ارائه خدمات ناباروری به زوج های تحت پوشش بیمه تا سه نوبت در سال

رضایی گفت: شرایط سنی برای مردان محدودیتی ندارد؛ در گذشته شرایط سنی برای بانوان ۴۵ سال بود که با اصلاح به ۴۹ سال افزایش یافت ضمن اینکه تا سه نوبت در سال، خدمات ناباروری به زوج های تحت پوشش بیمه ارائه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت با تعرفه دولتی و عمومی غیردولتی ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری را پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید

اختصاص یک میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات مواد اولیه دارو

مهدی رضایی افزود: براساس برآورد کارشناسان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حدود ۳ تا ۳.۵ میلیون زوج نابارور در کشور زندگی می ‌کنند و اغلب این افراد تحت پوشش بیمه هستند؛ در صورت فقدان بیمه‌ای طبق قانون، همه مادران باردار تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر وزارت بهداشت زیر ساخت‌های خدمات تخصصی ناباروری را در کشور ایجاد کرده و بیش از ۷۵ مرکز درمان ناباروری درسطح کشور به زوج های نابارور ارائه می کنند و اکنون قطب‌های بزرگ و معتبری در کل کشور در حوزه درمان ناباروری وجود دارد.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران درباره هزینه های درمان ناباروری تصریح کرد: براساس مصوبه شورای عالی بیمه و هیات وزیران، چهار نوع تعرفه دولتی، عمومی غیر دولتی، خیریه و خصوصی برای درمان زوج‌های نابارور وجود دارد و سازمان بیمه سلامت با تعرفه دولتی و عمومی غیر دولتی ۹۰ درصد هزینه های درمان ناباروری را پرداخت می کند؛ بنابراین اگر فردی به مراکز خصوصی مراجعه کند ما به التفاوت تعرفه دولتی و خصوصی برعهده بیمه شده قرار دارد اما باید به این نکته تاکید کرد که همه خدمات درمان ناباروری در مراکز دولتی ارائه می‌شود.

رضایی در مورد شرایط سنی درمان ناباروری تحت پوشش بیمه گفت: شرایط سنی برای مردان محدودیتی ندارد؛ در گذشته شرایط سنی برای بانوان ۴۵ سال بود که با اصلاح به ۴۹ سال افزایش یافت ضمن اینکه تا سه نوبت در سال، خدمات ناباروری به زوج های تحت پوشش بیمه ارائه می‌شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1142235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =