فرهنگ آموزش باید متناسب با نیازهای جامعه باشد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: فرهنگ آموزش در دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازهای جامعه و صنعت باشد چرا که در غیر این صورت مشکلات حل نخواهند شد و نتیجه پژوهش‌ها نیز کاربردی نمی‌شود.

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به برگزاری رویداد عصر امید توسط دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر پژوهشگران در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی، دینی و اقتصادی باید فعالیت جدید و نوآور داشته باشند.

وی درباره گلایه‌های برخی از محققان و پژوهشگران حاضر در رویداد عصر امید مبنی بر اینکه محصولات و تولیدات آنها کمتر مورد توجه جامعه و بازار مصرف قرار می‌گیرد، بیان کرد: شاید این موضوع به این علت است که مجموعه نظام موضوعات و مشکلات به درستی تهیه و تنظیم نشده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره اینکه متاسفانه در حال حاضر پژوهش و فعالیت‌های تحقیقاتی کمتر مورد توجه جامعه و صنعت قرار می‍ گیرد، گفت: علم نافع بر دو دسته علم و نفی تقسیم می‌شود. جریان علم باید در دانشگاه‌ها و توسط دانشگاهیان انجام شود. در نتیجه مهارت و آـموزش این افراد باید از طی کلردن توانمندی علمی، به مرحله بروز نافع برسد. این موضوع مشروط به این است که انی محصول یا علم مشکل یا مسئله ای را  در بازارهای تولید یا فروش، حل کند. به این معنا که علمن به مرحله نافع بودن، رسیده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها در منویات خود فرمودند که باید در نظام آموزش محورها و نکاتی قرار گیرد که فراگیر باشد به این معنا که برای دانشجویان و دانش آموزان مفید و کارآمد باشد.

حجت الاسلام  رستمی اضافه کرد: در حال  حاضر دانشگاه‌های کشور به حد کافی نگاه تربیتی و تعلیمی  برای ورود دانشجویان به صنعت را ندارند به این معنا که فرهنگ آموزش باید متناسب با نیازهای جامعه و صنعت باشد چرا که در غیر این صورت مشکلات حل نخواهند شد و نتیجه پژوهش ها نیز کاربردی نخواهد شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: صنعت  و بازار عرضه و نیاز به صورت ت کامل برای حل مشکلات و معضلات خود به دانشگاه مراجعه نمی‌کند. گاهی صنعت به محصولات و پژوهشگران دانشگاهی توجه کافی ندارد. در نتیجه علم و دانشگاه و صنعت به یکدیگر گره نمی‌خورند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی با اشاره به چهل سالگی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: این دانشگاه در مسائل فرهنگی جدا از سایر دانشگاه‌ها نیست و تمامی دانشگاه‌ها ذیل هنجارها و قوانین فرهنگی فعالیت می‌کنند. در نتیجه تغییر سبک زندگی دانشجویان چالش مسئولان این دانشگاه نیز است.

حجت الاسلام  رستمی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال ایجاد تحول برای سبک زندگی دانشجویاند و محیط زیستی مناسب در گام دوم حیات است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1142823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =