ابراهیمی: تسهیل اخذ مجوز محصولات دانش‌بنیان با کمک کنسرسیوم ملی نانو

رئیس کنسرسیوم ملی نانو گفت: تلاشمان این است که محصولات دانش بنیانی که در دانشگاه آزاد تولید می‌شود بتوانند مجوزهای لازم را برای فعالیت صنعتی اخذ کنند.

سعیده ابراهیمی اصل رئیس پژوهشگاه نانوی فناوری صنعتی دانشگاه آزاد تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه عصر امید اظهار داشت: یکی از آورده‌های غیرقابل انکار نمایشگاه‌ها برقراری تعامل میان فن‌آوران است. نمایشگاه عصر امید با گسترده‌ای که دارد و زحمات زیادی که برای برگزاری آن کشیده شده قطعاً می‌تواند مسیری برای کمک به فن‌آوران دانشگاه آزاد باشد تا با جلب توجه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ارگان‌های دولتی بتواند تسهیلات مورد نیاز فعالیت‌های دانش بنیان خود را خارج از دانشگاه فراهم کند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تبریز که خود را رئیس دبیرخانه کنسرسیوم ملی نانو معرفی کرد درباره اهداف این کنسرسیوم گفت: هدف جمع آوری تمامی محصولات با فن‌آوری های نو و دانش بنیان در حوزه نانو است.

این فوق دکترای نانوی مواد و نانوی فناوری از ستاد ریاست جمهوری اضافه کرد: دبیرخانه کنسرسیوم بانک اطلاعاتی کاملی از تمام فن‌آوران، محصولات و تجهیزات حوزه نانو در اختیار دارد و هدف این است که تعامل میان نخبگان فن‌آوری‌های نانو با صنایع برقرار کند.

ابراهیمی اصل با تصریح اینکه کارهای بسیار خوبی در کنسرسیوم ملی نانو انجام داده‌ایم و مشترکات خوبی داریم، بیان کرد: تلاشمان این است که محصولات دانش بنیانی که در دانشگاه آزاد تولید می‌شود بتوانند مجوزهای لازم را برای فعالیت صنعتی اخذ کنند.

وی ادامه داد: بانک اطلاعاتی در حوزه تولیدات نانو را در اختیار صنایع نیازمند قرار می‌دهیم تا از این طریق آنها با نخبگان پیوند برقرار کنند و بتوانند محصولات آنها را استفاده کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تبریز با بیان اینکه با معاونت علمی ریاست جمهوری هم همکاری داریم ، گفت: آنان کارگزارانی را در اختیار ما قرار دادند تا روند اخذ مجوز برای فن‌آوران حوزه نانو را تسهیل کنیم.

رئیس پژوهشگاه نانو فناوری صنعتی دانشگاه آزاد تبریز بازاریابی محصولات را مهمترین بخش تولیدات دانشگاهی عنوان کرد و گفت: یکی از هدف‌های نمایشگاه عصر امید عقد قرارداد میان استارت‌آپ ها و شرکت‌های بازرگانی است تا بتوانیم در بخش فروش تولیدات به فن‌آوران کمک کنیم.

فوق دکترای نانوی مواد خاطرنشان کرد: فن‌آور یا باید محقق باشد، یا تولید کننده و یا یک مدیر خوب. مسلماً نخبگان ما محققان بسیار خوبی هستند و اگر تلاش زیادی داشته باشند شاید بتوانند تولید کنندگان خوبی هم باشند، اما قطعاً نمی توانند هر سه حوزه را راهبری کنند، بنابراین تلاش داریم بخش نخست کار را از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد بخواهیم و در نمایشگاه هم دنبال تولید کننده و مدیران فروش خوب هستیم تا در سایه یک همکاری سازنده بتوانند محصولات دانش بینان را در بازار عرضه و درآمدزا کنند.

کد خبر: 1142456

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =