نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره خطر فروپاشی هشدار داد

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: ما با خطر متلاشی شدن روبرو هستیم و اسرائیل در حال نزدیک شدن به فروپاشی است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد: ما با خطر متلاشی شدن روبرو هستیم و اسرائیل در حال نزدیک شدن به فروپاشی است.

وی افزود:  اسرائیل یکسال قبل به یکی از سخت ترین لحظات انحطاط رسید. اسرائیل در برابر آزمون واقعی قرار دارد و شاهد وضعیت بی سابقه از نزدیک شدن به فروپاشی است.

بنت با اشاره به مرحله حساس و خطرناکی که این رژیم با آن روبرو است، بنیامین نتانیاهو و مخالفانش را به سم پراکنی و بلوا متهم کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیان کرد: ما قبلا دو بار به علت جنگ‌های داخلی اول زمانی که عمر آن 80 سال بود، تجزیه شد و [در جنگ داخلی] دوم زمانی که این سرزمین 77‌ ساله بود، از هم پاشید. ما اکنون در دوره سوم به سر می‌بریم و به دهه هشتم نزدیک می‌شویم. همه ما در برابر یک آزمون واقعی قرار داریم.  آیا می‌توانیم کشورمان را حفظ کنیم؟»

وی همچنین با اشاره به هرج و مرج، انتخابات مکرر، فلج شدن کابینه در اراضی اشغالی در سال‌های گذشته، افزود که این رژیم به یکی از سخت‌ترین لحظه‌های انحطاط خود رسیده است.

نفتالی بنت اعلام کرد: اسرائیل در حال حاضر بر سر یک دو راهی تاریخی قرار دارد. خطر فروپاشی همچنان به قوت خود باقی است و از بین نرفته است. همه ما باید این شرایط را درک کنیم. ما در گذشته با بحران‌های متعددی مواجه شدیم. از جمله آن ها می توان به برگزاری انتخابات های مکرر و ظهور و بروز هرج و مرج اشاره کرد. لذا باید دانست که اکنون به سخت‌ترین لحظه‌های انحطاط رسیده‌ایم.

نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی همچنین بیان کرد:  چند روز پیش نیز ما در حال رفتن به سوی پنجمین کارزار انتخاباتی بودیم که می‌توانست کشور را تجزیه کند. پس از آن، من سخت‌ترین تصمیم زندگی‌ام را گرفتم که تشکیل کابینه نجات ملی برای نجات اسرائیل از هرج و مرج و بازگردانی آن و شراکت با افرادی بود که نظرات کاملا متفاوتی با من داشتند.

این در حالی است که طبق نظرسنجی رسانه صهیونیستی اسرائیل هیوم که در ماه گذشته انجام شد، 69 درصد از شهرک نشینان نگران عاقبت اسرائیل هستند و 66 درصد از آنها هم به پلیس رژیم صهیونیستی اطمینانی ندارند.

یک نظرسنجی دیگر هم که از سوی جنبش بنیما انجام شد از بدبینی زیادی اسرائیلی‌ها در قبال آینده پرده برداشت.

طبق این نظرسنجی، چالشهای بسیار نگران کننده پیش روی آنهاست که از هم گسیختگی داخل این رژیم در راس آنهاست.

یادآور می‌شود که مقامات سیاسی، امنیتی، نظامی و شخصیت‌های علمی و رسانه‌ای صهیونیستی متعددی از احتمال «فروپاشی اسرائیل» سخن گفته‌اند.

«آری شاویط» تحلیلگر یهودی روزنامه عبری «هاآرتص» در تحلیلی با عنوان «اسرائیل نفس‌های آخر را می‌کشد» پیشتر نوشته بود: «دیگر جای زندگی در کشور نیست و باید به سانفرانسیسکو یا برلین رفت. ممکن است از نقطه بی بازگشت عبور کرده باشیم و دیگر امکان پایان دادن به اشغال، توقف شهرک‌سازی و دستیابی به صلح، امکان اصلاح صهیونیسم، نجات دموکراسی و تجزیه کشور وجود نداشته باشد.

«شائول آریل» ژنرال یگان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی و کارشناس حوزه مناقشه اعراب-اسرائیل نیز در روزنامه هاآرتص نوشته بود که اسرائیل راهبردهایی را مبنای خود قرار داده که تحقق «آرمان صهیونیسم» در خاک فلسطین اشغالی را به شکست منتهی کرده و اسرائیل در مسیر بر باد رفتن کامل این آرزو قدم بر می‌دارد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی هم از جمله افرادی است که در خصوص زوال این رژیم ابراز نگرانی کرده بود.

 او در تاریخ نهم اکتبر 2017 در جشن «سوکوت» یهودیان گفته بود: «تمامی تلاش خود را برای اینکه اسرائیل صدمین سالروز تأسیسش را ببیند به کار خواهم گرفت، اما این یک امر حتمی نیست. تاریخ به ما یاد داده است که حکومت مردم یهود بیش از هشتاد سال تاکنون دوام نیاورده است که مربوط به دوره حشمونیان است.

نگرانی از فروپاشی رژیم صهیونیستی در میان بسیاری از سران امنیتی و اطلاعاتی این رژیم نیز وجود دارد و برخی از آن‌ها در مناسبت‌های مختلف در این باره هشدار داده‌اند.

«کارمی گیلون» رئیس سال‌های 1995 الی 1996 سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) نیز پیش از این در اظهاراتی گفته بود: «ادامه سیاست‌ها ضد مسجد الاقصی در نهایت به ویرانی اسرائیل منجر می‌شود.

«مئیر داگان» رئیس اسبق سازمان تروریستی موساد هم در گفت‌وگو با شبکه 12 عبری‌زبان در این باره گفته بود که از آینده «آرمان صهیونیسم» احساس خطر می‌کند.

افراییم هالوی» نهمین رئیس موساد هم در هفتادمین سالگرد تشکیل رژیم صهیونیستی گفته بود: «ما در آستانه فاجعه هستیم. در یک تاریکی قبل از ورود به جهنم به سر می‌بریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1143032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =