کاهش بیش از 27 درصدی صادرات گاز روسیه

شرکت روسی گازپروم اعلام کرد که صادرات گاز روسیه به کشورهای خارج از اتحادیه مستقل مشترک المنافع، از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، بیش از ۲۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، طبق سفارشات تایید شده فراورده های گازی صادرات به کشورهای غیر اتحادیه مستقل مشترک المنافع (عمدتا کشورهای اتحادیه اروپا) به ۶۱ میلیارد متر مکعب رسیده که نسبت به ۵ ماهه اول سال گذشته ۲۷.۶ درصد پایین آمده است.

بر اساس گزارش های اولیه، شرکت گازپروم از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا پایان ماه مه در مجموع ۲۱۱.۴ میلیارد متر مکعب گاز تولید کرده که نسبت به همین زمان در سال گذشته ۴.۸ درصد تنزل یافته است.

اتحادیه اروپا دو روز گذشته در نشست سران این بلوک در بروکسل تصمیم گرفتند محدودیت های عمده ای را بر واردات نفت روسیه اعمال کنند. به دنبال این تصمیم مسکو صادرات گاز خود را به کشورهای هلند، دانمارک و آلمان که از بزرگترین واردکننده های انرژی روسیه است، متوقف کرد.

اتحادیه اروپا در بسته ششم تحریمی علیه کاخ کرملین، همچنین دسترسی اسبربانک بزرگترین بانک روسیه به سوئیفت را نیز قطع کرد اما به گفته بانک روسی این تحریم ها تاثیری بر روی عملیات آن نداشته است.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1142841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =