رژیم صهیونیستی قرارگاه غرب در خاور میانه است

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس گفت: استمرار حیات غرب به انرژی خاور میانه وابسته است و رژیم‌ صهیونستی قرارگاه آن‌ها در منطقه است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمود عباس‌زاده مشکینی با اشاره به به تصویب طرح جرم‌‍انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در پارلمان عراق اظهار کرد: از نظر بنده جرم انگاری کف انتظار ملت‌های مسلمان است. عراق با این کار پیام سمبلیک خوبی به کشورهای مرتجع عربی داد. رژیم صهیونستی نامشروع است. این غده‌سرطانی را غربی‌ها با یک چشم‌انداز کاملا استراتژیک به منطقه آوردند. چرا که درصد قابل توجهی از انرژی دنیا در خاورمیانه است.

وی افزود: استمرار حیات غرب به خصوص در حوزه اقتصاد به نوعی به انرژی خاور میانه وابسته است. طبیعتا غربی‌ها برای تکمیل حرکت یک جانبه گرایانه خود روی این مسئله حساب کرده‌اند. رژیم‌ صهیونستی به تعبیری قرارگاه آن‌ها است. چند سال قبل آقای «هری آلفرد کیسینجر» (وزیر امورخارجه و مشاور امنیت‌ملی آمریکا اسبق) در یک جمله معروفی گفت «اسرائیل ناو جنگی ما در خاورمیانه است».

عباس زاده افزود: این رژیم ماموریتش و هدفش و رسالتش ایجاد ناامنی در منطقه است. نهایتا انجام هماهنگی‌های لازم برای حسن اجرای همان نقشه یک جانبه‌گرایی آمریکا در منطقه کار این رژیم است. یک رژیم نامشروعی که بزرگترین بحرانش همان بحث مشروعیتش است. چون سعی می‌کند با کشورهای منطقه ارتباط عادی داشته باشد. همکاری و ایجاد ارتباط عادی با رژیم کودک‌کش و مسلح به تسلیحات اتمی از نظر ملت‌های مسلمان خلاف شرع و خلاف اخلاق است. کشورهای غربی که در مقابل این رژیم هیچ اعتراضی از خود نشان نمی‌دهند، طبیعتا چشم انداز بسیار تاریکی برای منطقه دارند.

عباس‌زاده مشکینی افزود: امروز از نظر حقوقی اگر کشور عراق بخواهد عادی‌سازی را جرم انگاری کند، کار بسیار ارزشمندی است و اتفاقا آثار و پیام سمبلیک هم دارد. خصوصا برای کشورها و حکومت‌هایی که نمی‌توانند به مردم خودشان به عنوان پشتوانه نگاه کنند. به همین دلیل اقدام پارلمان کشور عراق یک اقدام شرافتمندانه و خوبی است. امیدوارم آن پیام سمبلیک را سایر کشورهای منطقه به ویژه رژیم‌های مرتجع از اقدام عراق بگیرند.

نماینده مردم مشکین‌شهر در ارتباط با تحرک پارلمان عراق برای اجراج نظامیان ترکیه از شمال عراق تکید کرد: امنیت موضوعی تزریقی نیست که از بیرون کشور تزریق و تثبیت کنند. ما اعتقاد داریم که امنیت عراق را باید مردم عراق و کشور عراق تثبیت کنند. اگر دیگران نیز خواستار کمک بودند. باید با درخواست رسمی دولت و حاکمیت عراق باشد.  به هر بهانه‌ای حضور در کشور عراق را بدون رضایت دولت و ملت مردم عراق ناپسند میدانیم. اعتقاد داریم عراق می‌تواند ظرفیت‌های لازم برای امنیت خود را به وجود بیاور. ما نیز به انتخاب عراق احترام می‌گذاریم .

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی در مورد پارلمان عراق و زمزمه‌های انحلال بعد از ناتوانی تشکیل دولت تصریح کرد: ما پارلمان عراق را برآمده از رای مردم عراق می‌دانیم. به نظر بنده قضاوت هایمان را باید اصلاح کنیم. قضاوت‌های ما باید واقع بینانه باشد. پارلمان عراق مخرج مشترک افکار عمومی مردم مسلمان و نجیب عراق است. بنده شخصا اقداماتی بسیار خوبی از پارلمان عراق انتظار داشتم و الحمدالله یکی یکی در حال وقوع‌اند.

منبع: برنا

کد خبر: 1142835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =