چگونه آرایشگاه مردانه راه‌اندازی کنیم؟

سوالی که برای بسیاری از افراد مطرح می شود این است که چگونه آرایشگری مردانه راه اندازی کنیم؟ در پاسخ این سوال باید بگویم که برای راه اندازی یک آرایشگاه باید چندین مرحله را پشت سر بگذارید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سوالی که برای بسیاری از افراد مطرح می شود این است که چگونه آرایشگری مردانه راه اندازی کنیم؟ در پاسخ این سوال باید بگویم که برای راه اندازی یک آرایشگاه باید چندین مرحله را پشت سر بگذارید. مهمترین قدمی که شما باید برای موفق شدن در آرایشگری و راه اندازی یک آرایشگاه مردانه انجام دهید این است که در یک آموزشگاه آرایشگری آموزش ببینید.

آموزش دیدن در یکی از بهترین آموزشگاه ها موفقیت در کسب و کار آرایشگری و سود آوری را برای شما تضمین می کند. حالا با سراغ مراحلی می رویم که برای راه اندازی آرایشگاه باید طی شوند. این مراحل شامل خرید یا اجاره مغازه، در صورت نیاز بازسازی و نوسازی مغازه، تجهیز کردن مغازه است. بعد از طی کردن آن شما باید به سراغ دریافت مجوز بروید و بعد از دریافت تاییده می توانید کار خود را شروع کنید.

اولین قدم در راه اندازه آرایشگری مردانه

اولین قدیمی که برای بازگشایی یک آرایشگری مردانه باید انجام دهید این است که یک مدرک معتبر از بهترین آموزشگاه آرایشگری مردانه دریافت کنید. حتی اگر به صورت تجربی با این رشته آشنایی دارید اما باز هم باید برای دریافت مجوز یک مدرک معتبر داشته باشید.

آموزش آرایشگری مردانه

برای آموزش کافی است تا در یک آموزشگاه آرایشگری در دوره های آرایشگری درجه ۲ و بعد از قبولی در امتحانات تئوری و عملی وارد دوره آموزش آرایشگری درجه ۱ شوید. دوره درجه ۲ حدودا ۳ ماهه است و طی آن به شما آموزش قیچی روی هوا و... به شما آموزش داده می شود.

خرید یا اجاره مغازه مناسب ارایشگری

بعد از اینکه شما آموزش های کافی در حوزه آرایشگری را در بهترین آموزشگاه آرایشگری مردانه یاد گرفتید وقت آن رسیده تا به سراغ راه اندازی مغازه خودتان بروید. اولین قدم خرید یا اجاره مغازه مناسب برای آرایشگری است. در این زمینه سعی کنید از یک کارشناس کمک بگیرید و بهترین مکان راهبری را برای خرید مغازه انتخاب کنید. تا به خوبی دیده شوید.

مغازه شما هر قدر در یک خیابان پر رفت و آمد تر باشد، کار شما برای جذب مشتری های گذرا راحت تر خواهد بود. این نکته را به خاطر داشته باشید که اطراف یک مغازه دیگر مغازه را خریداری نکنید. به این خاطر که اغلب مشتری های قدیمی به این مغازه می روند. در نتیجه شما نمی توانید در همچین موقعیتی به خوبی رشد کنید.

تجهیز کردن سالن آرایشگاه با وسایل آرایشگری

چگونه آرایشگری مردانه راه اندازی کنیم؟ بعد از انتخاب مغازه اکنون وقت آن رسیده تا این مکان را با تجهیزات آرایشگری تجهیز کنید. شما می توانید در ابتدا با خرید وسایل ضروری تر کارتان را شروع کنید و بعد از مدتی به سراغ خرید سایر تجهیزات بروید. اما هرگز به سراغ خرید وسایل بی کیفیت ارزان نروید.

ابتدا تعدادی صندلی مناسب آرایشگاه تهیه کنید. یک میز دیواری و آینه نیز روبروی صندلی ها نصب کنید. ماشین اصلاح از تجهیزات پرکاربرد در هر آرایشگری است. نمونه ای که انتخاب می کنید باید با کیفیت باشد و استهلاک آن کم باشد و در اثر استفاده طولانی مدت صدمه نبیند. برای کارهای ساده تر نمونه ها قدمی مناسب اند.

دومین وسیله مورد نیاز خرید قیچی های کوتاه و حجم زن است. شانه و برس نیز از جمله وسایلی است که مدل های مختلفی دارند و کاربرد هر یک از آنها متفاوت است. شانه های فید و شانه و کوتاه کردن، برس های گرد و... را تهیه کنید. بعد از ان به سراغ خرید یک سشوار از یک برند خوب بروید.

علاوه بر موارد فوق تجهیزات دیگری هستند که باید آنها را تهیه کنید. از جمله این موارد می توان به افزودنی های مو، چسب مو، مو مصنوعی، ژل و فوم ریش، رنگ مو، اکسیدان و... اشاره کرد. 

۷ مرحله دریافت مجوز آرایشگری مردانه

آخرین قدیمی که باید برای راه اندازی آرایشگاه انجام دهید؛ دریافت مجوز از سازمان اتحادیه آرایشگری است. برای دریافت پروانه کسب از این موسسه باید مراحل زیر را طی کنید.

۱.  ارسال سند مالکیت یا اجاره مغازه به همراه ارسال مدرک آرایشگری مردانه به اتحادیه

۲.  برسیه مسئولین اتحادیه و ارسال مدارک به ادارات

۳.  دریافت تایید اولیه از اتحادیه و شرکت در جلسات آموزش بهداشت

۴.  ارسال برگه نتیجه آزمایشات انگل و هپارین به اتحادیه

۵.  مورد بررسی قرار دادن مدارک شما و تجهیزات استاندارد در آرایشگاه

۶.  مجهز بودن آرایشگاه به دستگاه UV برای ضدعفونی وسایل آرایشگری

۷.  کسب دریافت پروانه کسب و کار آرایشگری مردانه

شما باید افزون بر مدارک آرایشگری و ارائه نتایج آزمایشگاه نیاز است تا مدارک دیگری هم ارائه دهید. گواهی عدم سوء پیشینه از مدارکی است که باید به اتحادیه ارائه دهید. ارائه این گواهی به اتحادیه این اطمینان را می دهد که تنها هدف شما از دریافت این مجوز کسب و درآمد است. همچنین باید گواهی مدرک عدم اعتیاد را نیز به دانشگاه ارائه دهید.

سخن پایانی

بسیاری از شما به دنبال شغلی می گردند که افزون بر سود آوری به سرمایه کمی برای راه اندازه نیاز داشته باشد. به همین خاطر ما در آموزشگاه آرایشگری مردانه هیر آکادمی در این مقاله به شما صفر تا صد تاسیس آرایشگری مردانه در تهران یا هر شهر دیگری را آموزش دادیم. تا بتوانید با یک سرمایه کم یک کسب و کار پررونق را راه اندازی کنید.

۱. متراژ مغازه آرایشگری مردانه باید چند متر باشد؟

بهتر است در ابتدا که تصمیمی برای استخدام افراد زیادی ندارید یک مغازه کوچک تهیه کنید تا بتوانید از پس هزینه های آن بر بیاید. البته حداقل متراژی که اتحادیه تایید می کند ۱۸ متر است.

۲. کلاس های آموزش بهداشت در آموزشگاه آرایشگری چیست؟

اتحادیه برای شما یک کلاس ۱۰ جلسه ای آموزشی در زمینه بهداشت می گذاشت و بعد از آن شما ۳ آزمایش مانند آزمایش انگل و هپارین را از شما می گیرد.

۳. برای جذب مشتری در آرایشگاه چه اقداماتی انجام دهیم؟

پخش موسیقی در محیط آرایشگاه، استفاده از تجهیزات مدرن، ارائه خدمات گسترده در حوزه آرایشگری، برخورد خوب با مشتری و... در جذب مشتری ها اثر گذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1143043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =