انجمن ورزشی‌ «کانگ فوتوآ ۲۱» برای جلوگیری از کولبری قهرمانان تاسیس شد/ حمایت مالی دانشگاه «تن و روان» از ایده‌های دانشجویان

رئیس انجمن ورزشی کانگ فوتوآ گفت: هدف ما این است قهرمانان ورزشی مجبور به انجام فعالیت‌هایی مانند کولبری نشوند و بتوانند کسب و کار ویژه خود را داشته باشند.

احمد سلامی خانشان دکترای فیزیولوژی ورزشی رئیس انجمن ورزشی کانگ فوتوآ ۲۱ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره چگونگی شکل‌گیری کارآفرینی در انجمن تحت سرپرستی خود عنوان کرد: این انجمن یک انجمن ورزشی ۴۰ هزار نفری در سراسر کشور است. ما در این انجمن ورزشی دانشگاه خصوصی تاسیس کرده‌ایم و از استارتاپ‌ها در این فضا حمایت می‌کنیم. در انجمن سعی بر این است که این ۴۰ هزار نفر علاوه بر مبانی ورزشی در مبانی اقتصادی نیز وارد شوند و مهارت بیاموزند. هدف ما این است قهرمانان ورزشی مجبور به انجام فعالیت‌هایی مانند کولبری نشوند و بتوانند کسب و کار ویژه خود را داشته باشند. همچنین درکنار برگزاری رقابت‌های ورزشی مسابقات علمی را نیز برگزار می‌کنیم‌.

سلامی با اشاره به محصولات تولید شده تحت حمایت انجمن و دانشگاه گفت: ما از طریق خوشه فناوری دانشگاه «تن و روان شهر بابک» با ۳۶ تعاونی را به ثبت رساندیم و جزو کارآفرینان برتر کشور انتخاب شدیم. یکی از محصولات این مجموعه آبرسانی زیرسطحی تحت عنوان نجات آبی ایران بالغ بر ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار نمونه در سطح کشور به فروش رسیده است. این محصول ۲۵ نماینده از مربیان و ورزشکاران دارد و این افراد ضمن انجام خدمات نمایندگی به سودآوری نیز دست خواهند یافت.

وی ادامه داد: ما در دوران کرونا ۲۶۲ نفر فارغ‌التحصیل از دانشگاه علمی کاربردی شهر بابک داشتیم. این دانشگاه ۱۵ رشته دارد که تنها مختص رشته‌های ورزشی نیست. علاوه بر این ۲۰ رشته دیگر هم در زمینه‌های صنعتی و معادن نیز به این مجموعه دانشگاهی افزوده شده است. 

این کارآفرین ضمن تاکید بر نو بودن ایده‌ شکل‌گیری «دانشگاه تن و روان» بیان کرد: این انجمن حامی مالی اندیشه‌ها، ایده‌ها، تولیدات و تاسیس کارخانه‌ در هر زمینه‌ای است. کاری که امروز به وسیله ما رقم خورده است را تاکنون هیچکس در جامعه ورزشی به عرصه ظهور نرسانده است. ما از ایده‌ها حمایت مالی کامل را انجام می‌دهیم و ۲۰ الی ۳۰ درصد سود محصول تا پایان عمر برای صاحب ایده و ۷۰ درصد آن متعلق به خوشه فناوری دانشگاه خواهد بود. دانشگاه با سود حاصل از هر محصول سرمایه‌گذاری‌های تازه انجام خواهد داد و ایده‌های بیشتری را به محصول بدل خواهد کرد.

وی درباره تاثیر رویداد عصر امید در روند فعالیت‌های این مجموعه اظهار کرد: این رویداد برای ما فرصت بسیار بزرگی است، زیرا این فرصت برای ما فراهم است که با صدها ایده و شرکت تعامل داشته باشیم. ما امسال مجوز جذب دانشجوی بین‌المللی را دریافت کردیم و از این طریق از تمامی کشورها دانشجو جذب کرده‌ایم. در حال حاضر از کشورهای کانادا، استرالیا، عراق و آمریکا هم در این دانشگاه دانشجو داریم. البته تصمیم ما بر این است که این فعالیت را گسترش دهیم و احتمال می‌دهم در فرصتی ۱ یا ۲ ساله بالغ بر یک میلیون نفر دانشجوی خارجی خواهیم داشت. 

سلامی درباره اهداف انجمن گفت: در این انجمن ما بر این عقیده‌ هستیم که افراد علاوه بر تقویت جسم از طریق ورزش باید از نظر اجتماعی و اقتصادی نیز پرورش بیابند. کسی که سواد و آگاهی ندارد اما قدرت بدنی زیادی دارد برای پرواز به سوی مطلوب تنها یک بال دارد و قطعا به هدف نخواهد رسید. البته در زمینه ورزش و جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی میتوان صدها کتاب نوشت که چطور ناهنجاری‌ها را برطرف می‌کند. 

وی افزود: ما در این زمینه دانشگاه ورزشی را زیر نظر وزارت علوم در کشور تاسیس کرده‌ایم که نمونه آن تنها کشورهای کره  و ژاپن وجود دارد. متولی، سرمایه‌گذار، موسس، گردانندگان و حدود ۹۰ درصد دانشجویان دانشگاه تن و روان شهر بابک از اعضای انجمن ورزشی کنگ‌فو توآ هستند. تمام اعضای این انجمن به صورت رایگان در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

خبرنگار: فاطمه لشنی زند

انتهای پیام/

کد خبر: 1142710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =