اعتراض 21 سیاه پوست به نظام شغلی کاخ سفید

۲۱ کارمند سیاه‌پوست در اعتراض به وضعیت شغلی یا کاخ سفید را ترک کرده‌اند و یا قصد ترک آن را دارند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ از اواخر ماه دسامبر ۲۰۲۱ چندین نفر از کارکنان سیاه‌پوست کاخ سفید به دلیل فضای کاری نامناسب و شانس کمی برای ترفیع، استعفا کرده و یا قصد استعفا دارند.

یکی از مقامات سابق کاخ سفید به «پولیتیکو» گفته که تعداد قابل توجهی از کارکنان سیاه‌پوست کاخ سفید از سیمت خود استعفا کرده‌اند.

اقدامی که کارکنان کاخ سفید آن را «بلکزیت» (Blaxit) نامیده و با «برگزیت، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا» مقایسه کرده‌اند.

یک مقام سیاه‌پوست فعلی کاخ سفید می‌گوید «ما اینجا هستیم و کارهای زیادی انجام می‌دهیم، اما تصمیم گیرنده نیستیم و هیچ مسیر واقعی برای رسیدن به این مقام وجود ندارد. هیچ بازخورد واقعی و هیچ مسیر روشنی برای هر نوع تبلیغات وجود ندارد.»

یکی دیگر از کارمندان سیاه‌پوست کاخ سفید گفته است «دستمزد پایین همان چیزی است که باعث می‌شود بسیاری از کارکنان اقلیت به ویژه در شهری با یکی از بالاترین هزینه‌های زندگی در آمریکا، سمت خود را ترک کنند.»

اولین خروج قابل توجه از این جنبش «بلکزیت» در دسامبر ۲۰۲۱ زمانی رخ داد که «سیمون سندرز»، سخنگوی ارشد «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد که کاخ سفید را ترک می‌کند.

در هفته‌ها و ماه‌های بعد از اوایل سال ۲۰۲۲، « تینا فلورنوی، اشلی اتین، وینسنت ایوانز، سدریک ریچموند»، دستیاران «هریس» همگی استعفا داده‌اند.

با احتساب خروج‌هایی که از اواخر سال گذشته آغاز شد، اکنون دستکم ۲۱ کارمند سیاه‌پوست یا کاخ سفید را ترک کرده‌اند و یا در هفته‌ها و ماه‌های آینده قصد ترک آن را دارند.

کاخ سفید در حال حاضر برای نگه داشتن کارمندان سیاه‎پوست خود با مشکل مواجه است.

استعفای «ریچموند»، به ویژه به برخی از کارکنان سیاه‌پوست ضربه سختی زد زیرا آنها «ریچموند» را به عنوان «برادر بزرگ»، «صدای مردم» و «هسته» برای کارکنان سیاه‌پوست توصیف کردند.

برخی می‌گویند این استعفا به دلیل کار زیاد و دستمزد کم است، در حالی که برخی دیگر گفته‌اند به دلیل حمایت اندک یا نبود فضایی برای ارتقاء است.

منبع: میزان

کد خبر: 1142818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =