موسیقی در جامعه ما متولی ندارد / خط قرمزهای ارشاد مانع خلاقیت هنرمندان

مدرس موسیقی و آهنگساز گفت: خط قرمزهایی که ارشاد جلوی پای هنرمندان می‌گذارد موجب از بین رفتن خلاقیت آنان می‌شود و نمی‌توان انتظار ارائه کارهای خوب را از آنان داشت.

ابوالفضل حیاتی، مدرس موسیقی و آهنگساز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره علت گرایش جوانان به موسیقی‌های نابهنجار اظهار کرد: یکی از دلایل مهمی که می‌توان در این زمینه به آن اشاره کرد این است که ما ذائقه شنونده‌هایمان را از بین برده‌ایم.

وی افزود: وقتی کار ارزشمندی ساخته می‌شود و مخاطب نداشته باشد، هنرمند نیز مجبور می‌شود که سطح کیفی کارش را پایین بیاورد که نتیجه‌اش می‌شود روندی که در حال حاضر به آن دچار شده‌ایم.

حیاتی ادامه داد: وقتی جوانان از لحاظ اقتصادی و اجتماعی در یک خفقان به سر می‌برند این موضوع برایشان تبدیل به یک عقده می‌شود و در نتیجه عصیان‌گر می‌شوند و تمایلی به فکر کردن ندارند و هر چه به خوردشان دهند می‌پذیرند.

بیشتر بخوانید:

تنزل جایگاه موسیقی محلی در ایران / لازم است تعداد جشنواره‌های موسیقی افزایش یابد

مدرس موسیقی گفت: یکی دیگر از دلایلی که می‌توان در این زمینه به آن اشاره کرد این است که متاسفانه در منظر مدیران و مسئولان کشور، فرهنگ آخرین موضوعی است که مهم به نظر می‌رسد و چندان برای آن ارزش قائل نیستند.

وی همچنین با اشاره به خط قرمزهای ارشاد عنوان کرد: خط قرمزهایی که این سازمان جلوی پای هنرمندان می‌گذارد موجب از بین رفتن خلاقیت آنان می‌شود و نمی‌توان انتظار ارائه کارهای خوب را از آنان داشت.

حیاتی افزود: البته مشکل دیگری که در این بین بر همه این مسائل دامن زده است همه‌گیری کروناست که البته این بیماری در همه کشورها باعث به وجود آمدن مشکلاتی شد اما این مشکلات در کشور ما به گونه‌ای دیگر بود.

مدرس موسیقی گفت: کرونا در ایران باعث شد تا بسیاری از برنامه‌ها به صورت آنلاین برگزار شود، اما وقتی موسیقی متولی نداشته باشد این موضوع به شکلی آسیب‌رسان ادامه پیدا می‌کند چرا که وقتی کسی نیست تا تعریف و ملاکی برای کیفیت تعیین کند هر کسی می‌تواند داعیه استاد بودن داشته باشد.

وی با اشاره به این موضوع گفت: طی اتفاقاتی که در این دو سه سال اخیر افتاد هرکسی برای خود در اینستاگرام صفحه‌ای ایجاد کرد و داعیه معلم شدن داشت، همین مسئله موجب شد که چارچوب و اسلوبی که باید ادامه پیدا می‌کرد به هم بخورد و قوانین خراب شود.

حیاتی در پایان تاکید کرد: موسیقی در کشور ما به شدت به هم ریخته است و باندبازی در آن موج می‌زند و انگار این عرصه تنها در دستان یک عده خاص می‌چرخد که امیدوارم این روند هر چه سریع‌تر درست شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1143179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =