شایعه عجیب درباره انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال!

در حالی گمانه زنی‌ها برای رئیس بعدی فدراسیون فوتبال آغاز شده که قانون شرایط را جور دیگری نشان می‌دهد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در ماه‌های منتهی به جام جهانی فوتبال حال و روز فدراسیون و تیم ملی کشورمان مساعد نیست. اسکوچیچ و شاگردانش هنوز نتوانسته‌اند یک حریف تدارکاتی مناسب داشته باشند و فدراسیون نیز در دوران گذار از عزیزی خادم قرار دارد و با سرپرست اداره می‌شود. نقد این شرایط اسفناک و پیداکردن مقصران بی برنامگی‌های تیم ملی باشد برای فرصتی دیگر اما آنچه در این مطلب به آن خواهیم پرداخت بررسی شایعاتی است که این روزها درباره ریاست بعدی فدراسیون شنیده می‌شود. شایعاتی که نام یک مدیر موفق فوتبال کشورمان هم در آن کاملا برجسته است.

رسانه‌های غیررسمی می‌گویند قرار است بزودی مدیر مذکور به عنوان ریاست فدراسیون منصوب شود و به همین دلیل است که در کوران نقل و انتقالات تیمش را به حال خود رها کرده! اما یک بررسی ساده به راحتی این ادعا را رد می‌کند.

اساسنامه فدراسیون فوتبال می‌گوید که مجمع باید ۱۰ خرداد یعنی امروز برگزار شود که البته برگزار هم خواهد شد. در این مجمع قرار است برای آینده فدراسیون تصمیم گیری شود. حال یک موضوع مهم قابل تاکید است؛
اگر در این مجمع امروز تصمیم بر این باشد که انتخابات فدراسیون برگزار شود طبق قانون، این انتخابات ۷۰ روز دیگر انجام خواهد شد (دو ماه و ۱۰ روز دیگر) .
حتی اگر اولین روز بعد از دهم خرداد یعنی فردا ۱۱ خرداد اعلام به برگزاری انتخابات شود، زمان برگزاری آن به دو ماه و ۱۰ روز بعد موکول می‌شود. یعنی به نیمه دوم مرداد ماه!

دیگر نکته ای که در انتخابات مذکور نباید نادیده گرفته شود نامشخص بودن اعضای دخیل در پروسه آن و نامزدهایش است. طبق خبرهای رسیده به خبرنگار ما مشخص شده در صورتی که این انتخابات بدون دخالت برخی نهادها صورت گیرد، مدیر مورد اشاره به هیچ عنوان قصد ورود به این عرصه را نخواهد داشت چرا که وی به نزدیکانش اعلام کرده اهداف بزرگی برای باشگاه تحت مدیریتش در سر دارد و در حال حاضر علاقه‌ای به کرسی ریاست فدراسیون ندارد.

آنچه واضح است عدم مشخص شدن تکلیف این ماجرا تا نیمه دوم مرداد است. بنابر این حتی با فرض اینکه همه عناصر دست به دست هم بدهند تا این مدیر رئیس فدراسیون شود، تا آن زمان هم نقل و انتقالات باشگاه‌ها انجام شد و هم تیم تحت نظارت این مدیر برای فصل بعد بسته شده است.

هادی شاه‌مرادی

کد خبر: 1142577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =