راهکارهایی برای کاهش نفخ شکم هنگام خواب

داشتن نفخ شکم در خواب بسیار اذیت کننده است و برای درمان آن راه های زیادی وجود دارد اما تنها چند راهکار تاثیرگذار هستند که شما را از این مشکل نجات میدهند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بیدار شدن از خواب با نفخ شکم اصلا حس خوبی نیست؛ به خاطر همین شما باید بدانید که چه کار هایی باعث ایجاد این حس ناخوشایند و یا مشکلات دیگری مانند اسهال، یبوست، سندروم روده بی قرار و آلرژی غذایی می شوند که در نتیجه آن ها نفخ به وجود می‌ آید. برای جلوگیری از این اتفاق هنگام خواب راهکار های این قسمت را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

دلیل حرف زدن در خواب و راه حل آن

شام را روی میز بخورید

اگر برای غذا خوردن روی زمین بنشینید؛ گاز و هوا وارد شکم تان می شود و ممکن است هنگام شب نفخ داشته باشید؛ اما اگر روی میز شام بخورید، احتمال وارد شدن هوا کم تر خواهد شد و در نتیجه احساس نفخ ایجاد نمی شود.

شکم تان را ماساژ دهید

اگر یادتان باشد؛ زمانی که کودک بودید و دل درد می گرفتید، مادرتان شکم شما را ماساژ می داد. ماساژ دادن باعث می شود که گاز و هوای اضافی از شکم خارج شود. شما هم می توانید قبل از خواب ماساژ شکم داشته باشید.

قبل از خواب ویتامین استفاده نکنید

گاهی مکمل ها و ویتامین باعث ایجاد نفخ می شوند. علت آن وجود بعضی مواد داخل آن هاست. بهتر است ریسک نکنید و قبل از خواب؛ از هیچ ویتامینی استفاده نکنید تا احساس نفخ ایجاد نشود. بهتر است که در کل؛ ویتامین و مواد معدنی قبل از خواب را از رژیم غذایی تان حذف کنید.

قبل از خواب تمرین سبک انجام دهید

خوشبختانه می توانید تمرین ورزشی سبکی را قبل از خواب به کار بگیرید تا نفخ شکم تان از بین برود. به مدت 15 دقیقه بعد از غذا پیاده روی کنید یا حرکاتِ یوگا انجام دهید تا گوارش تان به کار بیفتد و غذا بهتر هضم شود و نفخ نکنید.

رنگ آمیزی انجام دهید

گاهی اوقات نفخ شکم به خاطر استرس است‌. مثلاً استرس در مورد مصاحبه شغلی فردا ممکن است علائمِ خود را روی پوست، مو، قلب، وزن یا حتی شکم نشان دهد و احساس نفخ را به وجود بیاورد. اگر بتوانید قبل از خواب؛ کار های آرامش بخشی را به انجام برسانید و استرسِ خود را کنترل کنید، احتمالاً احساس نفخ هم از بین خواهد رفت.

چای نعناع بنوشید

نوشیدنِ دمنوش نعناع شما را آرام کرده، سیستم گوارشی تان را ریلکس می کند، باعث بهبود نفخ شده و کمک می کند تا آنزیم های گوارشی بهتر شکسته شوند. کافی است که روغن نعنا را با یک فنجان آب گرم ترکیب کنید و بنوشید؛ اما از آب نبات یا آدامس نعناع بپرهیزید؛ زیرا ممکن است سرشار از الکل های قندی باشند که باکتری های روده کوچک آن را تخمیر می کنند تا گاز و نفخ ایجاد کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1142598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =