اخبار بازار خودرو/ تداوم رکود در بازار خودرو/ پیش بینی قیمت‌ها در هفته آینده

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران با اشاره به ثبات نسبی قیمت‌ها در دو هفته گذشته، بازار خودروی پایتخت را راکد توصیف کرد و گفت: خریداری در بازار با قیمت‌های فعلی وجود ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سعید موتمنی امروز (دوشنبه) افزود: روند قیمت‌ها در بازار خودرو طی دو هفته اخیر، با ثبات و در برخی خودروها با کمی افزایش همراه بوده است.

بیشتر بخوانید:

اخبار بازار خودرو/ قیمت شاهین ۵ میلیونی کاهش یافت

وی بیان داشت: همچنان عرضه خودروسازان کم است و پاسخگوی نیاز بازار نیست؛ همچنین افزایش نرخ ارز سبب شده تا فروشندگان قیمت‌های بالاتری برای خودروهای خود اعلام کنند.

این مقام صنفی اظهار داشت: در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها و همچنین در فضای مجازی از کاهش ۴۰ میلیون تومانی قیمت سمند خبر داده بودند که درست نیست.

وی ادامه داد: سمند به دلیل برخی مشکلات از سوی سازمان ملی استاندارد با توقف تولید همراه شده و شماره‌گذاری نیز نمی‌شود، با این حال امروز قیمت آن در بازار همچون ۲ هفته گذشته در محدوده ۳۰۱ میلیون تومان بود.

موتمنی تاکید کرد: قیمت سایر خودروها نیز تفاوت آنچنانی نسبت به دو هفته گذشته تجربه نکرده است، با این حال به دلیل افزایش جزئی نرخ ارز قیمت‌های اعلامی توسط فروشندگان در فضای مجازی کمی بالاتر از قیمت‌های دو هفته اخیر است، البته خریداران نیز در بازار اقدام به خرید نمی‌کند و به نوعی خریدار نیست.

مشخص نبودن دستورالعمل و جزئیات واردات خودرو

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران یادآور شد: در بازار خودروهای خارجی نیز با وجود پایان ممنوعیت واردات، از آنجایی که هنوز دستورالعمل و جزئیات واردات مشخص نشده، هیچ تحرک خاصی را شاهد نیستیم؛ بر این اساس هم قیمت‌های اعلامی فروش بالاست و هم عده‌ای برای حفظ ارزش پول‌شان اقدام به خرید می‌کنند.

وی اضافه کرد: در ۱۰ سال گذشته قیمت جهانی انواع خودرو تغییر چندانی را تجربه نکرده است و اینکه عده‌ای عنوان می‌کنند قیمت خودروی خارجی افزایش داشته، مربوط به بازار است و نه قیمت فروش شرکت‌ها.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1143247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =