تولید دستگاه ضدعفونی هوا با خاصیت میکروب‌زدایی برای از بین بردن بوی محیط

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد موفق به تولید دستگاه ضدعفونی هوا با خاصیت میکروب‌زدایی و ویروس‌زدایی شد. این دستگاه در شیرینی‌پزی‌ها و سفره‌خانه‌ها قابل استفاده است.

مسعود جباری عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ویژگی‌های دستگاه ضدعفونی کننده هوا با استفاده از پلاسمای الکترونی اظهار کرد: در این دستگاه یک ابر از پلاسمای الکترونی با های ولتاژ یعنی ۲۲۰۰۰ ولت برق تولید می‌شود. هوا از درون این ابر الکترونی عبور می‌کند و این ابر DNA ویروس و باکتری که در هوا موجود است بمباران می‌کند.

وی ادامه داد: در اثر اتفاق فوق DNA ویروس تخریب، غیرفعال و خارج می‌شود و پس از عبور از این ابر الکترونی دیگر قابلیت بیماری‌زایی نخواهد داشت.

جباری با اشاره به مزیت‌های این دستگاه بیان کرد: در جریان عملکرد این دستگاه در لحظه ۱۶۰۰۰ درجه سانتیگراد دما بالا می‌رود و هر ده میلیاردیوم ثانیه یکبار یک پالس ایجاد می‌کند. تکرار پالس آن حدودا ۸۰۰۰ بار در ثانیه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در هر مکانی که تجمع با تعداد بالای جمعیت وجود داشته باشد مانند کلاس‌های درس، مهدکودک‌ها، بیمارستان‌ها، پلیس +۱۰، مترو، ایستگاه‌ها و هر مکان پرجمعیت دیگری این دستگاه قابلیت استفاده خواهد داشت. 

وی افزود: این دستگاه تاثیر بسیار خوبی در غیرفعال کردن ویروس‌ها و تاثیر متوسطی در از بین بردن باکتری‌ها و میکروب‌ها دارد. همچنین در از بین بردن بوی محیط نیز تاثیر مثبتی دارد؛ برای مثال در شیرینی‌پزی‌ها و سفره‌خانه‌ها که مصرف دخانیات بالاست تاثیر مثبتی خواهد داشت.

خبرنگار: فاطمه لشنی زند

انتهای پیام/

کد خبر: 1142581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =