نوشیدن قهوه خطر مرگ زودرس را کاهش می‌دهد؟

نتایج یک مطالعه نشان داده است که نوشیدن قهوه خطر مرگ زودرس را کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، برخلاف باور رایجی که وجود دارد، قطع نوشیدن قهوه به احتمال زیاد باعث بهبود سلامتی نمی‌شود و ممکن است برعکس این موضوع صادق باشد، زیرا یک مطالعه پزشکی جدید نشان داده است که "نوشیدن قهوه با کاهش خطر مرگ مرتبط است. "

در این مطالعه که حدود ۱۲۰۰۰۰ نفر از شهروندان انگلیسی را شامل شده، آمده است: کسانی که ۱.۵ تا ۳.۵ فنجان قهوه در روز می‌نوشند، در مقایسه با کسانی که این کار را نمی‌کنند، کمتر در معرض مرگ هستند. "

نتایج این آزمایش ۷ ساله نشان داد افرادی که قهوه را بدون شیرینی می‌نوشند در مقایسه با افرادی که اصلاً قهوه ننوشیده اند بین ۱۶ تا ۲۱ درصد کمتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.

کریستینا وی، استادیار دانشکده پزشکی هاروارد می‌گوید: از نظر بیولوژیکی، قهوه فواید مستقیمی برای سلامتی دارد، اما هنوز نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که نوشیدن قهوه به خودی خود منجر به کاهش خطر مرگ و میر می‌شود.

او توضیح داد: «ممکن است افرادی که به طور منظم قهوه می‌نوشند، ثروتمندتر باشند، بنابراین مراقبت‌های بهداشتی بهتر یا دوره‌ای طولانی‌تر از اوقات فراغت یا فعالیت تناسب اندام نسبت به افرادی که قهوه نمی‌نوشند، داشته باشند که این مسئله می‌تواند خطر مرگ آن‌ها را کاهش دهد.»

محققان عواملی مانند رژیم غذایی، سیگار کشیدن، وضعیت اجتماعی و اقتصادی، مشکلات سلامتی و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا را در این مطالعه نظر گرفته اند.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که قهوه ممکن است برای سلامتی مفید باشد، زیرا نوشیدن قهوه با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف از بیماری مزمن کبد گرفته تا برخی از انواع سرطان و حتی زوال عقل مرتبط است.

کریستینا وی گفت: بزرگترین هشدار من در ارتباط با نوشیدن قهوه این است که هیچ نوع قهوه‌ای با مقادیر زیاد کالری ننوشید، زیرا مطالعات دیگری نیز وجود دارد که به وضوح نشان می‌دهد مصرف قند و سطوح پر کالری برای سلامتی خوب نیست. ما باید کارها را در حد اعتدال انجام دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1143007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =