بیانات رهبری در رسانه‌های جهان چه بازتابی داشت؟

بیانات امروز (شنبه) حضرت ایت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام خمینی(ره) به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام و هشدار ایشان درباره نقش دشمنان در ضربه زدن به کشور در رسانه های خارجی بازتاب داشت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، خبرگزاری رویترز در بازتاب بیانات رهبر تیتر زد: رهبر ایران «دشمنان» در ایران ناآرامی ایجاد کردند تا جمهوری اسلامی را سرنگون کنند.

این رسانه انگلیسی نوشت: رهبر ایران در نطقی تلویزیونی گفت: امروز، مهم ترین امید دشمنان این است که بر اساس اعتراضات عمومی به کشور ضربه بزنند... اما محاسبات دشمنان  همچون بسیاری از محاسبات قبلی آنها غلط است.

در گزارش رویترز که سوئیس اینفو نیز آن را بازنشر کرده، آمده است: رهبر ایران روز شنبه دشمنان را در اعتراضات اخیر در ایران مقصر دانست .

وی همچنین گفت: دشمنان علیه ایران «جنگ روانی» به راه انداخته اند و ایران را متهم به دزدی دریایی دو کشتی یونانی بعد از توقیف تانکر نفتی ایران از سوی آمریکا می کنند.

وی با اشاره به اعتراضات یک هفته ای به دلیل فروریختن ساختمانی در جنوب غرب ایران گفت: امروز دشمنان ایران بیشترین امید را دارند که بر اساس اعتراضات مردمی به کشورضربه بزنند. اما محاسبات آنها غلط است

روزنامه اکسپرس انگلیس نیز تیتر زد: «خشم ایران به جوش آمد: رهبر انقلاب هشدار داد «دشمنان» که می خواهند جمهوری اسلامی را سرنگون کنند».

بلومبرگ نوشت: توقیف دو نفتکش یونانی در خلیج فارس پاسخ مستقیم به «دزدی» نفت خام ایران توسط یونان و آمریکا در ماه گذشته بود.
بلومبرگ می افزاید مقامات ایرانی پیشتر گفته بودند این کشتی‌ها که هر کدام حدود یک میلیون بشکه نفت حمل می‌کردند، به دلیل ارتکاب «تخلفات فاش نشده» توقیف شدند.

 به گزارش گروه امام و رهبری خبرگزاری ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (شنبه) در اجتماع پرشور مردم در مرقد مطهر رهبر کبیر انقلاب به مناسبت سی‌وسومین سالگرد عروج آن عزیز سفر کرده، امام خمینی را روح جمهوری اسلامی، شخصیتی حقیقتاً استثنایی وامامِ «دیروز و امروز و فردای ملت ایران» خواندند و تأکید کردند: نسل جوان و هوشمند کنونی برای اداره آینده کشور و رساندن ملت به قله‌های پر شکوه به نرم‌افزاری مطمئن، جامع، شتابدهنده وتحول‌آفرین یعنی درسها و گفتار و رفتار امام نیاز دارد.

ایشان همچنین با بیان توصیه‌هایی مهم، مردم و فعالان انقلابی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را به جلوگیری از هویت‌زدایی از انقلاب و تحریف امام، افشای دروغ و جنگ روانی دشمن، جلوگیری از نفوذ رگه‌های ارتجاع و سبک زندگی غربی، و قدرشناسی از مسئولان انقلابی سفارش کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1143033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =