گزارش آژانس بازی در پازل آمریکا و صهیونیست برای فشار به ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رافائل گروسی برای روی کار آمدن وامدار آمریکا و صهیونیست است که باعث شده در پازل طراحی شده آنها بازی کند.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به گزارش نامتوازن آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره  ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده در ایران اظهار کرد: بارها تأکید کردیم که آژانس انرژی اتمی در اظهارنظرها سازوکار بی‌طرف ندارد و اینگونه گزارش‌ها بخشی از بازی غربی‌ها در موضوع هسته‌ای است.

وی افزود: آژانس انرژی اتمی علاوه بر اینکه بی‌طرفی خود را در پرونده هسته‌ای حفظ نکرده است، محلی برای درز اطلاعات هسته‌ای ایران و ترور دانشمندان هسته‌ای شده است که قطعاً ادامه این رویه در روابط ایران با آژانس تأثیرگذار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روی کار آمدن مشکوک آقای رافائل گروسی با حمایت صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بعد از مرگ آمانو، باعث شده او همواره در پازل طراحی شده آنها بازی و هر وقت نیاز باشد آژانس را به محلی برای اعمال فشار علیه ایران تبدیل کند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرارت‌های صهیونیست‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: دقیقاً زمانی که خصمانه‌ترین حرکت‌ها از سوی رژیم غاصب صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی اتفاق می‌افتد آقای گروسی و آژانس انرژی اتمی علیه ایران اقدام به تهییج فضای بین المللی می‌کنند که نشان می‌دهد یک بازی نوشته و طراحی شده بین آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و آژانس وجود دارد.

رضایی با تأکید براینکه چنین رویکردی با هدف فشار به ایران برای پذیرش یک توافق بد بدون انتفاع اقتصادی برای جمهوری اسلامی ایران است، گفت: قطعاً نگاه جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر توافق خوب و انتفاع اقتصادی و معیشت مردم است و به هیچ وجه زیر بار توافق بد نخواهیم رفت.

وی خاطرنشان کرد: بارها تأکید کرده‌ایم که آمریکایی‌ها مذاکرات را برای دریافت امتیازات بیشتر به هم نزنند چرا که میدانند اگر جمهوری اسلامی وارد بازی تصاعد بحران با طرف‌های غربی شود دودش به چشم خودشان خواهد رفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط منطقه به نحوی نیست که آمریکایی‌ها بتوانند آن را مدیریت کنند، گفت: اگر آمریکایی ها بخواهند به این رویه و سیاست یک جانبه طلبی ادامه دهند، قطعاً رویکرد جمهوری اسلامی هم تغییر خواهد کرد و مطمئناً جمهوری اسلامی ایران رویکرد منفعلانه در پیش نخواهد گرفت.

رضایی اضافه کرد: آمریکایی ها می دانند که ایران در عرصه منطقه‌ای و بین المللی تا به امروز خویشتن داری کرده و ایجاد چالش برای ما کار سختی نیست.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان ابزار نظارتی و حمایتی دیپلماسی هسته ای کمک می کند تا کشور به یک توافق خوب دست پیدا کند، توافقی که بتواند انتفاع اقتصادی برای مردم و اقتصاد کشور داشته باشد؛ اما به هیچ وجه اجازه نخواهد داد خودخواهی و امتیاز طلبی آمریکایی‌ها منجر یک توافق بد و نامطلوب گردد.

کد خبر: 1142865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 0
      امریکا دنبال توافق نبود. به دنبال یارگیری بود که با این شرایط جدید اکثر کشورها را با خودش در راستای فشار ببیشتر به ج.ا.ا هماهنگ نمود. قطعآ فشار تحریمی بیشتری پیش رو خواهیم داشت .