پیام تسلیت مقامات برای درگذشت حجت الاسلام والمسلمین دعایی

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی نماینده ولی فقیه و سرپرست موسسه مطبوعاتی اطلاعات درگذشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی درگذشت.

بیشتر بخوانید

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی درگذشت + سوابق

حجت الاسلام والمسلمین محمود دعایی نماینده شش دوره ابتدایی مجلس شورای اسلامی از ابتدا تا سال ۱۳۸۳ بود.

دعایی یکی از همراهان امام خمینی در دوران اقامت وی در شهر نجف و سفیر ایران در عراق بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی نماینده ولی فقیه و سرپرست موسسه مطبوعاتی اطلاعات فردا از حسینیه جماران برگزار خواهد شد.

جمعی از مقامات و مسئولان در پیام‌هایی درگذشت این روحانی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت رئیس جمهور

 رئیس جمهور در پیامی با ارج نهادن به خدمات صادقانه یار دیرین امام و انقلاب، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی درگذشت وی را به خانواده مکرم آن مرحوم، رهبر معظم انقلاب، جامعه رسانه‌ای کشور و عموم دوستدارانش تسلیت گفت.

پیام تسلیت محمدجوادظریف

محمدجوادظریف، در این ارتباط در صفحه اینستاگرام خود نوشت:«انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال ناگهانی استاد انسانیت و اخلاق، عالم وارسته حضرت حجةالاسلام و  المسلمین جناب حاج سید محمود دعایی همه دوستدارنش را در ماتمی بزرگ نشاند.

از شمار دو چشم یک تن کم
وز شمار خرد هزاران بیش

این ضایعه بزرگ را به خانواده معزز ایشان، خانواده بزرگ رسانه و همه دوستداران آن بزرگمرد تسلیت عرض می‌نمایم. از خداوند منان علو درجات آن بزرگوار و صبر و اجر برای همه بازماندگان مسئلت دارم.»

پیام تسلیت نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها

در پی درگذشت حجت الاسلام سید محمود دعایی، پدرام پاک آیین، نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها در هیأت نظارت بر مطبوعات پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم گرانقدر، مرحوم حجّت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سید محمودعایی (رحمت‌الله‌علیه) موجب تالم و تاثر گردید. تلاش کم‌نظیر ایشان در  مدیریت مؤسسه مطبوعاتی اطلاعات که با ارتباط مستمر با مجامع فرهنگی و هنری توام بود، در کنار مجاهدت های دوران مبارزات اسلامی، ستودنی و به یادماندنی است.
درگذشت این شخصیّت خدوم و مردمی را به  رهبر معظم انقلاب اسلامی، جامعه رسانه ای و به خانواده‌ مکرّم  و دیگر بازماندگان محترم ایشان تسلیت عرض کرده و  از خداوند متعال، علوّ درجات و رحمت واسعه را  برای ایشان طلب می‌کنم.
پدرام پاک آیین
نماینده مدیران مسئول رسانه ها در هیأت نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌ها»

پیام تسلیت سید حسن خمینی

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی را تسلیت گفت.

 متن پیام یادگار امام بدین شرح است:

بسمه تعالی

خبر ناباورانه درگذشت یار وفادار امام خمینی و روحانی مبارز و پارسا مرحوم حجه الاسلام و المسلمین حاج سید محمود دعایی طاب ثراه در روز پانزدهم خرداد دل های دوستان ایشان را به درد آورد و قلب های همه ما را ماتم زده ساخت.

نام دعایی با تاریخ انقلاب اسلامی گره خورده و یاد آن مجاهد خستگی ناپذیر با تاریخ زندگی امام خمینی آمیخته است. برای من و شاید برای همه کسانی که با مرحوم دعایی آشنایی داشتند فراق او سخت و طاقت فرساست و مهربانی و صفای او و همچنین دل دریایی و وسعت نظرش همیشه در یادها پابرجاست.

آن مرحوم از زمره پاک ترین همراهان امام در نجف اشرف و از زمره خالص ترین یاران ایشان و بیت ایشان در ایام مبارزه و انقلاب بود. صدای گرم او در رادیوی صدای روحانیت مبارز در دوران مبارزه و خلق و خوی نرم او در روزنامه وزین اطلاعات در دوران پیروزی از یادها نخواهد رفت.

خدایش بیامرزد و او را با اجداد طاهرینش محشور دارد. اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت این روحانی پاکباخته به همسر و دختران و پسران بزرگوارش برای خود و همه داغدیدگان از خدای متعال صبر جمیل مسئلت دارم.

عاش سعیداً و مات سعیداً

سید حسن خمینی

***

تسلیت محمدرضا عارف

انالله و اناالیه راجعون

در ایام سی و سومین سالگرد ارتحال رهبر فقید انقلاب اسلامی، یکی از یاران وفادار ایشان دیده از جهان فرو بست و دوستداران خود را در غم و ماتم فرو برد.

برادر بزرگوارم حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید محمود دعایی بعد از عمری مجاهدت و تلاش در عرصه های مختلف بویژه در امر خطیر رسانه از میان ما رفت و به سوی معبود شتافت .

اخلاق مداری،سعه صدر، پاکدستی ،مردم داری ، فروتنی و بسیاری دیگر از خصایل نیک در این مرد بزرگ متجلی شده بود.

مرحوم دعایی  به گونه ای روزنامه اطلاعات را اداره کرد که تریبونی برای همه دیدگاه های وفادار به انقلاب اسلامی بود و  هیچگاه این رسانه باعث کدورت و ناراحتی یاران انقلاب نگردید.

این ضایعه اندوه بار را به خانواده محترم دعایی، همه علاقه مندان ایشان و اصحاب مطبوعات تسلیت عرض می کنم و برای آن انسان شریف از درگاه خداوند متعال غفران الهی و حشر با اولیا ء الله را مسالت دارم .

روحش شاد و یادش گرامی باد.

پیام تسلیت آذری جهرمی

خدا رحمت کند سیدمحمود دعایی عزیز را

متواضع، دوست‌داشتنی، خداترس و بی‌نظیر بود.

تسلیت به خانواده محترم و دوستان داغدارش

 پیام  علی شمخانی

انالله و انا الیه راجعون

روح بلند دوست دیرین و فرهیخته ام ،جناب حجةالاسلام والمسلمین سید محمود دعایی که از شاگردان و مریدان امام خمینی(ره) و پیشتازان مبارزه با رژیم ستمشاهی بود در ۱۵ خردادماه سالروز قیام تاریخ ساز مرادش آسمانی شد.

دعائی عمر با برکت خود را با مجاهدت و خدمت صادقانه و بی ادعا به مردم و در رکاب امامین انقلاب سپری کرد و به واقع نمادی قابل الگوگیری از طلبه ای با زیست و منش انقلابیو مردمی بود.

این‌جانب این ضایعه را به مقام معظم رهبری، خانواده محترم ایشان و اصحاب فرهنگ و رسانه تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان طلب آمرزش می‌کنم.

پیام تسلیت اسماعیلی وزیر فرهنگ

"انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت ناگهانی روحانی وارسته،  و یار دیرین انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدمحمود دعایی موجب تاسف و تالم عمیق گردید.

آن مرحوم که از نخستین روزهای نهضت انقلاب اسلامی، در همراهی و همگامی با مقتدای خویش از هیچ تلاشی فروگذار نکرد، با ساده‌زیستی و مردم‌مداری،  یادگار ارزشمند روزهای سخت مبارزه ملت بزرگ ایران علیه رژیم سلطنتی پهلوی بود و سرانجام در سالروز قیام سرنوشت ساز و نهضت آفرین ملت ایران در ۱۵ خرداد، چشم از این دنیای فانی فرو بست و به امام شهیدان پیوست.

آقای دعایی با بیش از ۴ دهه مسئولیت در روزنامه اطلاعات، و حضور ۶ دوره ای در مجلس شورای اسلامی، یک چهره متخلق و  برجسته رسانه ای و سیاسی بود که فقدانش تاسف برانگیز است.

اینجانب فقدان این انسان والارتبه و سلیم النفس را به محضر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، خانواده محترم و فرزندان عزیزش، اهالی ارجمند فرهنگ، هنر و رسانه به ویژه همکاران موسسه اطلاعات صمیمانه تسلیت می گویم.

از درگاه ایزد متعال، برای آن عزیز سفر کرده رحمت و مغفرت و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی خواستارم."

تسلیت سید هادی خامنه‌ای

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت روحانی انقلابی و خوشنام و دوست و همکار قدیمی، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، در روزهایی که متأثر از غم فراق امام عزیز است، موجب تأسف و اندوه مضاعف گردید.

آن مرحوم که از جوانی افتخار همراهی با امام را در قم و نجف یافت و در حلقه یاران نزدیک ایشان قرار گرفت، در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بر عهد دیرین خود با امام و مردم ماند و با ساده زیستی و سلامت نفس و اعتدال و پرهیز از تندروی‌های تفرقه‌انگیز، سعی در حفظ وحدت جامعه و تقویت ظرفیت‌های فرهنگی و سیاسی انقلاب داشت.

اینجانب این مصیبت را به همسر مکرمه و فرزندان ایشان و جمیع بازماندگان و دوست‌داران و همکاران آن عزیز در روزنامه اطلاعات و اصحاب فرهنگ و هنر تسلیت می‌گویم و برای آن فقید سعید رحمت واسعه و علو درجات مسئلت دارم.

سید هادی خامنه‌ای

پیام تسلیت سخنگوی دولت

بهادری جهرمی نوشت: سادگی، بی‌آلایشی و مردمی بودن از ‌ویژگی‌های این روحانی مبارز بود که مصالح کشور را بر نگاه‌های سیاسی و حزبی ترجیح می‌داد.

پیام تسلیت معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

یاسر احمدوند (معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در پی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی پیام تسلیتی منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است: «
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون

درگذشت روحانی مجاهد، متخلق، مردمدار و انقلابی جناب حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی را به جامعه مومن انقلابی و اهالی فرهنگ تسلیت عرض می‌کنم.

حسن خلق در معاشرت با عموم مردم و زهد در زندگی و پایبندی به راه و اندیشه امام راحل رضوان الله علیه و متابعت از رهبر حکیم انقلاب از  آن بزرگوار شخصیتی محبوب و موثر ساخته بود.

نقش فرهنگی ایشان در تحولات انقلاب اسلامی قبل و بعد از انقلاب نام ایشان را در زمره مجاهدان عرصه فرهنگ ماندگار خواهد کرد.
برای خانواده مکرم و مخصوصا فرزندان ایشان در این مصیبت صبر و اجر مسالت می‌نمایم.

یاسر احمدوند
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی»

انتهای پیام

کد خبر: 1143110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =