رئال  با شکست لیورپول فاتح اروپا شد / کورتوا قهرمان مادریدی ها در فینال پاریس

رئال مادرید با تکیه بر درخشش تیبو کورتوا، 0-1 لیورپول را مغلوب کرده و فاتح اروپا شد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، رئال مادرید در فینال این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا موفق شد با نتیجه یک بر صفر لیورپول را شکست دهد و بدین ترتیب فاتح لیگ قهرمانان اروپای 2021/22 شود.
به گزارش فوتبالی، در این بازی لیورپول موقعیت های زیادی داشت و حمله های زیادی را روی دروازه رئال مادرید تدارک دید اما هر بار و هر بار، بازیکنان و مهاجم های لیورپول با سد محکمی به نام تیبو کورتوا روبرو می شدند. کورتوا بار ها و بار ها دروازه رئال مادرید را نجات داد و واکنش هایی دیدنی مقابل محمد صلاح و سایر بازیکنان و مهاجم های لیورپول داشت.

ترکیب رئال مادرید


تیبو کورتوا، دنی کارواخال، داوید آلابا، ادر میلیتائو، فرلاند مندی، کاسمیرو، تونی کروس، لوکا مودریچ، فدریکو والورده، کریم بنزما، وینیسیوس جونیور.


ترکیب لیورپول


 آلیسون | الکساندر آرنولد، کوناته، فن دایک، رابرتسون | فابینیو، هندرسون، تیاگو | دیاز، مانه، صلاح

شرح گل‌:

 دقیقه ۵۹ (رئال مادرید یک _ لیورپول صفر؛ وینیسیوس): حرکت وینیسیوس پشت سر ترنت الکساندر آرنولد او را در موقعیت بسیار خوبی قرار داد تا ارنستو والورده با یک پاس عالی، وینگر برزیلی رئال مادرید را در مقابل دروازه خالی قرار دهد. در نهایت وینیسیوس موفق شد توپ را وارد دروازه کند تا نتیجه بازی یک بر صفر به سود کهکشانی‌ها شود.

دقایق حساس :

دقیقه ۲: تیاگو حرکتی را از میانه میدان به سمت زمین رئال مادرید انجام داد که با خطای کارواخال مواجه شد. در ادامه ضربه آزاد آرنولد دقت کافی را نداشت تا کریم بنزما توپ را دور کند.

دقیقه ۸: مسابقه هر دو تیم رویکردی نسبتاً دفاعی داشته اند و تلاش کرده اند تا سیستم تیمی خود را حفظ کنند.

 دقیقه ۱۰: مانه با ارسال یک کات بک تلاش کرد تا هم تیمی‌های خود در محوطه جریمه را پیدا کند که با دفع توپ توسط مدافعان رئال مادرید مواجه شد.

دقیقه ۱۵: لیورپول روی حرکت زیبای ترنت الکساندر آرنولد از سمت راست صاحب موقعیت شد اما در ادامه کورتوا ضربه خطرناک محمد صلاح را دفع کرد.

 دقیقه ۲۱: پس از اشتباه کاسمیرو و از دست دادن توپ توسط این بازیکن در نزدیکی محوطه جریمه، مانه ضربه زمینی زیبایی راهی دروازه رئال مادرید کرد که با واکنش بی نظیر کورتوا مواجه شد. توپ پس از برخورد به دستان کورتوا به تیر دروازه نیز برخورد کرد و در ادامه گلر کهکشانی‌ها توپ را مهار کرد.

دقیقه ۲۵: ارسال خطرناک وینیسیوس روی دروازه لیورپول با خروج به موقع الیسون بکر مواجه شد

دقیقه ۴۲:  حرکت رئال مادرید از سمت رابرتسون منجر به ایجاد موقعیت تک به تک بنزما با الیسون شد. پس از اشتباه مدافعین و دروازبان قرمزها، والورده تحت فشار توانست روی توپ اثرگذاری کند و در نهایت مهاجم فرانسوی یک بار دیگر صاحب موقعیت شد و توانست دروازه حریف را باز کند. صحنه گل بنزما در ابتدا آفساید اعلام شد و سپس به وار رفت.

 دقیقه ۴۵: وار اعلام کرد که گل بنزما آفساید بوده است. برخورد میان بازیکنان لیورپول با والورده در شرایطی رقم خورد که بنزما در شرایط آفساید صاحب توپ شد.

دقیقه ۵۸:دو ضربه متوالی محمد صلاح به دفاع پرتعداد رئال مادرید در محوطه جریمه برخورد کرد. بازیکنان لیورپول اعتراض داشتند که توپ به دست آلابا برخورد کرده است اما داور اعتقادی به خطای هند پنالتی نداشت.

 دقیقه ۶۴: واکنش استثنایی کورتوا یک بار دیگر مهاجمان لیورپول را ناکام گذاشت. صلاح از سمت راست یک حرکت انفرادی را آغاز کرد و ضربه محکمی نیز به گوشه دروازه رئال روانه کرد که با واکنش گلر بلژیکی مواجه شد.

دقیقه ۶۹: کورتوا یک بار دیگر تیمش را نجات داد. آشفتگی خط دفاع رئال مادرید و ضربه سر لوئیز دیاز، صلاح را در موقعیت زاویه بسته قرار داد. کورتوا به بهترین شکل ممکن راه دروازه را بست و با پای چپ خود توپ را دور کرد.

دقیقه ۷۹: لیورپول یک بار دیگر تلاش کرد تا دروازه رئال مادرید را باز کند و باز هم با واکنش کورتوا مواجه شد. محمد صلاح از جناح راست نفوذ کرد و مندی را نیز از پیش رو برداشت اما در نهایت ضربه او با واکنش دروازبان حریف مواجه شد

کد خبر: 1142263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =