قیمت نفت افزایش یافت

پس از موافقت اتحادیه اروپا با ممنوعیت جزئی و مرحله ای خرید نفت روسیه و پایان قرنطینه شانگهای، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ پس از اینکه رهبران اتحادیه اروپا با ممنوعیت جزئی و مرحله ای خرید نفت روسیه موافقت کردند و چین نیز به قرنطینه شانگهای پایان داد، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 75 سنت افزایش 117.35 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و 59 سنت افزایش 116.26 دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی طی ماه می افزایش قیمت ثبت کردند و ششمین هفته متوالی افزایش قیمت ماهانه را ثبت کردند.

نوربرت راکر، تحلیلگر جولیوس بائر، گفت: « به نظر می رسد، حال و هوای بازار نفت روز به روز صعودی تر می شود... تحریم اروپا (علیه نفت روسیه) و بازگشایی نسبی چین، به ترس عرضه و افزایش قیمت نفت دامن زده است.»

رهبران اتحادیه اروپا روز دوشنبه توافق کردند تا واردات نفت از روسیه را تا پایان امسال تا 90 درصدی کاهش دهند.

پس از تصویب کامل، تحریم‌ نفت خام طی مدت 6 ماه و تحریم محصولات پالایش شده طی 8 ماه اعمال خواهند شد. خط لوله انتقال نفت روسیه به مجارستان و دو کشور دیگر محصور در خشکی اروپای مرکزی نیز از این تحریم معاف هستند.

قرنطینه سختگیرانه شانگهای در چین، امروز پس از دو ماه پایان یافت  و انتظار برای بالا رفتن تقاضا برای سوخت در این کشور تقویت شده است.

کد خبر: 1142852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =