قیمت نفت از ۱۲۱ دلار عبور کرد

قیمت نفت امروز پس از افزایش قیمت نفت عربستان برای فروش در آسیا تا ۱۲۱ دلار در هر بشکه بالا رفت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز به نقل از رویترز، پس از اینکه عربستان قیمت نفت خود برای ماه جولای را افزایش داد و در بحبوحه تردید در مورد اینکه افزایش تولید ماهانه اوپک پلاس به کمبود بازار کمک کند، قیمت نفت در معاملات امروز به ۱۲۰ دلار در هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید

وزیر نفت: بازگشت نفت ایران به بازار موجب آرامش در بازارهای جهانی می‌شود

هر بشکه نفت برنت با ۳۲ سنت افزایش ۱۲۰.۰۴ دلار فروخته شد و ساعات اولیه معاملات به ۱۲۱.۹۵ دلار هم رسید.

هر بشکه نفت خام آمریکا با ۴۰ سنت افزایش ۱۱۹.۲۷ دلار فروخته شد و در ساعات اولیه معاملات به بالاترین رقم ۳ ماه گذشته برابر با ۱۲۰.۹۹ دلار در هر بشکه رسید.

عربستان قیمت نفت سبک خود برای عرضه به مشتریان آسیایی را ۲.۱ دلار در هر بشکه افزایش داد و تقریبا به بالاترین نرخی در ماه می به ثبت رسیده بود رسانده است.

این افزایش قیمت، پس از تصمیم اوپک برای افزایش تولید خود در ماه های جولای و آگوست به میزان ۶۴۸ هزار بشکه در روز صورت گرفته است.

امروز بانک های «سیتی‌بانک» و «بارکلیز»، پیش بینی خود از قیمت نفت برای سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ را افزایش داد و اعلام کرد، انتظار می رود که تولید و صادرات نفت روسیه حدود یک تا ۱.۵ میلیون بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۲۲ کاهش یابد.

۵ منبع آگاه به رویترز گفتند، شرکت های «انی» ایتالیا و «رپسول» اسپانیا نیز اجازه یافته اند تا از ماه آینده، حجم های کوچکی از نفت ونزوئلا را به اروپا ارسال کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1143270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =