«عصر امید» بزرگ‌ترین رویداد علمی و فناوری کشور است/ سال آینده دومین نمایشگاه این رویداد برگزار می‌شود

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی «عصر امید» را بزرگ‌ترین رویداد علمی و فناوری کشور دانست و از برگزاری دومین نمایشگاه آن در سال آینده خبر داد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز پیرامون برگزاری اولین رویداد عصر امید اطهار کرد: افتتاح رویداد ملی «عصر امید» در ۸ خرداد ماه ۱۴۰۱، اتفاق بزرگی در دانشگاه آزاد اسلامی بود که حضور هزار زیر ساخت علمی‌فناوری و کارگاهی دانشگاه، هزار ایده و استارت‌آپ، هزار شرکت و حداقل ۳هزار محتوای خوب و فاخر را در بر می‌گیرد. همچنین بیش از ۲۰ صندوق پژوهش و فناوری و جریان دانشگاهی در این رویداد حضور دارند. 

وی افزود: شروع رویداد عصر امید از ۶ماه پیش کلید خورد. در این مدت در جریان عظیم آماده‌سازی دانشگاه، حدود ۵۶۰ رویداد کوچک جانبی نیز برگزار شد که برگزیدگان آن به تهران راه‌ یافتند.

به گفته دهقانی فیروز آبادی، «عصر امید» بزرگ‌ترین رویداد علم و فناوری کشور است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ضمن نوید برگزاری سالانه رویداد عصر امید تاکید کرد: پس از این رویداد، برنامه‌های خود برای رصد، پایش و همچنین توانمندسازی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی را دنبال خواهیم کرد تا در سال آینده بهتر از امسال شاهد برگزار این نمایشگاه باشیم. 

وی ادامه داد: دومین رویداد عصر امید را در سال آینده به گونه‌ای برگزار خواهیم کرد که در آن شرکت‌هایی که امسال آمدند، قوی‌تر از حالا ظاهر خواهند شد، استارتاپ‌های ایده‌ای تبدیل به شرکت می‌شوندشرکت می‌شوند و همچنین استارتاپهای جدید به این جمع اضافه خواهد شد. 


دهقانی عنوان کرد: ۳هزار شرکت کننده این رویداد شامل دانشجویان دانشگاه آزاد، شرکت‌ها و همچنین استارت‌آپ ها است که یکی از ثمرات ایجاد این شبکه گسترده، هم‌افزایی، تقویت روحیه خودباوری و احساس توانمندی در آن‌ها است. 

او در رابطه با تضمین صنعتی‌شدن تولیدات و طرح‌های پژوهشی حاضر در رویداد عصر امید اضافه کرد: مسئله باید از سوی صنعت تعرف شود. وقتی مسئله را خود صنایع تعرف کنند، دنبال راه حل آن هم می‌آیند؛ طرح پایش هم همین‌ هدف را دنبال می‌کند. در این ملی به افراد اجازه داده نمی‌شود تا موضوع پایان نامه خود را به دلخواه انتخاب کند؛ بلکه از مسائل احصا شده صنعت در اختیار آن‌ها برای نگارش پایان‌نامه قرار می‌گیرد و امروز بیش از ۹۰درصد تحقیقات دانشگاه آزاد در بستر طرح پایش صورت می‌گیرد. 

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد معتقد است، وقتی ما کاری را انجام دهیم که مسئله آن از قبل تعریف شده‌باشد، یقینا استفاده‌کننده هم خواهد داشت.

این مقام مسئول دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: همه شرکت‌کنندگان این رویداد صاحب شناسنامه شدند و اسامی و مشخصات همه آن‌ها جمع‌آوری و ثبت شده‌است که امکان طرح پرسش و پیگیری کیفی و توسعه کمی آن‌ها را از واحدهای سراسر کشور فراهم می‌سازد؛ به این ترتیب ما مسئولان واحدهای سراسر کشور را در این رابطه پاسخگو کرده‌ایم. 

دهقانی فیروزآبادی در پایان تشریح کرد: برنامه‌های دانشگاه آزاد تازه بلافاصله پس از نمایشگاه رویداد عصر امید آغاز می‌شود که شامل رصد، پایش، اندازهگیری، بررسی کیفیت، توسعه و حمایت خواهد بود تا سال آینده رویداد با کیفیت‌تری داشته باشیم. 

انتهای خبر/

کد خبر: 1142550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =