ابقای ماجدی و سه عضو دیگر/ عزیزی خادم و سراجی عزل شدند

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در شرایطی برگزار شد که بررسی عزل شهاب الدین عزیزی خادم توسط اعضا از دستور جلسه خارج شد تا پرونده رئیس معزول فدراسیون بسته شود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، اوضاع فوتبال ایران در ماه های اخیر به گونه ای رقم خورد که بی ثباتی و اختلافات داخلی به اوج رسید تا همه امیدوار باشند در مجمع عمومی روز ۱۰ خرداد به این وضعیت رسیدگی و تکلیف شهاب الدین عزیزی خادم و اعضای هیات رئیسه برای آینده مشخص شود.

به همین خاطر مجمع عمومی فدراسیون فوتبال از ساعت ۹ صبح امروز سه شنبه به صورت رسمی در هتل المپیک تهران آغاز شد تا تکلیف اداره این فدراسیون برای ماههای آینده مشخص شود. اتفاقات و حاشیه های این مجمع را در این مطلب می خوانید:

تاکید بر غیبت رئیس معزول

تعدادی از اعضای هیات رئیسه به هنگام ورود تاکید کردند که شهاب الدین عزیزی خادم رئیس معزول این فدراسیون که از سوی کمیته اخلاق و استیناف به دو سال محرومیت از حضور در فوتبال محکوم شده است، حق حضور در مجمع امروز را ندارد.

حضور مدیر جنجالی در مجمع

علی خطیر که یکی از عوامل پشت پرده اتفاقات اخیر فدراسیون فوتبال بود و به نوعی سعی در مدیریت بخشی از این وضعیت داشت، به عنوان نماینده باشگاه تراکتور وارد مجمع شد.

بازرسی شدید اتومبیل ها برای ورود

مقابل در ورودی محوطه هتل المپیک ماموران حراست حضور دارند و هر اتومبیلی که قصد ورود دارد را با وسواس خاصی بررسی می کنند و مشخصات تمام افرادی که در خودرو حضور دارند هم بررسی می شود و در صورتی که مشکلی وجود نداشت، اجازه ورود داده می شود. به نظر می رسد این بازرسی غیرمتعارف برای جلوگیری از ورود شهاب الدین عزیزی خادم صورت گرفته است.

اصولی، ماجدی و افشاریان اعضای هیات رئیسه/ وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال

مدعو خاص آقای سرپرست!

منصور قنبرزاده سرپرست دبیرکلی پیشین فدراسیون فوتبال و مشاور عالی میرشاد ماجدی به عنوان میهمان ویژه در مجمع حاضر شد. قنبرزاده در حالی وارد سالن برگزاری نشست شد که گفتگوهای طولانی با اکثر اعضای مجمع داشت.

پرونده عزیزی خادم بسته شد

پس از ارائه گزارش حسن کامرانی فر در مورد شرایطی شهاب الدین عزیزی خادم، بند ۱۴ دستور جلسه که مربوط به تصمیم گیری در مورد عزل رئیس فدراسیون بود از دستور جلسه خارج شد تا به این ترتیب پرونده عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال بسته شود.

۸ شهریور تاریخ پیشنهادی انتخابات

حسن کامرانی فر در مجمع امروز فدراسیون فوتبال در مورد تعیین زمان انتخاب رئیس آینده این فدراسیون گفت: در اساسنامه تاکید شده است که باید در کمتر سه ماه مجمع انتخابات ریاست فدراسیون برگزار شود. به همین خاطر ما تاریخ ۸ شهریور را برای برگزاری این مجمع پیشنهاد می دهیم اما باید اعضای مجمع در مورد آن تصمیم نهایی را بگیرند.

پولادگر: چشم فوتبال دنیا به جمع شماست!

محمد پولادگر معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش که در غیاب حمید سجادی در مجمع فدراسیون فوتبال شرکت کرده بود با تاکید بر این که نقش اعضای مجمع در تعیین تکلیف آینده فدراسیون اهمیت دارد گفت: وظیفه سنگینی بر عهده دارید و چشم فوتبال دنیا امروز به جمع شماست. امیدوارم با تصمیمات خود به فوتبال کمک کنید.

پولادگر به لغو بازی ایران و کانادا اشاره کرد و گفت: دشمن این مسائل را زیر ذره بین دارد. واقعا مشخص است تا زمان لغو این توافقنامه برای برگزاری همه چیز  کاملا طبیعی بود اما با رفتاری عجیب باعث لغو آن شدند.

 صورت های مالی فدراسیون تایید نشد

یحیوی بازرس شرکت مستقل مورد تایید فدراسیون در این مجمع گفت: برخی موارد به دست ما نرسیده است و به همین خاطر گزارش بازرس و ناظر مالی امکان بیان ندارد. هیأت رئیسه وقت و فعلی لازم است در این باره تصمیم گیری کنند.

به دنبال این اظهار نظر اعتراض اعضای مجمع بالا گرفت و «جهانگیر کی شمس» مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان گفت: اساس هر مجمع تعیین وضعیت صورت های مالی است. من گزارش مالی را خواندم نکات مبهم زیادی دارد. الان هم می بینیم بازرس مالی می گوید گزارشی ارائه نشده است. چرا باید چنین چیزی داده نشود. با وضعیت فعلی در شهریورماه هم به شما گزارش نمی دهند. اگر هم این صورت های مالی داده نشود مجمع ، قانونی نیست‌.

مجمع فدراسیون فوتبال قانونی نیست

بازرس حاضر در مجمع با این توضیحات اعلام کرد که اگر اینگونه است، مجمع فدراسیون قانونی نیست.

کی شمس گفت: صورت های مالی باید به تصویب هیات رئیسه برسد. ‌ هیأت رئیسه قبلی صورت های مالی را مثل هیأت رئیسه بعدی آماده نکردند. ما چندین بار از هیأت رئیسه قبلی خواستیم صورت های مالی را تأیید کنند اما این اتفاق صورت نگرفت. الان هم همین را خواستیم اما باز تأیید نشد.

به دنبال این اظهار نظرات کامرانی فر دبیرکل فدراسیون گفت که نمی خواهم وارد جزئیات فدراسیون شود اما کی شمس به او اعتراض کرد و گفت که باید وارد این مسائل شوید که کامرانی فر پذیرفت و توضیحاتی را داد. او گفت: من بارها خواستم تا هیأت رئیسه قبلی وارد مسائل مالی شود و آن را تایید کند اما انجام ندادند. حالا می خواهم فرصت دهید مجمع عموی بعدی؛ نه در مجمع انتخاباتی بعدی صورت های مالی ارائه شود.

کی شمس بار دیگر روی خواسته خود تاکید کرد:  رکن اصلی مجمع عمومی تعیین صورت های مالی است و تعیین بودجه؛ ما بقی جزو بندهای غیر مهم هستند.

تایید رسیدگی صورت های مالی در مجمع عمومی

پس از بحث و گفتگو درباره زمان رسیدگی به صورت‌ های مالی در این مورد رأی گیری شد که اکثر اعضای مجمع رأی دادند تا پس از مجمع انتخاباتی، رئیس و هیأت رئیسه  آتی فدراسیون فوتبال درباره زمان برگزاری مجمع عمومی برای رسیدگی به اسناد مالی تصمیم گیری کند.

درخواست یک عضو برای پرسش از نمایندگان فیفا

سید حسینی و طالقانی به عنوان موافقان عزل چهار تن از اعضای هیات رئیسه باید پشت تریبون قرار می گرفتند که طالقانی ابتدا خواستار دفاع هیأت رئیسه و سپس ورود به ماجرا شد که کامرانی فر اعلام کرد اینگونه نباید باشد.

از این رو سیدحسینی رئیس هیأت فوتبال استان سیستان و بلوچستان گفت: ابتدا باید بگویم دوستان از تصمیم ما دلخور نشوند.

ایشان خواست سوالی را از ناظر فیفا بپرسد که کامرانی فر وارد موضوع شد و گفت: نمایندگان فیفا و ای.اف.سی تذکر دادند که پاسخ هیچ موضوعی را نمی دهند.

او سپس اعلام کرد: من انگلیسی سوالم را از ناظر فیفا می پرسم چون نمی دانم شما قطعا به خوبی ترجمه می کنید.

سپس ماجدی گفت: زبان رسمی مجمع فارسی است و مترجم قانونی و همزمان در این باره نظر می دهد.

مجمع باید در مورد عزیزی خادم تصمیم می گرفت

سیدحسینی سپس قبول کرد و گفت: شما به عنوان ناظر بگویید آیا عدم تبعیض در مجمع فدراسیون فوتبال رعایت می شود؟ کمیته اخلاق (عزیزی خادم) را محروم کرده اما مجمع باید او را عزل کند. چطور براتی با اشراف کامل به اساسنامه درباره پیشنهاد آقای ساکت اظهار نظر می کند اما در این باره نه! اگر براتی بگوید من می پذیرم و دیگر ادامه نمی دهم.

وی ادامه داد: اگر عزیزی خادم بد کار کرده و هیأت رئیسه کار خوبی کرده است چرا نامه عزل را زدید . نظر اکثر دوستان این بود که تمام هیأت رئیسه نباشد. شاید نظر آنها برای عزل درست بود اما چون با مجمع مشورت نشد و در زمان مشخص  او را کنار نگذاشتند چنین خواسته ای داشته اند.

سید حسینی گفت: درباره برگزاری بازی در مشهد و همچنین نحوه عزل موقت تذکر داد. ما هیچ نشانه هایی از عزل موقت در دوران کارکرد عزیزی خادم ندیدیم.

سوالم را نپرسید به فیفا نامه می زنم

عضو مجمع افزود: مسائل انسانی و اخلاقی را خواهش می کنم در نظر بگیرید یادمان باشد قرار بود یک امتیاز از بحرین بگیریم اما سپس همه را بردیم و قطار موفقیت روی ریل افتاد. خواهش می کنم شرافتمندانه برخورد کنید و مجمع نشان داده است در این مسائل تأثیری نداشته است. من خواهش می کنم سوالات من از ناظر فیفا پرسیده شود در غیر اینصورت بصورت کتبی در اختیار او قرار می دهم.

مجمع در جریان برکناری عزیزی خادم نبود

طالقانی رئیس هیأت فوتبال استان خوزستان به عنوان موافق عزل چهارتن از اعضای هیات رئیسه تاکید کرد: اینکه اعتراض کردیم و خواستار استیضاح شدیم این نیست که به عنوان جبهه گیری و دشمن در طرف مقابل آنها قرار گرفته باشیم. چنین چیزی نیست و مجمع در این باره تصمیم گیری می کند. سیدحسینی اشاره کرد اعضای هیأت رئیسه تصمیمی گرفتند که می بایست برخی اعضای مجمع یا همه را در جریان قرار می دادند گه می خواهیم رئیس را برکنار کنیم. این عمل انجام نشد. اعتراص ما این است که ما را در جریان قرار ندادید.

اطلاعات محرمانه منتشر می شد

رئیس هیأت فوتبال استان خوزستان گفت: مورد دیگر مسائل مالی است. اساسا جرا مجمع را در سال گذشته نتوانستیم برگزار کنیم. شما اعضای هیأت رئیسه باید این مسائل را پیگیری می کردید و اگر امثال من چیزی به امضا نرسیده است باید سوال و جواب کنید جرا این موضوع را امضا نمی کنید. اگر رئیس فدراسیون نمی خواست جلسه مجمع را برگزار کند در قانون اساسنامه وحود دارد که هیأت رئیسه رئیسه تواند تعیین جلسه کند. اطلاعات محرمانه در رسانه ها می رود دلیلی ندارد اطلاعات مالی در اختیار آقایان قرار بگیرد.

چرا بازی تیم ملی در مشهد برگزار شد؟

او افزود: موضوع بعدی مشهد است. جرا بازی باید در مشهد برگزار شد. پس از مدت ها اجازه سفر به مردم به خاطر موضوعات کرونایی داده شد. همچنین با توجه به مساله هایی که داریم و نمی خواهم الان بررسی کنیم آنجا را انتخاب کردید؟! در قبال زنان رفتار اینچنینی کردید. چرا هیج برخوردی با این موضوع نشد. من نمی خواهم از احسان اصولی بپرسم چرا این رفتار را می کنید. مساله دیگر این است چرا آقای بنیادی فر باید به عنوان نماینده داوران با حضور فغانی، ابوالفضلی و سایرین انتخاب شود.

اصولی و حیدری دو حقوق می گیرند!

طالقانی گفت: موضوع دیگر بحث حقوق هاست. چرا آقای اصولی و حیدری به عنوان نمایندگان هیات ها دو حقوق بگیرند.

براتی چرا با وجود استعفا حقوق می گیرد؟

وی افزود: بحث دیگرم آقای براتی است‌. او مجوز وکالت دارد و نمی تواند جایی برود. براتی قرارداد ماهی ۲۳ میلیون تومانی دارد که هم بیمه و هم بیمه تکمیلی اش داده شده است. او (براتی) چهار ماه از جایگاه حقوقی استعفا داده است اما در این مدت باز هم حقوق جایگاه قبلی خود را می گیرد.

دفاع براتی از اتهامات وارده

او گفت: پیشنهاد عزل باید مستدل باشد و برای اعضای مجمع ارسال شود. هیچگاه دلیل و استدلال قانونی به اعضای مجمع ارائه نگردید. پیشنهاد کنندگان درباره نظر رئیس معزول و سرپرست فعلی بوده است. برای پیشنهاد عزل هیچگونه دلیل ذکر نگردید اصولا در این موضوع خلاف اساسنامه است.

وی سپس خواست انگلیسی جملاتش را بگوید اما کامرانی فر اجازه نداد. او سپس صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: با این حال به احترام مجمع من صحبت می کنم.  اگر منظور آقایان عملکرد کلی است که فدراسیون باید رسیدگی کند. وظیفه ارتباط با اعضا با رییس، سرپرست و دبیرکل است. من چطور می توانم ارتباط بگیرم. به همین خاطر من در رسانه ها صحبت کردم. ما خواستار برگزاری مجمع عمومی سال ۱۴۰۰ شدیم آنکه رئیس و دبیرکل باید این کار را کنند اما باز هم از دستور جلسات در آن زمان خارح شد. من چهار نامه و بقیه دو نامه در اعتراض به رفتار فدراسیون داشتیم که در سامانه اداری تایید شد.

او افزود: برگزاری بازی در مشهد هم مصوبه هیات رئیسه را نداشت. آقای اصولی توصیح می دهد چرا این تصمیم را گرفتند. درباره اعزام به قطر هم ماجدی توضیح می دهد.

حقوقی که گرفته ام قانونی است

براتی سپس در واکنش به اتهامات عضو مجمع گفت: آقای طالقانی نه تنها من وکیل در ایران بلکه در انگلیس و سوئیس هم وکالت می کنم. من حقوق گرفتم در دوران حضور شما در هیأت رئیسه و سپس دوران عزیزی خادم هم حقوق گرفتم که کاملا قانونی بوده است.  می دانید یک وکیل بابت وکالت یک خانه دو میلیاردی ، دویست میلیون می گیرد پس این رقم ها را که در شأن مالی من نیست نگویید. من زیر میزی نگرفتم. بنده هر پولی گرفتم قرارداد داشتم. من بیمه فدراسیون نیستم چون بیمه تامین اجتماعی من از جای دیگری رد می شود. بیمه تکمیلی ام از فدراسیون است.

دفاع اصولی در مقابل درخواست برکناری اش

سخنگوی فدراسیون فوتبال که درخواست عزل او از هیأت رئیسه توسط اکثریت مجمع فدراسیون اعلام وصول شده است در دفاعیات خود گفت: طبق بند ۹ ماده ۲۹ اساسنامه بند ویژه ای برای دستورجلسه داده شده است.آن چیزی که امروز مورد بحث است در هفت بند توسط اعضای محترم مجمع در هفت بند قرار داده شده است که ۶ بند آن سوال است‌. وقتی شما پیشنهادی  دارید یعنی سوال دارید. در یک بند از آنها پیشنهاد عزل چهار تن از اعضای هیات رئیسه وجود دارد. طبق همان بندی که در فوق گفتم اعلام شده است باید پیشنهاد عزل دارای استدلال باشد.

اصولی گفت: تعداد جلسات زیادی در سال ۱۴۰۰ داشتم که تمام مستندات هم موجود است. اتفاقا یکی از دلایل عزل رئیس این بود که ایشان برای برگزاری مجمع عمومی تلاشی نداشت.

او درباره برگزاری بازی در مشهد تاکید کرد: این موضوع به دوران ما مرتبط نمی شد. من عضو مشهدی هستم اما خنده دار است که آن را به بنده که اصالتا مشهدی هستم ربط می دهند. یادم هست پنجم فروردین ۹۹ قرار بود بازی با هنگ کنگ در ورزشگاه امام رضا مشهد  برگزار شود. از سوی دیگر یکی از تاکیدات فیفا و AFC این بود که بازی های ملی باید در شهرهای مختلف برگزار شود. سپس وقتی درخواست میزبانی جام ملت ها دادیم مشهد جزو بهترین ورزشگاه ها معرفی شد.

وی افزود: آقای ساکت به عنوان مدیرعامل سپاهان با من تماس گرفت و گفت ما می توانیم میزبانی بازی های همزمان بازی های باشگاهی در آسیا را داریم که Afc اعلام کرد توان آن را ندارید . با توجه به این موضوع همین اتفاق افتاد.

وی سپس گفت: مگر اتفاقات تبریز رقم نخورد. مگر اتفاقات حاشیه ای در فینال لیگ قهرمانان اروپا نیفتاد؟! فوتبال است و این اتفاقات می افتد. حوزه کاری در برگزاری بازی برای فدراسیون بوده است  و اتفاقات دیگر ربط به ما ندارد.  وزیر بهداشت اعلام کرد پنجاه درصد ظرفیت باید تماشاگر بیاید آنوقت من باید بگویم نیایند؟!

عصو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: درباره سفر به قطر هم نمی دانم این موضوع چه ربطی به من دارد و تنها چهار عصو هیأت رئیسه باید درگیر این موضوع شوند.

سراجی از اتهامات وارده دفاع کرد

مهرداد سراجی در پاسخ به اتهامات وارده به وی گفت: مراتب اعتراض خودم را به نحوه اتهامی که به اینجانب و همکارانم اعلام شده است بگویم. روش و شکل اتهام مستدل نبوده است. مجمع عمومی به ما رأی داد که شفاف و فارغ از فساد تصمیم گیری شود.

من در سه بخش می خواهم توضیحاتی را ارائه دهم. در درجه اول می خواهم شهادت دهم تمام اتفاقاتی که رقم خورد در جهت صیانت از  فوتبال بود. نکته دوم فعالیت ها در دایره اساسنامه فدراسیون فوتبال بوده است. خط قرمز ما هم جلوگیری از بحران ها شبیه به تعلیق بوده است. همه بدانند بند یک هنوز در مجلس شواری اسلامی تایید نشده است البته تلاش هایی رقم می خورد.

ماجرا از آنجایی شروع شد که به من از جایی تهمت زدند که سوال پرسیدم در سازمان لیگ چه خبر است که طبق مصوبات هیأت رئیسه به من اجازه بررسی اسناد آنجا داده نمی شود؟

من در سفر به قطر مدخلیتی نداشته ام. نه تنها مصوبه من نبوده بلکه مشورتی هم با من نشد. شاید لازم هم نبوده است. مجمع باید امروز تصمیم بگیرد اتحاد و همراهی باید باشد یا اینکه به مشکل بخوریم. من خواهش می کنم دوباره به من اعتماد شود در سال جام جهانی تا کمک کنیم. نگران اختلافات هیأت رئیسه نباشید. اگر اختلافات داخلی نباشد انفعال ما را خموده می کند.

کامرانی فر خواستار رأی گیری شد

دبیرکل فدراسیون فوتبال خواستار پایان فرصت سوال و جواب شد اما اعضای مجمع خواستار پرسیدن سوالات بیشتر شدند. کامرانی فر نیز گفت برای رعایت حقوق تساوی باید به هر دو طرف وقت یکسان داده شود.

همین موضوع پس از دقایقی بحث و درگیری لفظی براتی با مخالفانش به اینجا ختم شد که کامرانی فر گفت: با توجه به شرایط فعلی و درخواست ها وارد رأی گیری می شویم. هر نفر چهار برگ مجزا در اختیار دارند که این عزیزان می توانند در رأی گیری شرکت کنند.

سپس برای شمارس آرا،  سه نفر به عنوان ناظر انتخاب شدند. در این لحظات هرج و مرج بسیار زیادی در سالن مجمع عمومی وجود داشت.

کامرانی فر در حالی که گفته بود ۸۱ حق رأی وجود دارد در هنگام رأی گیری اعلام کرد ۸۲ رای داده خواهد شد. باشگاه سایپا دو حق رأی دارد. برای عزل هر یک از اعضای هیات رئیسه نیاز به دو سوم آرای ماخوذه است.

مهرداد سراجی که یکی از مخالفان عزیزی خادم بود به سرنوشت او دچار شد!

نتایج شمارش آرای مخالفان و موافقان

رای گیری در خصوص عزل چهار تن از اعضای هیات رئیسه پس از ۵۰ دقیقه به پایان رسید. کامرانی فر از اعضای مجمع خواست تا تمام اعضا روی صندلی های خود نشسته و شمارش کنندگان آرا برای شمارش در محل مشخص خود قرار بگیرند. در پایان شمارش آرا ترتیب ماندن و عزل اعضای هیات رئیسه به شرح زیر شد:

احسان اصولی (رنگ سبز)
موافق عزل: ۴۸
مخالف عزل: ۳۱
مخدوش: ۳

مهرداد سراجی (رنگ سفید)
موافق عزل: ۵۴
مخالف عزل: ۲۷
مخدوش: یک رای

طهمورث حیدری (رنگ زرد):
موافق عزل: ۳۸
مخالف عزل: ۴۲
مخدوش: یک رای

احمدرضا براتی( رنگ صورتی)
موافق عزل: ۴۷
مخالف عزل: ۳۳
مخدوش: ۲ رای

توضیحات کامرانی فر درباره رأی گیری

طبق ماده ۲۵ اساسنامه برای اعتبار یک مصوبه ، کسب اکثریت بیش از ۵۰ درصد آرای ماخوذه کافی است. آرای سفید یا باطله و ممتنع جزو آرای در نظر  گرفته نمی شود.
طبق ماده ۳۷،  دو سوم از آرای قابل قبول ماخوذه  برای تصویب هر پیشنهادی باید لحاظ گردد.

ماندگاری اعضای کمیته های مستقل

کامرانی فر تاکید کرد: با توجه به اینکه مشخص شد و مسئول فیفا تاکید کرد، تمام اسناد و مدارک باید قبل از موعد مقرر کارهایش انجام شود با توجه به اینکه انتخابات در پیش است درباره ادامه فعالیت ارکان مستقل قضایی نظیر کمیته های انضباطی، اخلاق و استیناف اظهار نظر کنند. اکثریت اعضای مجمع رأی به ادامه فعالیت آنها دادند. همچنین ادامه فعالیت فدایی به عنوان سرپرست خزانه داری فدراسیون فوتبال مورد تصویب قرار گرفت.

میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال ماند

کامرانی فر در پایان خواستار تایید سرپرستی ادامه فعالیت میرشاد ماجدی شد و اعلام کرد این موضوع در صورتجلسه نمی آید. صرفا برای نمایش تاییدیه از سوی مجمع انجام می شود که این رأی گیری غیر رسمی است. سپس اکثریت آرا با نظر مثبت خود بر ادامه فعالیت میرشاد ماجدی تاکید کردند.

کد خبر: 1142615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =