ایران برای ارسال واکسن کرونا به کنیا اعلام آمادگی کرد

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای کنیایی آمادگی ایران را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه در زمینه پزشکی از جمله واکسن کرونا به کنیا اعلام کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان و خانم «ریچل اومامو» وزیر امور خارجه کنیا امروز (پنجشنبه) ۱۲ خرداد تلفنی گفت‌وگو کردند.

 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگو با اشاره به وجود پیشرفت در روند برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور، بر اهمیت روابط با آفریقا به ویژه کشور کنیا تأکید کرد و لزوم هم افزایی بین جمهوری اسلامی ایران و کنیا در مورد برخی تهدیدهای مشترک در عرصه بین‌المللی نظیر تروریسم و دزدی دریایی را نیز یادآور شد.

بیشتر بخوانید:

امیرعبداللهیان: مداخلات در امور فنی آژانس را غیرسازنده می‌دانیم

 امیرعبداللهیان با اشاره به روند مثبت مهار همه گیری کرونا در ایران، بر آمادگی کشورمان برای ارسال کمک‌های بشردوستانه در زمینه پزشکی نظیر واکسن به کنیا و قاره آفریقا تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن دعوت از وزیر امور خارجه کنیا برای سفر به تهران، همکاری دو کشور را در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی حائز اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای گسترش روابط در همه زمینه‌ها و از جمله تجاری و بخش خصوصی بین دو کشور وجود دارد.

خانم ریچل اومامو وزیر امور خارجه کنیا نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تأکید بر جایگاه مهم ایران، توسعه مناسبات دو کشور را خواستار شد و با اشاره به در پیش بودن جلسات کمیسیون مشترک دو کشور ابراز امیدواری کرد برگزاری این کمیسیون منجر به توسعه و گسترش بیشتر روابط ایران و کنیا شود.

وزیر امور خارجه کنیا توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ دو طرف در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد تأکید قرار دارد.

در این تماس نحوه تسهیل امور کنسولی مرتبط با اتباع دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و طرفین در این تماس تلفنی آخرین تحولات مذاکره برای رفع تحریم‌ها و موضوع جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1142945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =