راه‌اندازی سامانه پژوهشیار ویژه دانشجویان اتباع خارجی/ موضوع پژوهش دانشجویان غیر ایرانی متناسب با چالش‌های کشورشان است

قائم مقام معاونت بین‌الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: موضوعات مورد تحقیق این دانشجویان در سامانه پژوهشیار متناسب با چالش‌های سرزمینی کشور خودشان است.

عباس گنجی قائم مقام معاونت بین‌الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: ساماندهی بخشی از ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی موجب افزایش چشمگیر پذیرش دانشجویان غیرایرانی شده است. ابتدا واحدهایی که توانایی جذب دانشجویان اتباع را داشتند، احصا و سپس زیرساخت‌های لازم از جمله میز خدمت دانشجویی و دفتر خدمات کنسولی در تمام واحدهای پذیرنده متقاضیان اتباع خارجی فراهم شد.

وی افزود: همچنین با تدوین و ابلاغ آیین‌نامه‌ها، ضوابط و قوانین جدید، دسترسی دانشجویان غیرایرانی را به خدمات دانشگاهی تسهیل کردیم؛ مثلا سامانه‌ای ویژه ثبت نام کاملا غیرحضوری و سامانه دیگری برای آموزش زبان فارسی برای علاقه‌مندان آن ایجاد کرده‌ایم.

گنجی بیان کرد: سامانه پژوهشیار ویژه دانشجویان خارجی را برای رفع دغدغه و مشکلات پژوهشی آن ها فعال شده است که علاوه بر دارا بودن امکاناتی که سایر دانشجوها از آن برخوردارند، بستری برای برقراری ارتباط با اساتید و صاحب‌نظران علمی از کشور زادگاه هر دانشجوی غیر ایرانی جهت گرفتن مشاوره و راهنمایی فراهم آورده است.

به گفته این مقام مسئول دانشگاه آزاد، موضوعات مورد تحقیق این دانشجویان در سامانه پژوهشیار متناسب با چالش‌های سرزمینی کشور خودشان است.

قائم مقام معاونت بین‌الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد تاکید کرد: شورای بورسیه دانشجویان غیر ایرانی را در دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس نیازهای موجود ایجاد و ساماندهی شد که در مرحله اول نیازهای پژوهشی کشور اعزام کننده دانشجو مورد توجه قرار گرفته است؛ اکنون نیز در حال گسترش آن هستیم تا همه بتوانند از آن بهره ببرند.

شایان ذکر است، عباس گنجی پیش از این در رابطه با حوزه بین الملل دانشگاه آزاد گفته بود: ساختار مناسبی در حوزه بین الملل دانشگاه تا سه سال پیش وجود نداشت و تمرکز بیش از اندازه در سازمان مرکزی وظیفه نظارتی و سیاست گذاری این سازمان را مختل کرده بود لذا با تمرکز زدایی از سازمان کنسولی استان تهران و واحد علوم و تحقیقات را مجزا کردیم و به تمامی واحد ها اعلام شد در صورتی که بخش کنسولی واحد فعال شود امکان جذب دانشجوی غیر ایرانی برای آن واحد میسر خواهد بود.

پایان خبر/

کد خبر: 1143317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سمیه خداوردی IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      0 0
      با سلام و احترام اینجانب برای ثبت نام در سامانه پزوهشیار دانشجویان خارجی در دانشگاه خوراسگان مشکل دارم. پس از ثبت نام در سامانه پژوهشیار ایمل دانشجو را سامانه نمیپذیرد و امکان ورود به سامانه برای بارگزاری پروپوزال وجود ندارد.. چون اتباع کد ملی ندارند و با ایمیل امکان ورود به سامانه وجود ندارد. لطفا مرا راهنمایی بفرمایید