آلمان و ترکیه خواهان خرید محصول دانشجوی واحد نجف‌آباد/ «فشار سنج بدون کاف» از دانشگاه هاروارد مدال افتخار دریافت کرد

دانشجوی رشته مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد نجف‌آباد موفق به تولید فشار سنج بدون کاف شد. این محصول از دانشگاه هاروارد مدال افتخار دریافت کرده و کشورهایی مانند آلمان و ترکیه خواهان خرید این محصول هستند.

زهرا قضاوی دانشجوی رشته مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد نجف‌آباد، مدیرعامل شرکت بهیار طب بارمان و سرپرست تیم اختراعات اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره محصولات طراحی شده شرکت بهیار طب اظهار کرد: ما در تلاشیم تجهیزات نوآورانه پزشکی که به معنای واقعی حل کننده مشکل بیماران باشد را تولید کنیم. یکی از محصولات طراحی شده ما، دستبند آلزایمر دارنده  QR کد حاوی اطلاعات و پرونده پزشکی شخص است، سایت این محصول هم توسط شرکت ما طراحی شده است.

قضاوی افزود: این دستگاه به بیماران صرع یا اوتیسم کمک می‌کند، برای مثال یک بیمار صرعی یا اوتیسمی اگر دچار مشکل شده و به مراکز درمانی  ارجاع داده شود، پزشک مربوطه دیگر نیازی به جست‌وجوی سابقه بیماری شخص نخواهد داشت. همچنین در خصوص بیماران مبتلا به آلزایمر در صورت مفقود شدن فرد، امکان ارتباط سریع با نزدیکان او وجود خواهد داشت. 

وی با اشاره به محصول دیگر این شرکت عنوان کرد: فشارسنج بدون کاف یکی از دیگر محصولات ماست که تا ۴ ماه آینده وارد بازار خواهد شد. در حال حاضر درخواست خرید این محصول در کشورهای ترکیه، آلمان و لهستان وجود دارد. یکی از مدال‌هایی که این محصول دریافت کرده از دانشگاه هاروارد است که در شرایط تحریم هیچ دانشجوی ایرانی اجازه شرکت در رقابت‌هایش را نداشت. اما درحال حاضر در همایش نوآوران دانشگاه هاروارد از من هم برای شرکت در این رقابت دعوت به عمل آورده است.

قضاوی ادامه داد: این دستگاه ۱۱ پارامتر حیاتی و همچنین درصد گرفتگی عروق، ptt و تمام پارامترهای مربوط به قلب را بدون وجود هیچگونه اتصالی نمایش می‌دهد. برای مثال نوار قلب ۸ و ۶ لید را فقط با اتصال دو انگشت و قوزک پا به صورت کلینیکال و دقیق نمایش می‌دهد. یک مموری هم در حافظه دستگاه قرار دارد و اطلاعات ذخیره شده برای حالت iot استفاده می‌شود که می‌تواند اطلاعات را در هر مکانی برای پزشک ارسال کند.

خبرنگار: فاطمه لشنی زند

انتهای پیام/

کد خبر: 1142494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      کاش در ایران هم قابل خریدن بود