تلویزیون باید آینه تمام‌نمای حقیقت در جامعه باشد / نقش رسانه‌های جمعی در میزان آگاهی‌بخشی به مردم

وجود حجم گسترده‌ای از وسایل ارتباطات جمعی در میان مردم باعث شده تا عرصه رقابت در میان رسانه‌ها افزایش یابد و مردم به آن رسانه‌ای بیشتر مراجعه کنند که صداقت بیشتری در گفتار و کلامش دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در عصری زندگی می‌کنیم که نقش رسانه‌های جمعی در آن بسیار پُررنگ شده و مردم برای آگاهی از اتفاقاتی که در پیرامونشان در حال وقوع است به آن رجوع می‌کنند.

اهمیت تلویزیون و تأثیر بسزایی که در میزان آگاهی‌بخشی به مردم ایفا می‌کند باعث شده تا بسیاری از آن به عنوان رسانه مرجع یاد کنند.

بیشتر بخوانید:

توصیه‌های احترام برومند به مدیران صدا و سیما / تلویزیون باید در خدمت مردم باشد

در این بین اما وجود حجم گسترده‌ای از وسایل ارتباطات جمعی در میان مردم باعث شده تا عرصه رقابت در میان رسانه‌ها افزایش یابد و مردم به آن رسانه‌ای بیشتر مراجعه کنند که صداقت بیشتری در گفتار و کلامش دارد.

این روزها شاهد هستیم که مردم کمتر به تلویزیون اهمیت نشان داده و بیشتر شبکه‌های اجتماعی را به عنوان مرجع اصلی می‌دانند و برخی دلیل این موضوع را طرح وارونه حقایق از سوی این رسانه جمعی عنوان می‌کنند. در همین راستا گفت‌وگویی داشتیم با چند تن از هنرمندان که در ادامه از نگاهتان می‌گذرد.

تلویزیون باید در خدمت مردم باشد

احترام برومند گوینده و مجری پیشکسوت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره نقش تلویزیون در میزان اطلاع‌رسانی به مردم اظهار کرد: توصیه من به صدا و سیما این است که بسیار مراقب بزرگنمایی‌ها و طرح مسائل کذب در تلویزیون باشند.

وی افزود: الان دیگر مانند گذشته نیست، چرا که دارای حجم گسترده‌ای از وسایل ارتباطات جمعی هستیم و به نوعی عرصه رقابت بالا رفته است.

برومند افزود: من از تلویزیون کشورم انتظار دارم که آنچه که به مردم می‌گوید چیزی جز صداقت و حقیقت نباشد.

گوینده و مجری پیشکسوت در ادامه با اشاره به نقطه ضعف صدا و سیما گفت: متاسفانه مدیران در تلاشند تا مسائل را آن گونه که می‌‍‌خواهند نشان دهند.

وی تاکید کرد: این نقطعه ضعف در شبکه‌های فارسی زبان خارجی نیز دیده می‌شود که خب ما توقعی جز این از آنها نداریم و امری طبیعی است ولی تلویزیون مملکت خودمان باید بی‌طرف بوده و به هیچ قدرتی وابسته نباشد و به طور کامل در خدمت مردم باشد اما چنین نیست.

صدا و سیما آینه واقعیت‌های جامعه نیست

رضا فیاضی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز عنوان کرد: واقعیت این است که مردم تلویزیون را آینه زندگی خود نمی‌بینند به همین دلیل با آن رابطه برقرار نمی‌کنندو

بازیگر سریال قصه‌های تابه‌تا افزود: لازم است که مسئولین شرایطی را ایجاد کنند که نشان‌دهنده مشکلات مردم و واقعیت‌های جامعه باشد.

تلویزیون از طرح مسائل کذب بپرهیزد

هوشنگ توکلی بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز  نیز در این باره عنوان کرد: تلویزیون باید از طرح مسائل و اخبار و تبلیغات دروغ بپرهیزد اما متاسفانه این موضوعی است که نه تنها کشور ما بلکه دنیا را گرفتار کرده است.

بازیگر سریال مرگ تدریجی یک رویا افزود: اعتقاد من بر این است که اعتماد، راستگویی، صداقت، طرح مسائل واقعی نه کذب باعث جذب مخاطب می‌شود در غیر این صورت تلویزیون مخاطب خود را از دست خواهد داد.

بر اساس گزارش ایسکانیوز، مهمترین وسیله ارتباط جمعی که می‌تواند در بین اقشار جامعه نفوذ کند، تلویزیون است و با توجه به اهمیت این موضوع و نقشی که باید در بازتاب حقایق در جامعه داشته باشد انتظار می‌رود مسئولان فکری به حال این موضوع کنند تا میزان مخاطب‌گریزی این رسانه جمعی را کاهش دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1143081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =