰۰ هزار تومان برای هر فرد پرداخت می‌شد، اما اکنون یک میلیون تومان هزینه دارد و همین قیمت بیمه باعث شده تا برخی از واحدها به‌دلیل هزینه بیمه تعداد نیروهای خود را کاهش دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1142223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =