تولید محلولِ افزایشِ گل‌دهی گیاهان توسط پژوهشگر دانشگاه آزاد/ نمونه خارجی ۱۸۰۰ دلار قیمت دارد

پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی منجر به تولید محلولی شد که منجر به افزایش گلدهی گیاهان می‌شود. این محصول در صورت انبوه‌سازی ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد اما قیمت نمونه خارجی آن ۱۸۰۰ دلار تمام می‌شود.

منیر آگاهی در گفت ‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه محلول محرکه گلدهی زعفران روی گیاهان(سافران) زیادی تست شده اظهار کرد:  اولین گیاهی که این محصول را روی آن تست کردیم، گیاه زعفران بود که به سه برابر شدن محصول ان در سال اول انجامید.

وی ادامه داد: معمولا محصول اقتصادی گیاه زعفران از سال سوم آغاز می‌شود. پایان‌نامه دکتری و ارشد زیادی بر روی خاصیت این محلول بر گیاهان دیگر انجام شده است، همه این پژوهش‌ها حاکی از افزایش گلدهی بود حتی به افزایش عمر گلجایی گیاهان شاخه بریده انجامید.

مدیرعامل شرکت گل انگیز سبز گفت: محلول محرک افزایش گلدهی زعفزان در هر گیاهی خاصیت خود را داشته و هم محرک رشد و هم محرک گلدهی بوده است. به زبانی دیگر می‌توان ادعا کرد کیفیت کمی و کیفی را افزایش داده است.

وی بیان کرد: مشابه این محصول کشور وجود نداشته و در کشور کانادا به صورت پودر وجود دارد و تنظیم کننده رشد گیاهان تست. ما در حال حاضر در فاز تولید محلول این محصول قرار داریم انشالله اگر شرایط محیا شود،  در نظر داریم این محصول را به صورت پودری تولید کنیم که رشد گیاه را بر پایه گیاهی تنظیم می‌کند.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمونه خارجی محصول پودری ۱۸۰۰ دلار قیمت دارد. محصول ما در صورت تجاری سازی و تولید انبوه، لیتری ۷۰۰ هزار تومان تمام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1142485

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • FR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      0 0
      سلام آیا محصول برای گیاهان آپارتمانی هم قابل استفاده است؟