خواص پوست سیب زمینی برای رفع سفیدی مو

سیب‌زمینی دارای ویتامین‌های A، B6، C، D و E و حاوی آهن، روی، مس، کلسیم، پتاسیم، نیاسین و منیزیم است که باعث شده این ماده غذایی اثرات شگفت‌انگیزی برای ریزش مو و بازیابی و تغییر رنگ موهای سفید دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احتمالاً در مورد مزایای شگفت‌انگیز سیب زمینی برای رشد مو و بدن شنیده‌اید. سیب‌زمینی دارای ویتامین‌های A، B6، C، D و E و حاوی آهن، روی، مس، کلسیم، پتاسیم، نیاسین و منیزیم است  که باعث شده این ماده غذایی اثرات شگفت‌انگیزی برای ریزش مو و بازیابی و تغییر رنگ موهای سفید دارد.

بیشتر بخوانید:

چه غذاهایی باعث می‌شوند موهای سفید به سیاه تبدیل شوند؟

سیب‌زمینی غنی مواد معدنی است که به رشد قوی‌تر و کاهش ریزش موها کمک می‌کند و برای تغییر و جلوگیری از سفیدی موها عالی است.

اگرچه ممکن است استفاده از سیب‌زمینی به‌عنوان درمان مو کمی غیرمتعارف به نظر برسد اما کاربردها و اثرات عالی در این زمینه دارد. پوست سیب‌زمینی دارویی طبیعی است که به‌مرورزمان باعث تیره شدن موها می‌شود و ریشه‌های خاکستری و سفید آن را می‌پوشاند.

 در زندگی پرمشغله و پرتنش امروزی زنان بیشتری از سفیدی موهای خود رنج می‌برند و شاید اولین راه‌حلی که به ذهنشان برسد رنگ کردن متعدد موها باشد اما اگر به دنبال راه‌حلی طبیعی و مؤثر هستید خواندن این مقاله را از دست ندهید.

 فواید شستشوی مو با سیب‌زمینی

سیب‌زمینی علاوه بر رشد مو و پوشاندن موهای سفید در برطرف کردن تیرگی زیر چشم نیز مؤثر است. درمان مو با سیب‌زمینی اگرچه یک درمان دائمی نیست، اما پوست سیب‌زمینی درخشندگی لازم موها را تأمین کرده و درعین‌حال نشاسته‌های موجود در آن به‌عنوان رنگ دهنده طبیعی عمل می‌کند و قرن‌ها به‌عنوان جایگزین رنگ کردن پارچه‌ها استفاده می‌شده است. بنابراین اگر به‌طور مداوم استفاده شود در تیره شدن و تغییر رنگ موهای سفید بسیار مؤثر است.

طریق استفاده از سیب‌زمینی برای موها

حدود ۶ سیب‌زمینی (هرچه پوست بیشتر باشد محلول قوی‌تر خواهد بود) یک قابلمه آب جوش  روغن (اختیاری) صافی / پارچه تمیز به آب جوش پوست‌های سیب‌زمینی را اضافه کرده و اجازه دهید حداقل ۲۵ دقیقه اجازه پخت دهید. سپس اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه مواد خنک شود. سپس با استفاده از صافی یا پارچه، مایع را در ظرفی تمیز ریخته و پوست‌ها را دور بریزید. در صورت تمایل، چند قطره از روغن  موردعلاقه خود را به آن اضافه کنید، سپس موهای خود را با محلول بشویید. این روند را سه بار در هفته تکرار کنید. 

منبع: سیو طب

انتهای پیام/

کد خبر: 1142317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      1 0
      عالی