همکاری پژوهشگران دانشگاه آزاد با کشور مالزی در زمینه تولید ربات صنعتی

پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی با کشور مالزی قراردادی در زمینه تولید ربات صنعتی منعقد کرده‌اند، نمونه اولیه این ربات با قیمت ۲۰ هزار دلار برای این کشور ساخته شده و قرار است خط تولید آن نیز راه‌اندازی و به صورت انبوه به فروش برسد.

الیاس ناطق دانشجوی معماری کامپیوتر و مدیریت گروه رباتیک آرارات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره حیطه فعالیت شرکت اظهار کرد: این گروه در کنسرسیوم هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد مستقر است. فعالیت تخصصی این شرکت در ساخت و توسعه ربات‌های صنعتی که به نمونه‌های تجاری نزدیک باشد، خلاصه می‌شود.

وی ادامه داد: رباتی که در این رویداد ارائه داده‌ایم یک ربات AMR یا اتونوموس مونو ربات است که قیمت نمونه‌های خارجی آن از کشورهای آلمان، فرانسه و آمریکاحدود 40 هزار دلار تمام خواهد شد.

ناطق با اشاره به کاربردهای این ربات در صنایع عنوان کرد: این ربات در صنایع مختلف از جمله صنایع پزشکی، انبارداری قطعات، بیمارستان‌ها و انبارهای لجستیک کاربرد دارد. نمونه‌ تولید شده ما با یک چهارم قیمت نمونه خارجی ساخته شده و با یک سوم قیمت تجاری‌اش در داخل کشور در حال تولید است. 

وی ادامه داد: با تعدادی از انبارهای قطعات خودرو و انبارهای قطعات شیمیایی که استفاده از لیفتراک برایشان مقرون به صرفه نبوده یا امکان تردد نداشتند، برای انعقاد قرارداد وارد مذاکره شده‌ایم. در همین زمینه قراردادی با کشور مالزی منعقد شده است و نمونه اولیه این ربات با

الیاس ناطق دانشجوی معماری کامپیوتر و مدیریت گروه رباتیک آرارات در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره حیطه فعالیت شرکت گفت: این گروه در کنسرسیوم هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد مستقر است. فعالیت تخصصی این شرکت ساخت و توسعه ربات‌های صنعتی که به نمونه‌های تجاری نزدیک باشد، می‌باشد. رباتی که در این رویداد ارائه داده‌ایم یک ربات AMR یا اتونوموس مونو ربات است که قیمت نمونه‌های خارجی آن از کشورهای آلمان، فرانسه و آمریکاحدود ۴۰ هزا  دلار است و با قیمت‌های گزاف وارد کشور می‌شود. 

ناطق با اشاره به کاربردهای این ربات در صنایع عنوان کرد: این ربات در صنایع مختلف من جمله صنایع پزشکی، انبارداری قطعات، بیمارستان‌ها و انبارهای لجستیک کاربرد دارد. نمونه‌ی تولید شده ما  با یک چهارم قیمت ساخته شده و با یک سوم قیمت تجاری‌اش در داخل کشور در حال تولید است. 

وی ادامه داد: با تعدادی از انبارهای قطعات خودرو و انبارهای قطعات شیمیایی که استفاده از لیفتراک برایشان مقرون به صرفه نبوده یا امکان تردد نداشته است، برای انعقاد قرارداد وارد مذاکره شده‌ایم. در همین زمینه قراردادی با کشور مالزی منعقد شده است و نمونه اولیه این ربات با قیمت ۲۰ هزار دلار برای کشور مالزی ساخته شده و قرار است خط تولید آن نیز راه‌اندازی و به صورت انبوه به فروش برسد.

این پژوهشگر با تاکید بر فرصت‌های ایجاد شده در رویداد عصر امید بیان کرد: این رویداد از این نظر اتفاق فوق‌العاده‌ای است که، صنایع از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های در دانشگاه‌ها وجود دارد و چه ایده‌ها و تولیداتی ممکن است در سطح دانشگاه وجود داشته باشد که می‌تواند نیاز صنایع را به محصولات خارجی کاهش دهد. در واقع ارتباط دانشگاه با صنعت یکی از بزرگترین دستاوردهایی است که رویدادها می‌توانند داشته باشند.

خبرنگار: فاطمه لشنی زند

انتهای پیام/

کد خبر: 1142639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =