عقب‌نشینی ایران در مذاکرات وین، هدف از قطعنامه احتمالی آژانس است

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: قطعاً اقدام احتمالی آژانس علیه کشورمان در راستای فشار های مختلفی است که طرف آمریکایی برای عقب‌نشینی ایران در جنگ اراده ها و مذاکرات وین وارد می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سید مصطفی خوش چشم کارشناس مسائل بین‌الملل قطعنامه احتمالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه کشورمان را در چارچوب جنگ اراده‌ها بین ایران و ایالات متحده توصیف کرد و گفت: قطعاً اقدام احتمالی آژانس علیه کشورمان در راستای فشارهای مختلفی است که طرف آمریکایی برای عقب‌نشینی ایران در جنگ اراده‌ها و مذاکرات وین وارد می‌کند.

وی افزود: مجموعه‌ی این اقدامات علیه کشورمان در حوزه‌های مختلف ازجمله دزدیدن نفتکش ایرانی در سواحل یونان تا اقدامات تخریبی و عملیات ترور توسط صهیونیست‌ها، جنگ روانی و برجسته سازی اپوزیسیون ضعیف و بدون پشتوانه که با استفاده از رسانه‌های ضد انقلاب سعی در برجسته نمایی آن‌ها دارند، همه در راستای یک هدف و آن هم ایجاد فشار سیاسی برای عقب بردن ایران است.

بیشتر بخوانید:

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره آتش‌ سوزی اخیر در پارچین توضیح داد /خرابکاری‌ها در نطنز و ترورها برای ضربه به مذاکرات

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: قطعاً قطعنامه آژانس مسیری را که نمایش می‌دهد را در پی ندارد؛ زیرا ارجاع به شورای امنیت در نهایت با وتوی چین و روسیه مواجه خواهد شد و راه به جایی نخواهد برد و فقط یک اقدام نمایشی برای این است که فشار بر طرف ایرانی را زیاد کند.

خوش‌چشم گفت: با وجود مکانیسم ماشه نیازی به طی کردن چنین مسیری نیست، اگر طرف غربی از مکانیسم ماشه صحبت نمی‌کند و بر قطعنامه آژانس تاکید دارد، دلیلش این است که به دنبال اقدامات عملی نیست و نیاز دارد که مذاکرات وین را همچنان زنده نگه دارد تا شانس توافق به وجود آید.

وی با بیان اینکه غرب درصدد است با استفاده از این حربه و با یک نمایش سیاسی نخ نما بر ایران فشار آورد،گفت: اما ما با این فشارها بیگانه نیستیم و در طول این ۲۰ سال گذشته فشارهای وارده به مراتب بیشتر از این بوده است و منحصر به حوزه سیاسی نیست و فشارهایی که در طول سالیان گذشته در حوزه‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی و رسانه‌ای با هدف عقب‌نشینی ایران بوده است که ناکام ماندند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1143212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =