لزوم اعلام میزان حقوق مقامات و مدیران دولتی در هرماه

انتشار عمومی اطلاعات حقوق و مزایای مقامات، رؤسا، مدیران و هم‌ترازان شاغل در دستگاه‌های مشمول ماده (۲۹) قانون برنامه ششم در دستور کار قرار گرفت؛ از این پس در تاریخ دهم هر ماه اطلاعات پرداختی این افراد به‌صورت عمومی منتشر می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ طبق بخشنامه‌ اجرایی انتشار عمومی فیش حقوقی مدیران، از دهم خرداد انتشار عمومی اطلاعات پرداختی مدیران دستگاه‌های اجرایی آغاز می‌شود.

بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور در اجرای دستور رئیس‌جمهور مبنی بر شفاف‌سازی اطلاعات پرداخت کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور نوزدهم اردیبهشت صادر شده بود.

این بخشنامه برای اجرای اصل شفاف‌سازی (از اصول 12گانه دولت مردمی) برای مقابله با فساد اداری و اقتصادی و همچنین ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر مشخص بودن میزان هر گونه ناخالص پرداختی ماهانه به مقامات، رؤسا و مدیران دستگاه‌ها صادر و در آن تأکید شده که از این پس، اطلاعات حقوق و مزایای این افراد باید بر اساس ضوابط زیر، به‌صورت عمومی منتشر شود و در دسترس عموم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

حقوق کارمندان بازهم افزایش می‌یابد؟!

طبق بخشنامه مذکور، از این پس در تاریخ دهم هر ماه، اطلاعات پرداختی مقامات، رؤسا، مدیران و هم‌ترازان آن‌ها که مشمول ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه هستند، در ماه قبل که با مسئولیت بالاترین مقام و تأیید بالاترین مقام مجاز هزینه (ذی‌حسابان، مدیران مالی یا عناوین مشابه) دستگاه‌های اجرایی در سامانه ثبت حقوق و مزایا بارگذاری شده است، به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد.

حقوق

بر اساس بخشنامه میثم لطیفی به دستگاههای اجرایی، از این پس در تاریخ دهم هر ماه، اطلاعات پرداختی مقامات، رؤسا، مدیران و هم‌ترازان آن‌ها، مشمول ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه در ماه قبل که با مسئولیت بالاترین مقام و تأیید بالاترین مقام مجاز هزینه (ذی‌حسابان، مدیران مالی یا عناوین مشابه) دستگاه‌های اجرایی در سامانه ثبت حقوق و مزایا بارگذاری شده است، به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد.

 نخستین مرحله از انتشار عمومی اطلاعات پرداختی مدیران در تاریخ سه‌شنبه 10 خرداد 1401 و مشتمل بر اطلاعات پرداختی مربوط به فروردین و اردیبهشت ماه سال 1401 خواهد بود.

نظر به درخواست‌های مکرر دستگاه‌های اجرایی در خصوص نیاز به اصلاح لیست‌های بارگذاری‌شده طی سالهای 1397 لغایت 1400 و یا بارگذاری لیست پرداخت برای ماه‌هایی که اطلاعات حقوق و مزایا درج نشده است، این امکان تا پایان خرداد ماه سال 1401 فراهم می‌شود.

ازاین‌رو، دستگاه‌های اجرایی مشمول این بخشنامه می‌توانند صرفاً نسبت به یک بار اصلاح درخصوص لیست‌های تأیید نهایی‌شده و همچنین درج لیست پرداخت در خصوص ماه‌هایی که اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان خود را بارگذاری نکرده‌اند، اقدام کند؛ بدیهی است پس از پایان فرصت تعیین‌شده امکان اصلاح اطلاعات پرداخت مربوط به سالهای 1397 لغایت 1400 وجود نخواهد داشت.

نظارت بر حسن اجرای مفاد این بخشنامه در بارگذاری تمامی اطلاعات پرداختی در سامانه ثبت حقوق و مزایا، تأیید صحت و دقت اطلاعات منتشره به‌صورت عمومی و مسئولیت پیامدهای ناشی از عدم درج دقیق اطلاعات پرداختی به‌عهده بالاترین مقام دستگاه اجرایی و بالاترین مقام مجاز هزینه (ذی‌حسابان، مدیران مالی یا عناوین مشابه) دستگاه‌های اجرایی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1142924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =