شرکت‌های دانش بنیان معضلات و مشکلات حوزه‌های مختلف را شناسایی کنند

سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از پایه‌های اساسی رشد اقتصادی هر کشوری، افزایش بهره‌وری است، گفت: شرکت‌های دانش بنیان باشناسایی معضلات و مشکلات حوزه‌های مختلف بهداشت، معدن، صنعت، کشاورزی و... و با دانش بنیان کردن آنها، می‌توانند مشکلات را کاهش و کارآیی، بهره‌وری و سود این حوزه‌ها را افزایش داد و به اقتصاد کلان کشور کمک کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی، سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت و دبیر هیات دولت صبح امروز از نمایشگاه رویداد ملی «عصر امید» دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد.

وی در این بازدید، با حضور در غرفه‌های مختلف نمایشگاه، از نزدیک با محققان و دانشجویان گفت وگو کرد و در جریان فعالیت‌های پژوهشی آنها قرار گرفت.

بهادری جهرمی در حاشیه این بازدید، با بیان اینکه یکی از پایه‌های اساسی رشد اقتصادی هر کشوری، افزایش بهره‌وری است، گفت: یکی از بهترین حوزه‌هایی که به افزایش بهره وری کمک می‌کند، دانش بنیان کردن حوزه‌های مختلف است. شرکت‌های دانش بنیان باشناسایی معضلات و مشکلات حوزه‌های مختلف بهداشت، معدن، صنعت، کشاورزی و... و با دانش بنیان کردن آنها، می‌توان مشکلات را کاهش و کارآیی، بهره وری و سود این حوزه‌ها را افزایش داد و به اقتصاد کلان کشور کمک کرد.

وی ادامه داد:  با توجه به اینکه شعار امسال نیز مرتبط با حمایت از تولید و اشتغال و فعالیت‌های دانش بنیان و اولویت‌بخشی به شرکت‌های دانش بنیان است، دولت این موضوع را در اولویت قرار داده است. تا امروز بیش از 6 جلسه به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور فقط به طور خاص در حوزه دانش بنیان تشکیل شده است. دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عنوان یکی از مجموعه‌های پیشرو در حوزه حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان، نقش کلیدی در این حوزه دارد. 

بهادری جهرمی با بیان اینکه در مجموعه دولت، چهار آیین‌نامه مختلف در حوزه حمایت از اقدامات دانش بنیان و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های بهداشت، زیرساخت، کشاورزی و حوزه‌های اقتصادی در دستور کار است. یکی از آنها که در حوزه کشاورزی بود، به تصویب نهایی رسید. موضوع بهداشت  در صحن عمومی دولت هست و دو موضوع دیگر هم در کمیسیون دولت هست که ان‌شاءالله به زودی تصویب نهایی می‌شود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات و تلاش‌های بسیاری در حوزه دانش بنیان داشته است که امروز هم می‌توان نتیجه و آثار این تلاش‌ها را در این نمایشگاه مشاهده کرد.

لازم به ذکر است، رویداد «عصر امید» که روز گذشته با حضور دکتر قالیباف و دکتر طهرانچی در مصلی امام خمینی (ره) افتتاح شد، با حضور شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها، ایده‌پردازان و زیرساخت‌ آزمایشگاهی و پژوهشی تا روز چهارشنبه یازدهم خردادماه ادامه خواهد داشت و بازدید برای عموم علاقمندان آزاد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1142448

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      تمام مشکل ما از انجایی اغاز میشود که ریال را بدون پشتوانه رها کردیم باید برای ریال پشتوانه نفتی وگازی قرار دهیم تا نه تنها سقوط نکند بلکه رشد هم بکند .میتوان از امروز اعلام کرد که هر 3 میلیون تتومان یک بشکه نغت پشتوانه دارد دیگر ریال سقوط نخواهد کرد