خوشایند نبودن اتفاقات اخیر برای فوتبال ایران/ در جام‌جهانی تنها می‌توان به بازیکنان امیدوار بود

مربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: کسانی که در فدراسیون مسئول هستند خودشان هم نمی‌دانند چه اتفاقاتی می‌خواهد به وقوع بپیوندد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، حسین فرکی، درباره اخیر شرایط تیم ملی فوتبال ایران و شرایط نامناسب برای آماده‌سازی جام‌جهانی اظهار داشت: به نظرم در این روزها هر خبر ناگواری که بشنوید خیلی نباید تعجب کرد، کسانی که در فدراسیون مسئول هستند خودشان هم نمی‌دانند چه اتفاقاتی می‌خواهد به وقوع بپیوندد. به دلیل اینکه در شرایطی هستیم که از نظر برون مرزی بازی کردن با تیم‌های خارجی برای آماده‌سازی تیم ملی کار ساده‌ای نیست. همچنین در بخش داخلی هم مشکلاتی وجود دارد که در شرایط فعلی خیلی حل شدنی نیست. موضوع ما تیم ملی است و اگر در آینده این اتفاقات هم بیفتد خیلی نباید تعجب کرد. ضرب‌المثل خانه از پای بست ویران است، دقیقاً مشابه شرایط و حال و روز اخیر تیم ملی ایران است.

بیشتر بخوانید:

ملوان و مس لیگ برتری شدند

وی افزود: بخشی از این مشکلات به تیم ملی و بخش دیگری هم به بازیکنان تیم ملی مربوط است، زیرا بالاخره بخش اعظمی از نفرات تیم ملی لژیونر و بخشی هم داخلی هستند. فقط دلخوشی ما به این بازیکنان است وگرنه با این شرایط بعید است که بتوان برای تیم ملی فضای خوبی متصور باشیم. مگر اینکه فدراسیون سروسامان بگیرد و رئیسش مشخص باشد تا تصمیماتی بگیرند که به مرحله عمل برسد.

*در جام‌جهانی تنها می‌توان به بازیکنان امیدوار بود

پیشکسوت فوتبال ایران درباره اینکه آیا به آینده تیم ملی خوشبین است یا خیر، گفت: در این شرایط تنها باید به عملکرد بازیکنان تیم ملی امیدوار بود چون آنها هستند که باید در جام‌جهانی بازی کنند. امیدوارم بازیکنانی که در آن مقطع در ترکیب تیم هستند دارای شرایط خوبی هم از نظر آمادگی جسمانی و هم روحی باشند، البته با همه کمبودهایی که وجود دارد.

فرکی در مورد قهرمانی استقلال در لیگ گفت: تبریک به تیم و مجموعه باشگاه استقلال که با شرایط خوبی از نظر آمار و ارقام قهرمان لیگ شدند. شخصاً فکر می‌کنم خیلی تلاش کردند که چنین نتایج درخشانی کسب کردند. در کنار آن نیز کادرفنی استقلال زحمات زیادی کشید، همچنین مدیریت و عواملی که تیم را از پشت هدایت می‌کردند تمام آنها دست به دست هم داد تا کارنامه خوبی بر جای بگذارند. باید به مدیریت استقلال نمره خوبی داد زیرا توانست شرایط را برای این تیم به گونه‌ای فراهم کند که نتیجه آن قهرمانی بود.

*مسائل حاشیه‌ای لیگ از بار فنی آن بیشتر بود

وی در مورد اینکه ارزیابی‌اش از سطح کمی و کیفی لیگ چیست، بیان کرد: بازی‌های لیگ زیاد چنگی به دل نزد شاید به هر حال نبودن تماشاگران در بیشتر مقاطع فصل یکی از عواملی است که دست به دست هم داده تا این اتفاق روی کیفیت فنی بازیکنان و مسابقات تاثیر منفی گذاشته بود تا بازیکنان هم از انگیزه خیلی بالایی برخوردار نباشند. مسائل حاشیه‌ای لیگ از بار فنی آن بیشتر بود، مانند درگیری بین بازیکنان و مربیان با داوران و … آنقدر در متن قرار داشت که به کیفیت فنی لیگ آسیب بدی وارد کرده بود. اگر بخواهیم لیگ را به ۴ قسمت تقسیم کنیم شاید ۳ قسمت بی کیفیت و یک قسمت آن دارای بُعد قابل قبول بود.

سرمربی پیشین فولادخوزستان درباره اینکه آیا برای فصل آینده پیشنهادی دارد یا خیر، تصریح کرد: فعلاً برای فصل آینده پیشنهادی به دستم نرسیده، اما اگر پیشنهادی باشد روی آن فکر می‌کنم زیرا دوست‌دارم تا جایی که در توانم است در عرصه مربیگری فعالیت کنم. اگر پیشنهادی باب میل نباشد خیلی ریسک نخواهم کرد زیرا تمایل دارم جایی کار کنم که کمترین مشکلات را داشته باشد و بازیکنان هم دغدغه‌ای از بابت اینکه امکانات برای آنها فراهم نیست، نداشته باشند. به نظرم کمبودها به تیم آسیب می‌زند. باید امکانات اولیه فراهم شود تا با تمرکز بیشتری کار را پیگیری کنیم.

*افراد تصمیم‌گیرنده در فدراسیون مشخص نیستند

مربی پیشین تیم ملی فوتبال درباره گلایه‌های اسکوچیچ از نبود بازی تدارکاتی اینطور واکنش نشان داد و گفت: کادرفنی بالاخره برنامه‌ریزی کرده و حق دارد زیرا اتفاقات اخیر برای فوتبال ایران چندان خوشایند نیست. البته بیشتر از همه خود فدراسیون فوتبال است که دچار آسیب خواهد شد، زیرا هنوز شرایط فدراسیون روی هواست و کسی روی‌ آن حساب نمی‌کند و تصمیم گیرنده ها مشخص نیستند. دائماً اخباری که می‌شنویم خیلی خوشایند نیست و مردم نیز به آن واقف هستند. اسکوچیچ خواسته‌هایی دارد باید برآورده شود، هر چند برآورده شدن آنها سخت است.

فرکی در پایان با تبریک به مردم خوب انزلی و کرمان برای صعود تیم‌های آنها به لیگ برتر خاطرنشان کرد: به مردم خوب انزلی و کرمان برای صعود آنها به لیگ برتر تبریک می‌گویم زیرا هر ۲ تیم از هواداران زیادی برخوردار هستند. از طرفی هم جای تأسف دارد که تیم مظلوم فجر شهید سپاسی که سابقه طولانی در فوتبال ما دارد به دلیل ناملایمت هایی که در حق آنها صورت گرفت دوباره به لیگ یک سقوط کرد. حق استان فارس این نیست و آنها لایق این هستند تا در لیگ برتر نماینده داشته باشند. متأسفانه بی توجهی و حمایت نکردن مسئولان این استان از آنها به این اتفاق منجر شد که دوباره از لیگ برتر جدا شوند.

منبع: میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1142345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =