بهای نفت خام در بازار جهانی افزایش یافت

بهای طلای سیاه در بازار انرژی شاهد افزایش بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، ادامه جنگ اوکراین و تحریم های اتحادیه اروپا علیه بخش انرژی روسیه، و نیز کاهش نگرانی ها از تبعات اقتصادی همه گیری کرونا در جهان باعث افزایش بهای نفت خام در بازار جهانی شد.

بر این اساس، بهای هر بشکه نفت برنت (دریای شمال) به ۱۱۵.۸ دلار رسید. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا (WTI) نیز ۱۱۴.۹ دلار در هر بشکه داد و ستد شد.

بیشتر بخوانید:

قیمت نفت افزایش یافت

همچنین بنابر اعلام پایگاه اینترنتی اوپک، قیمت سبد نفتی اوپک در پایان معاملات ۳۱ مه در مقایسه با روز کاری قبل (۱۲۰ دلار و یک سنت) با ۲ دلار و ۹۳ سنت افزایش به ۱۲۲ دلار و ۹۴ سنت رسید.

در خبری دیگر؛ پایگاه خبری اسپوتنیک گزارش داد: گروهی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت «اوپک» در حال بررسی تعلیق مشارکت روسیه در توافقنامه بین‌المللی تنظیم تولید نفت خام هستند. این توافقنامه در پی سقوط بهای نفت در بازارهای جهانی به علت شیوع همه‌گیری کرونا شکل گرفت.

وال استریت ژورنال نیز به نقل از نمایندگان اوپک نوشت: تحریم‌های غرب روند تضعیف توانایی مسکو را در زمینه تولید نفت آغاز کرده است. این مسئله می‌تواند راه را برای عربستان سعودی، امارات عربی متحده و سایر تولیدکنندگان نفت عضو این سازمان برای افزایش قابل توجه تولید نفت خام هموار کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1142890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =