انعقاد ۲۰ تفاهم‌نامه بین گمرک ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس کل گمرک ایران از انعقاد ۲۰ تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تهیه دستگاه ایکس‌ری خبر داد.

علیرضا مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برگزاری رویداد عصر امید اظهار کرد: بازدید امروز از دستاوردها و تلاش‌های دانشگاه آزاد اسلامی باعث افتخار بود. خوشبختانه غرفه‌های زیادی را در محوطه سالن‌های مختلف نمایشگاه مستقر بودند و دستاوردهایشان را به نحو احسن ارائه می‌دادند.

وی ادامه داد: علاوه بر مباحث پژوهشی، مباحث فناوری، اجرایی و صنعت نیز در رویداد مشاهده می‌شد. دانشگاه آزاد اسلامی عنوان دومین دانشگاه پرجمعیت و بزرگ جهان را در کارنامه خود دارد واین افتخار بزرگی برای کشور ایران است.

رئیس کل گمرک ایران گفت: بسیاری از مسئولان، مقامات و خدمت‌گزاران حال حاضر کشور دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی هستند و این مسئله نوید دهنده ریل‌گذاری و هدف‌گذاری موفق دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در مبحث مقالات علمی پژوهشی هم از لحاظ کمی و هم ازلحاظ کیفی در سطح ملی و بین‌المللی بسیار موفق عمل کرده است خاطرنشان کرد: مقالات و پژوهش‌ها از جمله نقاط قوت دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود، این موارد کل کشور را از لحاظ علمی و فرهنگی به صورت یک حلقه و زنجیره به یکدیگر پیوند داده و این حلقه ارتباطی حتی تا دورترین شهرها و نقاط مرزی کشور نیز گسترش پیدا کرده است.

مقدسی بیان کرد: خلأ موجود بین دانشگاه و صنعت و کم‌رنگ بودن این ارتباط، نقطه ضعف بسیاری از دانشگاه‌ها تلقی می‌شود، دانشگاه آزاد پیوندی را بین دانشگاه و صنعت ایجاد کرده است.

وی افزود: در جلسه‌ای که در حاشیه رویداد عصر امید با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم، مسائلی عنوان شد که نشان می‌داد دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال حل چالش‌ها و مشکلات احصا شده کشور است؛ در صورتی که بر اساس اولویت‌بندی به این چالش‌ها پرداخته شود می‌تواند به کشور در راستای اجرایی شدن برنامه‌های آتی و محقق شدن اهداف کمک کند.

رئیس کل گمرک ایران بر ضرورت استفاده از پتانسیل جوانان تاکید کرد و گفت: گمرک ایران براساس تسهیلات و ظرفیت‌های قانونی،به شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدی که در زمینه صنعت فعال هستند ، خدمات مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای ارائه می‌دهد تا بتوانند ثروت‌آفرینی و ارزش افزوده ایجاد کنند. همچنین از شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعت محور برای تولید دستگاه‌های کنترلی همچون ایکس ری، دوربین مدار بسته‌، اسکنرهای مختلف بهره‌مند می‌شویم.

وی اضافه کرد: پیش از این از دستگاه‌های ایکس ری وارداتی استفاده می‌شد اما اکنون با تلاش‌های جوانان ما و زحمات شرکت‌ها رونق این صنعت در کشور، دستگاه‌های ایکس ری ما عملیاتی شده است. گمرگ ایران ۲۰ قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تهیه این دستگاه منعقد کردیم که چند نمونه آن عملیاتی شده و دستگاه‌ها در محل مستقر شده‌اند.

مقدسی در پایان گفت: این نهضت در کشور ادامه خواهد داشت تا ما بتوانیم گمرکات خود را اقصی نقاط کشور را به دستگاه‌های کنترلی که منجر به سرعت و دقت در تشریفات گمرکی خواهد شد مجهز کنیم.

گفتنی است علیرضا مقدسی‌ رئیس گمرک ایران علاوه بر بازدید از غرفه‌های رویداد عصر امید و آشنایی با محصولات دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، با دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه و داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه دیدار کرد.

خبرنگار: فاطمه لشنی زند

انتهای پیام/

کد خبر: 1142727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =