تولید دستگاه‌های ورزشی نوین برای تناسب اندام و سلامتی

مدیرکل پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان از پایش سلامت افراد و ارتقای عملکرد دستگاه‌های فیزیولوژیکی بدن خبر داد و افزود: دستگاه‌های فیزیولوژیکی بدن در رابطه با حرکات ورزشی و دستگاه‌های آزمایشگاهی هم بعد از اندازه‌گیری ترکیب بدنی و تحلیل آن، برنامه‌های ورزشی و تغذیه‌ای مناسب توسط کارشناسان متخصص برای کاهش وزن یا افزایش وزن به کاربران ارایه می‌کنند.

مسعود معینی، مدیرکل پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: فعالیت مرکز ما در خصوص پایش سلامت افراد و ارتقای عملکرد دستگاه‌های فیزیولوژیکی بدن در رابطه با حرکات ورزشی است. دستگاه‌های آزمایشگاهی هم بعد از اندازه گیری ترکیب بدنی و تحلیل آن، برنامه‌های ورزشی و تغذیه‌ای مناسب توسط کارشناسان متخصص برای کاهش وزن یا افزایش وزن به کاربران ارایه می‌کنند.
مدیرکل پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با اشاره به اینکه هدف ما از این طرح تامین سلامتی و تندرستی است، افزود: در کنار این فعالیت دستگاه ورزشی  داریم که ناهنجاری‌های اسکلتی بدن را از جمله افتادگی شانه، گودی کمر و ... را اسکن می‌کند که بعد از تحلیل برنامه‌های حرکتی توسط کارشناسان توصیه می‌شود.
معینی با اشاره به اینکه این دستگاه‌ها ابتدا به فرد ساختار بدنی و فیزیولوژیکی را گزارش می‌دهند، افزود:‌ از طریق این دستگاه و  ارایه برنامه مناسب درآمدزایی انجام می‌شود.
رئیس مرکز سلامت و تندرستی استان همدان با بیان اینکه از استان همدان  در این رویداد ملی بیش از ۲۸ شرکت، هسته و گروه پژوهش حضور دارند، افزود: این تیم‌ها متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و دانشجویان است که بیشتر در زمینه‌های گیاهان دارویی، سیستم هوشمندسازی، سلامت و تندرستی  فعالیت می‌کنند.
معینی با انتقاد بر اینکه ویترین این رویداد بزرگ‌ باید هسته‌ها و ایده‌های خلاق و فناور بود نه شرکت‌های شناخته شده، افزود: عموما این واحدهای نوپا و ایده‌ها به انتهای سالن هدایت شدند که این امر شایسته نبود.  چنانچه این هسته‌ها در ابتدای نمایشگاه قرار می‌گرفت احتمال  دیده شدن و جذب اسپانسر یا هسته  افزایش می‌یافت که این یک ضعف عملکردی بود. اینکه ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه فناوری در این رویداد یکجا نشان داده شده است بیانگر این است که دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بسبار بالایی در استان‌ها و واحدهای استانی دارد و نیاز است به نحوی این ظرفیت مدیریت شود تا راندمان کاری آن در یک جهت موثر واقع شود.
معینی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و سازمان مرکزی می‌توانند تدابیر حمایتی برای حمایت از فناوران برای تولید و تجاری‌سازی داشته باشد، گفت: این امر به برگزاری این ‌نمایشگاه‌ها بستگی دارد. 

دستاوردهای این ‌نمایشگاه فقط آمارسازی نشود


رویا تاج بخش، عضو هات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان  با حضور در این‌ نمایشگاه تصریح کرد: این رویداد می‌تواند برای برقراری ارتباط موثر با صنعت و بازار موثر باشد.
وی با بیان اینکه البته نباید نادیده گرفت که این اولین قدم   نواقص و کاستی‌هایی داشته باشد؛ گفت: این نواقصات و کاستی‌ها باید ارزیابی شده و به محض تمام شدن این نمایشگاه، دستاوردها و ایده‌ها جایی فهرست شود.  باید هر واحد دانشگاهی بعد از پالایش این ایده‌ها، کاستی‌ها و نواقصات را بررسی کرده و به سازمان مرکزی ارائه دهد تا در اختیار کسانی که به صورت کلان فکر و برنامه ریزی می‌کنند قرار گیرد.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: در این بستر که امروز در این محل با عنوان عصر امید برپاشده می‌توان نقاط قوت و ضعف را احصا کرده و  سیاست‌گذاری سال‌های آتی را بر پایه این نقاط شکل‌ داد.
تاج بخس با تاکید بر تداوم اجرای این رویداد در گام‌های بعدی، تصریح کرد: امسال شاید این رویداد در حد یک نام و شعار باشد، اما در سال آینده بدون تردید خود شرکت‌ها برای حضور پیشگام می‌شوند.
انتهای پیام/
گفتگو: شیوا نوری

کد خبر: 1142741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =