تشکل‌های دانشجویی در هفته‌ای که گذشت/ از افتتاح باشگاه مناظره‌کنندگان جوان تا برپایی دسته‌های عزاداری در سوگ جانباختگان متروپل

« انتقاد از کند بودن تحول در دانشگاه، برگزاری اجتماعات عزاداری، تشکیل پاتوق فیلم دانشجویی و باشگاه مناظره‌کنندگان جوان» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های دانشجویی در هفته دوم خردادماه ۱۴۰۱ است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تشکل‌های دانشجویی در هفته‌ای که گذشت عمده فعالیت و تمرکز خود را معطوف به مسائل مرتبط با مبارزه با فساد کرده بودند. به عنوان مثال بسیج دانشجویی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران  به وجود شبکه‌های فساد، متمرکز بر تغییر کاربری وسیع زمین‌های کشاورزی واکنش نشان داده و بیانیه‌ای در این باره صادر کرد.

از جمله دیگر عناوین مهم حوزه تشکل‌های دانشگاهی می‌توان به «همدردی با خانواده‌های جانباختگان حادثه متروپل»، «تشکیل پاتوق فیلم دانشجویی» و غیره اشاره کرد. ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار تشکل‌های دانشجویی را در هفته‌ دوم خرداد آورده شده است:

واکنش بسیج دانشجویی به فرآیند کند تحول مدیریت دانش در دانشگاه علامه طباطبایی

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در نامه‌ای خطاب به عبدالله معتمدی، رئیس این دانشگاه نسبت به فرآیند کند بودن تحول مدیریت دانش در دانشگاه علامه طباطبائی واکنش نشان داد.

این دانشجویان منتقد در این نامه بیان کردند که با گذشت هشت ماه از تنفیذ مسئولیت جنابعالی در بزرگترین دانشگاه تخصصی علوم انسانی در ایران، ضروری است روایتی از بینش صحنِ دانشگاه پیرامون سپهر مدیریتی دانشگاه توسط بسیج دانشجویی خدمت رئیس و هیئت رئیسه ارائه شود. از آنجا که بسیج دانشجویی یکی رسالت‌های خود را در دانشگاه ایفای نقش در «تایید، تکمیل و تصحیح» سیاست‌های «مدیریت دانش» در فرایند ارتقا علمی و سامان‌دهی امور دانشگاه می‌دانند، شما را دعوت به پاسخگویی به سوالات می‌کند.

در بخش دیگری از این نامه مطرح شده است که 

 «طرح توسعه و خدمات دهی دانشجویی» «سند راهبردی دانشگاه» وضعیت پژوهشی دانشگاه» «راهبردهای فرهنگی دانشگاه» 

د ریاست محترم دانشگاه پیش از اتمام دوره یک‌سالهٔ مدیریتی‌شان با طراحی راهبردهای دقیق، قابل تحقق و سنجش پذیر روند «تقلیل بروکراسی اداری» نهاد علم و «تقویت برنامه‌های پژوهشی کلان» از طریق استفاده از ظرفیت‌های بالقوه علمی دانشگاه، تشکیل کمیتهٔ جست‌وجوی ظرفیت‌های علوم انسانی مستعد خارج از دانشگاه و پالایش اساتید داخل دانشگاه با معیارهای دقیق علمی شرایط ارتقاء و اعتلاء علمی دانشگاه را فراهم آورد. 

برگزاری اجتماع دانشجویان عزادار دانشگاه علم‌وصنعت در سوگ جانباختگان ریزش ساختمان متروپل آبادان

اجتماع دانشجویان عزادار دانشگاه علم‌وصنعت در سوگ جانباختگان واقعه ریزش ساختمان متروپل آبادان برگزار شد. دانشجویان دانشگاه علم‌وصنعت بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در سوگ جانباختگان واقعه ریزش ساختمان متروپل آبادان در محوطه این دانشگاه به عزاداری پرداختند.

دانشجویان دانشگاه علم‌وصنعت در این مراسم ضمن عزاداری برای جانباختگان ساختمان متروپل، از مسئولین خواستند از تکرار این اتفاقات جلوگیری کنند.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم بیانیه دانشجویان دانشگاه علم و صنعت قرائت شد. در پایان علاوه بر رسیدگی به این حادثه وابعاد آن لازم است یاداوری کنیم استان خون بار خوزستان در دوران دفاع مقدس در برابر سخت‌ترین ضربات دشمن ایستادگی کرد، اما این استان در طول دهه‌های پس از جنگ تحمیلی علیرغم تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری (مدظله) مبنی بر حل مشکلات خوزستان از سوی مقامات اجرایی کشور مورد کم لطفی واقع شد و ادامه این روند از سوی مسئولین فعلی کشور و عدم رفع مشکلات اساسی مانند آب و بلایای طبیعی در این استان به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست.

اسدی خبر داد تشکیل پاتوق فیلم دانشجویی در 60 دفتر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

علی اسدی دبیر فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ر حوزه دانشجویی جایگاه این هنر کمرنگ است؛ از این رو با هدف آشنایی دانشجویان و دانشگاهیان با ابعاد و محورهای فیلم خصوصا نقد و تحلیل فیلم‌ها و همچنین برقراری تعامل با کارگردان و دیگر عوامل سازنده فیلم‌ها پاتوق فیلم دانشجویی در ۶۰ دفتر این اتحادیه تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه پاتوق فیلم دانشجویی با همکاری انجمن سینمای جوان در هر شهر تشکیل خواهد شد، تصریح کرد: در پاتوق فیلم دانشجویی فیلم‌های کوتاه با حضور عوامل فیلم و منتقدین اکران می‌شوند.

اسدی ابراز امیدواری کرد که اجرای طرح پاتوق فیلم دانشجویی منجر به تربیت دانشجویان صاحب نظر در حوزه سینما و زمینه ساز راه اندازی جشنوار فیلم دانشجویی شود.

درخواست جنبش عدالتخواه دانشجویی از رئیس مرکز ارزیابی سیاست‌های کلی نظام برای آسیب شناسی انتخابات‌های اخیر

جنبش عدالتخواه دانشجویی طی نامه‌ای خطاب به  سید یاسر جبرائیلی ریاست محترم مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام رئیس مرکز ارزیابی سیاست‌های کلی نظام خواستار آسیب شناسی انتخابات‌های اخیر شد.

همانطور که مستحضر هستید در انتخابات سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ شاهد کاهش مشارکت مردم و افزایش قابل توجه تعداد آرای باطله در انتخابات بودیم.

برای ریشه‌یابی این موضوع دلایلی، چون گرانی، تورم، بیکاری، ناامیدی مردم از پایبندی مسئولان به آرمان‌های انقلاب، چون عدالت، آزادی و جمهوریت، تردید مردم در توانمندی مسئولان در حل مشکلات کشور و تعیین کننده نبودن حضور مردم برای تعیین سرنوشتشان را می‌توان برشمرد.
به همین منظور جهت جلوگیری از وقوع چنین مشکلاتی در انتخابات‌های پیش‌رو و لزوم بازگردادن مردم در معادلات و تصمیم‌گیری‌های کشور، نیاز است تا آسیب شناسی درستی از دستگاه‌های مسئول و سیاست‌های انتخاباتی کشور صورت بگیرد چرا که بعد از گذشت ۶ سال از ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات توسط مقام معظم رهبری، هیچ حرکت مثبتی در راستای اجرای این سیاست در دستگاه‌های کشور، چون وزارت کشور، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان مشاهده نمی‌شود .

باشگاه مناظره‌کنندگان جوان افتتاح شد

در حاشیه اختتامیه دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، باشگاه مناظره‌کنندگان جوان تشکیل و اعضای شورای مرکزی آن نیز تعیین گردید.

در نشستی با حضور برگزیدگان ادوار مسابقات مناظره باشگاه مناظره‌کنندگان تشکیل شد. در ابتدای نشست مهدیه شاه نظری، مدیر مرکز ملی گفتگو به ارائه توضیحاتی در خصوص باشگاه مناظره‌کنندگان پرداخت و بیان کرد یکی از اهداف این باشگاه برگزار کردن هرچه بهتر مناظرات توسط دانشجویان است.

سپس برگزیدگان ادوار به بحث و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند و در نهایت پس اعلام کاندیدهای شورای مرکزی و رای گیری، آقایان علیرضا قضاوی، نادر مستقیمی، محمد معین جوادی و محمد صالح موحد و سرکار فاطمه خانم فدایی به عنوان اعضای اصلی شورای مرکزی و آقایان حمید اسکندری و اسماعیل شیری به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

واکنش بسیج دانشجویی پردیس کشاورزی دانشگاه تهران به شبکه‌های متمرکز بر تغییر کاربری وسیع کشاورزی

بسیج دانشجویی شهید دیالمه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران به جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی در خصوص شبکه‌های فساد، متمرکز بر تغییر کاربری وسیع اراضی کشاورزی نامه نگاری کرد.

در این نامه آمده است: شبکه‌های فساد، متمرکز بر تغییر کاربری وسیع زمین‌های کشاورزی با هدف کسب سودهای میلیارد تومانی شده‌اند و از این طریق متأسفانه بخشی از امنیت غذایی جامعه را با خطرات غیرقابل جبران مواجه نموده اند. متأسفانه با وجود هشدارهای رهبر انقلاب به مسئولان در یک دهه گذشته، این رویه نه تنها متوقف نشده بلکه به دلیل فقدان نظارت درست و و عدم اهلیت شناسی در اعطای مجوزها، با سرعت بیشتری از سوی کسانی که به دنبال سودهای بادآورده و هنگفت هستند، دنبال شده است.

ماده ۵ «آیین نامه اجرایی قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها» این اختیار را به شما داده است تا «درمواردی که به تشخیص وزارت جهادکشاورزی یا سازمان جهادکشاورزی استان‌ها درصدور مجوز تغییر کاربری توسط کمیسیون، رعایت مقررات این قانون [قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها]نگردیده باشد، موضوع [را]جهت رسیدگی و اتخاذ تصمیم لازم به کمیسیون تبصره (۷) الحاقی ماده یک قانون احاله» کنید تا کمیسیون مربوطه نسبت به موضوع تصمیم گیری نماید. علاوه بر این، بایستی متخلفین اعم از مالکین مجتمع گردشگری زیتون و مدیران استانی و کشوری که در این فرآیند نقش‌آفرینی داشته‌اند به محاکم قضایی معرفی شوند.

به طور حتم اگر مالکان زیتون که نفوذ قابل توجهی نیز در دستگاه‌های دولتی دارند، بتوانند با وجود این تخلفات بیشمار، مجوز تغییر کاربری شان را تمدید و این مجتمع را به فروش برسانند، دیگر نباید امیدی به حفظ اراضی کشاورزی در هیچ جای کشور داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1142670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =